GrzECHO Opublikowano 6 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Zeby wszystko bylo w jednym miejscu... Wałki i ich oznaczenia: A-13nb (5.54/5.54mm) - 277 st. B-13s,16se (6mm/6mm) - 282 st. D-c13n,c16nz (5.61/6.12mm) - 254 st. F-c14n (5.2/5.6mm) - 250 st.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-300669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2007 No to ja wtrące swoje 3 grosze. NIezamienia się kompa od C13N tylko same mapy paliwowe (komputer w C16NZ i C13N to to samo tylko z innymi mapami). Oznaczenia kompów C13N: corsa: 1606119 16051429 16061919 - Astra C13N http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/vauxhall.htm tu są wszystkie numery kompów z tymi mapami. Acha mapy w C13N to: 1.3 litre (C13N) MT ALL Delco Multec AALY / APHB 1.3 litre (C13N) MT 88 - 90 Delco Multec APHD / AAMA 1.3 litre (C13N) AT ALL Delco Multec APHC 1.3 litre (C13N) 88 - 90 Delco Multec AALX / APHA 1.3 litre (C13N) 89 - 91 Delco Multec AAFL Często się zdarza że w kompach z C13N są mapki z C16NZ. Więc musisz rozebrać kompa i to sprawdzić. Wystarczy odkręcić 2 śrubki po boku komputera i masz na widoku scalaka z mapami. Co do włożenia kompa to niestety ale trzeba uzyć lampy strobo i ustawić zapłon (przyśpieszyć go) o około 15 st. bo na gazie może wystąpić spalanie stukowe. Co do wałka to niemam pojecia ile on da, podobno jest lepiej, a w połączeniu z przepustnicą z C18NZ jest już balet na asfalcie NIechce się przechwalać ale wasze 180 km/h na gazie to słabiutko. Ja mam Też C16NZ i na gazie rozbujałem się do 200km/h bez kompa C13N. Tak ze nie wiem czy jest powód do dumy. Ale się rozpisałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-300031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 a ja mam pytanie z innej beczki. Jako że silnik C16NZ cieszy się slawą bezkolizyjnego to taka przeróbka sprawi iż będzie kolizyjny? tzn komp to wiem że nie, przepustnica też, ale walek powiększa skok tloka, czyli robi sie kolizyjny. Zmiana walka na taki o wiekszym skoku jest porownywalne do splanowania glowicy, czyli obnizenie bezkolizyjnosci tego silnika. Dobrze to rozumiem? i jak juz zaczalem chcialbym się dowiedzieć, o ile splanowana glowica pozbawia tego silnika zalety bezkolizyjnego rozrządu? Nie prosze o dokladne dane, moga byc przyblizone, ale żeby mieć jakiekolwiek pojęcie na ten temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Wałek od 1,3S nie jest ostrzejszy, za to ma "grubsze" krzywki - lepsze napełnianie cylindrów. Dla przykładu porównaj wysokości krzywak wałka D (c16nz) i wałka B (1.3S) - zobaczysz o co biega. zmiana walka na taki o wiekszym skoku jest porownywalne do splanowania glowicyTych wartości nie da sie porównać w żaden sposób. o ile splanowana glowica pozbawia tego silnika zalety bezkolizyjnego rozrządu?Na to pytanie trudno odpowiedzieć, bo znam przypadki kiedy bezkolizyjny c16nz okazał sie kolizyjny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Na to pytanie trudno odpowiedzieć, bo znam przypadki kiedy bezkolizyjny c16nz okazał sie kolizyjnyz planowaną glowicą, czy nie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 Teoretycznie nie planowaną, ponieważ autka przyjechały prosto z DE z urwanym paskiem i pokrzywionymi zaworami...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-286750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 widze spec od C16Nz ma takowy w corsie A . niestety wczesniej mialem 1.4 i wiazka pasuje ale musze smigac na kompie z 1.4 bo wiazki od 1.6 za cholere nie idzie dostac... czy mozna przelutowac głowqny chip z kompa od 1.6 albo od 1.6 do kompa od 1.4???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-279451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Wiązka od c16nz jest bardzo popularna, przecież z kadetta 1,6i możesz zapodać i będzie bajka. Do dostania na szrotach lub w dziale kupie na forum KTK. A jeżeli już zapodałeś silnik 1,6i to postaraj sie o kompa c13n   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-279002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 mam juz wiazke z vectry a.. i kompa od 1.6 jeszcze teraz aparat zaplonowy mi potrzebny na 6 przewodów z vectry 1991r najlepiej ma ktos?;> tanio by sie przydalo.... [ Dodano: Sro Mar 26, 2008 18:14 ] a wlaśnie mój awatar to własnie moja Corsa http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif sam robilem w wlasnym warsztaciku http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif tylko z ta zakichaną elektronika mam problem.. jak ja tych kabi nienawidze [ Dodano: Czw Mar 27, 2008 08:16 ] a nie lepiej zainwestowac w sportowy wałek niz tn od 1.3?? kosztuje 760 zł.. polacy produkuja ponoć jedne z najlpszych w EU.. firmna Świątek z bydgoszczy.. [ Dodano: Czw Mar 27, 2008 08:17 ] właśnie co do predkości n aPG corsa z 1.4 jechala mi 200 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif teraz nie mam pojecia ile na 1.6 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif [ Dodano: Czw Mar 27, 2008 20:10 ] czyli aby zwiekszyc Power potzrebuje wałek z literka B?:> A-13nb (5.54/5.54mm) - 277 st. B-13s,16se (6mm/6mm) - 282 st. D-c13n,c16nz (5.61/6.12mm) - 254 st. F-c14n (5.2/5.6mm) - 250 st. a ta literka jest wybita na tej czesci pod aparatem zapłonowym?:. o tas literke chodzi tak?? ja mam jeszcz e wałek od 1.4 C14NZ i od C12NZ ma ktoś moze długości krzywek, bo C14NZ szybko wchodził na obroty.. i corsa jechała prawie 200 na LPG wtedy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-278723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 a nie lepiej zainwestowac w sportowy wałek niz tn od 1.3??kosztuje 760 zł.. polacy produkuja ponoć jedne z najlpszych w EU.. firmna Świątek z bydgoszczy.. Jezeli masz fundusze to mozesz zapodac sportowy walek ale wtedy zapomnij o wolnych obrotach... Walki typowo sportowe maja to do siebie, a jezeli uzywasz auta na codzien to ten od 1,3S jest w sam raz http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif a ta literka jest wybita na tej czesci pod aparatem zapłonowym?:(/quote]Literka jest wybita w miejscu styku walka z aparatem zaplonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24-c16nz-z-wa%C5%82kiem-od-13s-komp-c13n/page/3/#findComment-273481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.