Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zeby wszystko bylo w jednym miejscu...

 

Wałki i ich oznaczenia:

 

A-13nb (5.54/5.54mm) - 277 st.

B-13s,16se (6mm/6mm) - 282 st.

D-c13n,c16nz (5.61/6.12mm) - 254 st.

F-c14n (5.2/5.6mm) - 250 st.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-300669
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

No to ja wtrące swoje 3 grosze.

NIezamienia się kompa od C13N tylko same mapy paliwowe (komputer w C16NZ i C13N to to samo tylko z innymi mapami).

Oznaczenia kompów C13N:

corsa:

1606119

16051429

16061919 - Astra C13N

http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/vauxhall.htm

tu są wszystkie numery kompów z tymi mapami.

Acha mapy w C13N to:

 

1.3 litre (C13N) MT ALL Delco Multec AALY / APHB

1.3 litre (C13N) MT 88 - 90 Delco Multec APHD / AAMA

1.3 litre (C13N) AT ALL Delco Multec APHC

1.3 litre (C13N) 88 - 90 Delco Multec AALX / APHA

1.3 litre (C13N) 89 - 91 Delco Multec AAFL

 

Często się zdarza że w kompach z C13N są mapki z C16NZ.

Więc musisz rozebrać kompa i to sprawdzić.

Wystarczy odkręcić 2 śrubki po boku komputera i masz na widoku scalaka z mapami.

 

Co do włożenia kompa to niestety ale trzeba uzyć lampy strobo i ustawić zapłon (przyśpieszyć go) o około 15 st. bo na gazie może wystąpić spalanie stukowe.

Co do wałka to niemam pojecia ile on da, podobno jest lepiej, a w połączeniu z przepustnicą z C18NZ jest już balet na asfalcie :D???

 

NIechce się przechwalać ale wasze 180 km/h na gazie to słabiutko.

Ja mam Też C16NZ i na gazie rozbujałem się do 200km/h bez kompa C13N.

Tak ze nie wiem czy jest powód do dumy.

Ale się rozpisałem ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-300031
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

a ja mam pytanie z innej beczki. Jako że silnik C16NZ cieszy się slawą bezkolizyjnego to taka przeróbka sprawi iż będzie kolizyjny? tzn komp to wiem że nie, przepustnica też, ale walek powiększa skok tloka, czyli robi sie kolizyjny. Zmiana walka na taki o wiekszym skoku jest porownywalne do splanowania glowicy, czyli obnizenie bezkolizyjnosci tego silnika. Dobrze to rozumiem? i jak juz zaczalem chcialbym się dowiedzieć, o ile splanowana glowica pozbawia tego silnika zalety bezkolizyjnego rozrządu? Nie prosze o dokladne dane, moga byc przyblizone, ale żeby mieć jakiekolwiek pojęcie na ten temat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286770
Udostępnij na innych stronach

Wałek od 1,3S nie jest ostrzejszy, za to ma "grubsze" krzywki - lepsze napełnianie cylindrów.

Dla przykładu porównaj wysokości krzywak wałka D (c16nz) i wałka B (1.3S) - zobaczysz o co biega.

 

zmiana walka na taki o wiekszym skoku jest porownywalne do splanowania glowicy

Tych wartości nie da sie porównać w żaden sposób.

 

o ile splanowana glowica pozbawia tego silnika zalety bezkolizyjnego rozrządu?

Na to pytanie trudno odpowiedzieć, bo znam przypadki kiedy bezkolizyjny c16nz okazał sie kolizyjny :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286753
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie planowaną, ponieważ autka przyjechały prosto z DE z urwanym paskiem i pokrzywionymi zaworami...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286750
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

widze spec od C16Nz ma takowy w corsie A . niestety wczesniej mialem 1.4 i wiazka pasuje ale musze smigac na kompie z 1.4 bo wiazki od 1.6 za cholere nie idzie dostac...

czy mozna przelutowac głowqny chip z kompa od 1.6 albo od 1.6 do kompa od 1.4???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-279451
Udostępnij na innych stronach

Wiązka od c16nz jest bardzo popularna, przecież z kadetta 1,6i możesz zapodać i będzie bajka. Do dostania na szrotach lub w dziale kupie na forum KTK. A jeżeli już zapodałeś silnik 1,6i to postaraj sie o kompa c13n ;]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-279002
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mam juz wiazke z vectry a..

i kompa od 1.6 jeszcze teraz aparat zaplonowy mi potrzebny na 6 przewodów z vectry 1991r najlepiej ma ktos?;> tanio by sie przydalo....

 

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 18:14 ]

a wlaśnie mój awatar to własnie moja Corsa http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif sam robilem w wlasnym warsztaciku http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif tylko z ta zakichaną elektronika mam problem.. jak ja tych kabi nienawidze :-(

 

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 08:16 ]

a nie lepiej zainwestowac w sportowy wałek niz tn od 1.3??

kosztuje 760 zł.. polacy produkuja ponoć jedne z najlpszych w EU.. firmna Świątek z bydgoszczy..

 

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 08:17 ]

właśnie co do predkości n aPG corsa z 1.4 jechala mi 200 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif teraz nie mam pojecia ile na 1.6 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif

 

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 20:10 ]

czyli aby zwiekszyc Power potzrebuje wałek z literka B?:>

A-13nb (5.54/5.54mm) - 277 st.

B-13s,16se (6mm/6mm) - 282 st.

D-c13n,c16nz (5.61/6.12mm) - 254 st.

F-c14n (5.2/5.6mm) - 250 st.

 

a ta literka jest wybita na tej czesci pod aparatem zapłonowym?:. o tas literke chodzi tak??

ja mam jeszcz e wałek od 1.4 C14NZ i od C12NZ ma ktoś moze długości krzywek, bo C14NZ szybko wchodził na obroty.. i corsa jechała prawie 200 na LPG wtedy ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-278723
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
a nie lepiej zainwestowac w sportowy wałek niz tn od 1.3??

kosztuje 760 zł.. polacy produkuja ponoć jedne z najlpszych w EU.. firmna Świątek z bydgoszczy..

Jezeli masz fundusze to mozesz zapodac sportowy walek ale wtedy zapomnij o wolnych obrotach... Walki typowo sportowe maja to do siebie, a jezeli uzywasz auta na codzien to ten od 1,3S jest w sam raz http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

a ta literka jest wybita na tej czesci pod aparatem zapłonowym?:(/quote]

Literka jest wybita w miejscu styku walka z aparatem zaplonowym.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-273481
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności