Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Samo płukanie markowymi produktami jest ok. Istnieje natomiast inne niebezpieczeństwo, że zbyt duży nagar nie rozpuści się na tyle i może zatkać kanały olejowe co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. Ja proponuję zdjąć pokrywę zaworów i mechanicznie pozbyć się nagaru ile się da i dopiero wtedy zastosować płukankę.

Popieram wypowiedz kolegi. Plukanka jest dobra przy niezbyt zasyfionym silnku. W Twojej sytuacji, przy takiej ilosci nagaru to moze stworzyc opisane problemy.

Ja stosuje plukanki i z silnikiem jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-45811
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jak najbardziej oryginalny opelek prosto z salonu.

Oleju nie bierze,"Reżimy eksploatacyjne" nie były olewane wręcz przeciwnie każdy filterek pierdółka pod stałą kontrolą :beer: .Jedynie co może mnie martwic to stan świec zapłonowych :beer: , a tak to silniczek jak najbardziej żwawy :beer:

Przedmuchy hmmnie za bardzo wiem na czym one mają polegac? :beer:

:beer:

Za 4 Tys czeka Brzdąca wymiana oleju , zostawie go u mechanika zlecając wyczyszczenie pokrywy zaworów i miski olejowej.

Ano i wypadało by żucic okiem na rozrząd i co z tym terkotaniem, po wszelakich zabiegach i tak planuje użyc plukanki ,ale jest sens marnowac swiezy olej :beer: ?? czy poczekac do nastepnej zmiany?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-45685
Udostępnij na innych stronach

Dymek314,

 

Jutro wstawię w temacie fotki klawiatury rozrządu i pokrywy zaworów silnika Poldka Trucka, który ma przelatane bez remontu 380kkm od dielera z gazem i co najważniejsze od początku do końca eksploatowany na syntetyku Mobil 1 5W50. :beer:

 

Trochę mi poślizg wyszedł :beer::beer:

poniżej obiecana fotka, która zdecydowanie obrazuje sens stosowania oleju syntetycznego;

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-45680
Udostępnij na innych stronach

No Qrde Szacuneczek perełka nie ma to tam to ;-) , ja swoje też zapodam bo u mechanika mój agilek chyba wczesniej sie pojawi niż myślał bo zawiesza mu się praktycznie to nie działa wskażnik temperatury płynu chłodniczego...i nie wiem czy to bigosu moze czasem nienarobic :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-45188
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość Dymek314

Witam ponownie zamierzam opisać co się z Agilą działo .

Z okolic rozrządu zaczął się wydobywać zgrzyt swistanie chrobotanie nie wiem jak ten dzwiek opisac .

podczas gaszenia charakterystycznie było słychcać łancuch taki (swiergo-piskot) i jak schodził z obortów .

Agila Trafiła na warsztat ,a jak robić to raz a porządnie od razu poszedł komplet rozrządu z pompą wody, pasek klinowy, świece , Płyn Chłodniczy i Olej wybrałem znowu Mobil 10w/40 +filtr oleju

Została zdjęta miska olejowa oczyszczona z nagaru tak samo jak i pokrywa wraz z wałkami rozrządu ,również zleciłem wyczyszczenie przepustnicy która okazała się prawie idealna . Stary Łancuch wydłużył sie o 1,3 ogniwa Pompa wody lekko ciekła a paskowi klinowemu zdarzało się piszczec przy odpaleniu, a świece już swoje przelatały ,płyn chłodniczy profilaktycznie :) Koszt tej imprezy 1100zł Aktualny Przebieg 197000tys km.

Efekty

Bardzo cicha praca silnika

Efekt Klekotania jak u Diesla znikł

Równe oboroty

No i Samopoczucie Lepsze :) a i tą teoryye że łańcuchy są dożywotnie zostawie bez komentarza

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-394457
Udostępnij na innych stronach

Gość Fircyk81

Dzięki za opis, ja mam 150 tyś i klekocze jak diesel, już kompletuje częśći do wymiany, powiedz mi, miskę chyba będą ściągać tak czy siak przy wyianie rozrządu? Czy trzeba za jednym zamachem zmieniać uszczelniacz na wale? Czy przyczyną klekotania jest łańcuch czy napinacz? Czy zmieniali Ci kółka rozrządu ? Ja kółek nie planuję ruszać, brakuje mi jeszcze pompy wody, paska i oleju, tak to wsyzstko mam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-394679
Udostępnij na innych stronach

Gość Dymek314
Dzięki za opis, ja mam 150 tyś i klekocze jak diesel, już kompletuje częśći do wymiany, powiedz mi, miskę chyba będą ściągać tak czy siak przy wyianie rozrządu?

Miske olejową to czyścił mi na moje zlecenie, ze względu na nagar sam mechanikiem nie jestem ale co ma miska olejowa do rozrządu :idea:

Czy przyczyną klekotania jest łańcuch czy napinacz

w moim wypadku wyszło na łańcuch ,ale jak juz wymieniac to chyba cały komplet

Czy trzeba za jednym zamachem zmieniać uszczelniacz na wale? 

Pojęcia nie mam ale jak by coś było nie tak to mechanik by mi powiedział

Czy zmieniali Ci kółka rozrządu ?

Chodzi Ci chyba o zębatki na wałkach rozrządu, to nie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-394729
Udostępnij na innych stronach

Gość Fircyk81

co ma miska olejowa do rozrządu

własnie nie wiem, widziałem na you tube film z wymiany rozrządu w agili,i anglicy spuszczali olej i odkręcali miske.

Pojęcia nie mam ale jak by coś było nie tak to mechanik by mi powiedział

 

tu się zapytałem bo mi na zdrowy chłopski rozum wychodzi że trzeba zmienić, robiłeś to w aso ?bo jeśli nie to drogo wyszło

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-394761
Udostępnij na innych stronach

Gość Dymek314

robiłeś to w aso ?bo jeśli nie to drogo wyszło

Nie u Mechanika, a czy drogo to już kewestia inwidualnego podejscia do sprawy,

jakie częsci itp... już widziałem wiele osób które sie przejechały na tanich badziewiach, na rozrządzie się nie skąpi :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-394837
Udostępnij na innych stronach

Pompy cieczy chłodzącej nie trzeba wymieniać przy rozrządzie, bo nie napędza jej łańcuch rozrządu tak jak w innych silnikach, najczęściej "paskowych", ale pasek wielorowkowy, ten od napędu alternatora. Pompę można wymienić przy okazji jeśli spodziewamy się problemu z jej strony lub na wszelki wypadek. Późniejsza wymiana pompy nie wiąże się z demontażem rozrządu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33751-nagar-w-silniku/page/2/#findComment-395759
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności