Skocz do zawartości

Co lepsze Opel Astra 1.7 DTI czy 2.0 DTI ?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ale i tak postanowiłem ze kolejnym zakupem będzie prawdopodobnie własnie Octawia 1.9 TDI 130 KM. A wracając do Motorów Oplowskich tego 2.0 w dieslu 100 konnego objeżdza byle 90 km w TDI.... niestety taka jest prawda.. a i spalanie wezmyz TDI a z Opla..

 

Oktawka tdi -dobry wybór :mrgreen: co do 90konnego TDI- jeszcze na fabrycznym kompie ścigałem sie z kumplem w golfie mk3 tdi 90 i tak do 130 dostał lanie o ponad długosć samochodu. Ale już w kwestii elastycznosci od 60 do 120km.h na "czworce" i "trojce" dostałem baty straszne mimo, że jak sie potem okazało na hamowni miałem moment obr większy o 40Nm i o 11 KM więcej. Teraz on zawirusował golfa a ja astrę i osiągi troszke się wyrównały z tą różnicą że on mimo mniejszych parametrów wyjściowych teraz ma moment obr. dużo lepszy niż ja:( i spala mu 2l mniej niż moja-tutaj ewidentna wyższość TDI. Ogólnie moją Asią DTI przejechałem już 20 tys. w ciągu ostatniego roku z czego 3 tys. na chipie i odpukać nic mi się nie zwaliło w silniku, całą zimę palił na dotyk, spalanie 7-8l w mieście; 4,7-5.5l na trasie. Trochę sie boję o pompę i wtryski dlatego zalewam wyłacznie BP Ultimate Diesel na mojej zaufanej stacji i od czasu do czasu wlewam STP do czyszczenia wtrysków.Olej zmieniam co 10 tys. Jeśli miałbym drugi raz kupić astrę II to bym brał 2.2DTI i zchipował na 150kuców, jeśli nie, to tylko 2.0DTI plus czipek. Niemniej jednak następny mój diesel to będzie coś ze stajni VAG'a. Inaczej tego nie widze :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 363
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

maniakopel zgadza się cena to jest to co przemawia na plus Opla... Co do klekotu, fakt na zewnątrz troszkę klekoczą, ale w środku nie słychać tego dźwięku. Co do kół pasowych pierwsze słyszę... nie to że upieram się przy tych silniczkach, ale własnie padła słuszna uwaga - wszytsko zalezy od egzemplarzu. A co do ceny części Isuzu - materiały eksploatacyjne nie są wcale takie wygórowane... a w grubsze remonty nie mam zamiaru się wdawać (odpukać w nie malowane :mrgreen: ).

Takie małe pytanko - jak pracuje turbina w tym silniczku - chodzi mi o ten oplowski ? Ciągnie od początku czy ma tak zwaną dziurę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w Oktavi 1.9 TDI może i fajny ale nie podoba mi się deska rozdzielcza i cały kokpit w tym aucie mówie oczywiście o tej pierwszej Oktavi. Ale to oczywiście kwestia gustu :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki VW były super do pojawienia się pompowtrysków... czyli rok 1999 - 2000... ostatnie dobre to były tdi 90 km i 110 km... 115 101 105 130 150 to już wszystko w tej technologii... Jest to oczywiście super sprawa (prócz głośności) jeśli mamy dobre paliwo... Teraz Volkswagen na szczęście przechodzi na common rail...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał David ciągnie od 1900 i u mnie jeszcze kolejnego kopa czuć przy 23002500 ale wtedy osiągalny jakoś jest maksymalny moment obrotowy jak się nie mylę.A co do TDI to jeździłem 130 konnym mk4 i powiem wam że jechać nim powyżej 160 tak około 30 minut na auto banie to ma się dość tego klekotu....pompo wtryski mają to do siebie i będą zawsze hałasować.Chodź w 90 i 110 nie było pompo wtrysków.Ale tdi mają jeszcze większą dziurę turbinową za sprawą większej turbiny i jak się już włączy to naprawdę rzuca w środku trochę heheh a w oplu to łagodniej wszystko się odbywa....ale do 2000 tez sie nic nie dzieje w TDI:)Lurde ale troche odchodzimy od tematu bo nie brzmi on DTI&TDI :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście... może wymieńmy jakieś powtarzalne usterki i konieczne wymiany w tych silnikach... ?

 

A może wróćmy do tematu i popiszmy czy 1.7 czy2.0 w Oplu.

Bo tak ogólnie to najlepsze diesle to BMW robi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ddawid.1 masz racje może napiszcie jeśli coś wam się do tej pory popsuło w waszych Asterkach z motorkami 1.7DTI ISUZU I 2.0 DTI, a tak na marginesie Fiat też robi bardzo dobre silniki diesla common rail szkoda że tylko silniki bo z resztą jest dużo gorzej :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności