Skocz do zawartości

Opel Calibra , rorusznik kręci , iskra jest silnik nie pali.


Gość Sharrk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość barteklodz

jak masz możliwość to wysusz cylindry sprężonym powietrzem albo zostaw wykręcone świece na 2-3h

a same świece wypal na kuchence gazowej albo zmień na nowe

rozumiem że stan iskry sprawdzałeś ? powinna być niebiesko biała z wyraźnym odgłosem trzasku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No panowie, ciągle bez zmian. Stosowałem sie do waszych rad , iskra jest mocna. Świece wymieniłem na nowe, kable są dobrze podłączone. Już nie mam pojęcia. Sprawdziłem drożność dochodzenia powietrza czuć jak zasysa powietrze. Dziś go kreciłem aż mi sie znowu akumulator rozładował. Teraz się ładuje, już nie mam pomysłu. :wesoly:( prosze o jeszcze jakieś dobre rady które mnie nakierują

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to obstawiam zbyt niskie ciśnienie paliwa - pompa mogła polec

u mnie o tyle było dziwne, że raz palił a raz nie - zaleznie od humoru

okazało się, że to wina pompy, która za małe ciśnienie paliwa wytwarzała pomimo, że było ją słychać jak pracuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W c20ne nie da się przestawić zapłonu inaczej, niż regulowanym kołem rozrządu :wink:

 

Ja bym proponował sprawdzić czujnik wału.

 

Świece mokre, bo pierwsze dotknięcie kluczyka na rozruch wstrzykuje dawkę paliwa przez wtryski.

Późniejsze dawkowanie jest dopiero, jak czujnik wału poda sygnał na kompa.

Dlatego po świecach może być widać, że paliwo jest, bo mokre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzić czy nie masz przestawionego zapłonu.

Wiesz jak to sprawdzić?

nie w c20ne , c20xe oraz c18nz

te silniki kąt wyprzedzenia zapłonu mają regulowany przez ECU

rozdzielacz zapłonu jest zamocowany na 2 śruby pod klucz 13 i nie ma możliwości obracania nim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ale o sprawdzenie czy palec rozdzielacza jest prawidłowo ustawiony względem styku pierwszego cylindra w kopułce.

I czy iskra jest w suwie sprężania, a nie wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się w tych silnikach źle zamontować palca rozdzielacza - nachodząc na ośkę rozdzielacza, palec ma pod spodem miejsce na coś w stylu klina (tak jak koło rozrządu na wale korbowym) i to pozycjonuje palec względem wałka rozrządu

 

niemożliwe jest, aby nie pokrywał się z kopułką na 1 cylindrze - jedyny wypadek to przeskoczenie paska rozrządu, ale pasek rozrządu kolega sprawdzał z tego co napisał, sam o to pytałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności