Gość Padek1 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Muzetus... inna opcja to automatyczny włącznik dmuchawy przy temperaturze maksymalnie 90 stopni...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-388496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość select301 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ja opowiem o swojej. Temat ten sam Olej w zbiorniczku wyrównawczym pojawiał się od poczatku zakupu auta (od mniej więcej roku) Zbiorniczek był czyszczony, układ przepłukiwany - nic to nie dawało. Kiedy przeczytałem o ominieciu chłodniczki oleju, pojechałem do mechanika umawiać się na tą operację. Mechanior zajrzał, pocmoktał i powiedział, że tego nie zrobi bo chłodniczka ominięcie już ma zrobione !! Zostało to już prawdopodobnie zrobione na zachodzie - auto kupione w komisie (nawiasem mówiąc-odradzam kupno w komisie-za dużo teraz wiem) Głowica sprawdzana nie była, natomiast w jednym miejscu na silniku widać ślady jakiegoś czerwonego silikonu/uszczelniacza Ostatnio doszedł mi nowy problem - po przejechaniu kilkunastu km nagle padła turbina: zero przespieszenia. Dojechałem do domu, postawiłem auto. Następnego dnia wyjechałem w dłuższa podróż (150 km w jedną stronę). Turbina działała bez zarzutu. Niestety-w drodze powrotnej znów to samo-turbina przestała działać. Wczoraj znów działała bez zarzutu. Kojarzy mi się to z postem wyżej, gdzie kolega pisał jak mech z salonu zapytali go czy turbo mu jeszcze nie padło (miał już zrobiony by-pass chłodniczki) Dodatkowo z prawej strony silnika (nie wiem co to za część-dobrze ją widać patrząc przy skręconym lewym kole z boku auta (laik) pojawił się jakiś wyciek oleju spod przewodu) Także jestem w kropce i noszę się z zamiarem wymiany całego silnika z osprzętem - nie widzę innego wyjścia. Nie chcę auta sprzedawac w takim stanie żeby kogoś "obuć". Starczy że mnie oszukano w komisie (nie wspomniałem o klimie która padła po 2 dniach-nie wiem jak to zrobili w komisie, że przy jezdzie próbnej działała a za 2 dni mech znalazł dziure w chłodnicy klimat. O wymianie czujnika połozenia wału korbowego już pisał tez nie bede) Auta mi szkoda bo blachy ma super, kolor ładny, cała skórzana, dobrze utrzymana jasna tapicerka, spalanie 5l. Za ewentualne sugestie będę wdzięczny. Serdeczności wszystkim forumowiczom.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-388777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muzetus Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Turbina Ci zapewne padła przez pominięcie chłodniczki, olej się przegrzał i za słabo smarował turbine. Jeżeli chodzi o wycieki to ja nie pomogę, nie znam się. @Padek1 Z tym automatycznym włącznikiem jest jakiś dodatkowy problem, elektryk mówił mi, że są jakieś dodatkowe czujniki i ciężko dobrać taki sam, który będzie się załączał już przy 90 i nie wyświetlał w komputerze błędu. Musze rozeznać dobrze temat, popytać jakiś "fachowców". Dam znać jak do czegoś dojdę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-389003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Turbina Ci zapewne padła przez pominięcie chłodniczki, olej się przegrzał i za słabo smarował turbine. Jeżeli chodzi o wycieki to ja nie pomogę, nie znam się. Jakby padła turbina to by padła na amen a z tego co kolega pisze wynika że jakiś czujnik nie kontaktuje np. przepływomierz lub zawór sterujący turbiną. Podłącz auto pod kompa u kogoś kumatego i od razu powie Ci co i jak. Nie wymieniaj tylko sprawdź a potem zastanów się nad wymianą. Za dobre sprawdzenie zapłacisz pewnie ze 200 zł a za graty i silnika parę tysięcy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-389167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość select301 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Zaprowadził-em auto do, mam nadzieję, kumatego mechanika. Odpuściłem na razie wymianę silnika: koleś ma najpierw sprawdzić co z głowicą (jeśli będzie trzeba planowanie, i nowa uszczelka) Ma także sprawdzić chłodniczkę oleju i turbinę. Analiza komp też będzie zrobiona. Zobaczymy - dam znać po wszystkim.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-389183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Padek1 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Select301 jeśli podjąłeś się sprawdzenia głowicy to od razu wymieniaj: uszczelkę pod tą głowicą (ślady czegoś czerwonego podobnego do silikonu podpowiadają, że być może próbowali łatać z niej wyciek), ale również i oringi pod wtryskiwaczami. Koszt może nie jest bardzo mały, ale przynajmniej wymienisz to co może paść. Dodatkowo zapytaj się mechanika, czy nie miał problemów z odkręceniem głowicy lub czegokolwiek co się niej tyczy. I dodatkowo utwierdza mnie to w przekonaniu, że ten model auta z tym silnikiem- ISUZU to chyba ma jakiś bubel konstrukcyjny, bo za dużo tych przypadków jest... @muzetus myślałem bardziej o nowym włączniku automatycznym, takim drugim omijającym układ komputera, ale też zastanawiałem się czy nie spowoduje to błędów w komputerze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-389543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aarczi Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Dokladnie to musisz wymienic oringi na obsadach wtryskiwaczy bo to przez nie dostaje sie olej do płynu. Jest już temat na forum z ceniami takiej zabawy. A co do błędów konstrukcyjnych to ja bym w tym silniku wymienił 3 Wspomniane oringi na obsadach wtryskiwaczy, slynny sterownik pompy wtryskowej i lejący zawór TCV na pompie wtryskowej Na forum juz było setki postów na te tematy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-389604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miksson Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam U mnie też w zbiorniczku na wierzchu pływa jakaś olejopodobna substancja,po przeczytaniu tych tematów również stwierdzam iż te silniki tak mają,auto nie kopci,nie ubywa płynu. Może kiedyś się tym zajmę,póki co jeżdżę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-399431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość select301 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam ponownie Jak pisałem jakiś czas temu auto było u mechanika. Założył nową uszczelkę, włączył do obiegu chłodniczkę oleju (była sprawna), turbina także jeszcze na spokojnie na chodzie. Jeżdzę do tej pory-oleju w zbiorniczku brak . Astra nie byłaby Astrą gdyby coś nie zepsuło się innego Padł alternator, po wymianie diód i jeszcze tam czegoś znów zaczyna mi migać kontrolka ładowania i na moment wspomaganie pada. Szczerze mam dość tego auta.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-399839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muzetus Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Panowie, znalazłem chyba najprostszy i najłatwiejszy sposób na problem z olejem w zbiorniczku. Jak zauważałem, że temperatura zaczyna nawet minimalnie rosnąć, to włączałem klimatyzacje. Wtedy pracują oba wentylatory i temperatura natychmiast spada. A w ogóle jak wiem, że może dojść do przegrzania to włączam wcześniej klimę i spokojnie stoję w korkach. Przez cale wakacje ani razu nie dostał się nowy olej do zbiorniczka, jedynie jakieś popłuczyny, których zapewne jest masa przyklejonych w układzie ( płukałem układ 2x). Spróbujcie i piszcie jak to u was działa, pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/4/#findComment-406717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.