Skocz do zawartości

Olej w zbiorniczku wyrównawczym


Gość Janek 27

Rekomendowane odpowiedzi

Mi syf głównie wychodzi jak stoje dłużej w korku lub na bramkach autostrad przy temp ok. 90-92 st. C. Nie duzo, wystarczy zebrac z wierzchu płynu i jest gitara :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wymień chłodniczkę oleju i przepukaj porządnie układ chłodzenia kilkakrotnie , w tych silnikach Y17DT często się zdarzało dostawanie oleju do układu chłodniczego przez chłodniczke.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu cię zadziwie kolego bo chłodniczka była brana na szczelność i płukana przy okazji, także nie trafiłeś. Cały syf siedzi w chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! U mnie też wymieniałam chłodniczke oleju, a cały ten syf długo trzeba czyścić, ja jezdziłam co tydzień czasu do mechanika na czyszczenie układu chłodniczego i dopiero po prawie dwóch miesiącach cały ten syf zniknął. Jest to ciężkie do wyczyszczenia, ale wytrwałym trzeba być :) Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

witam wszystkich użytkowników forum i posiadaczy astry z silnikiem 1.7 isuzu:) ja posiadam dokładnie ten z 2000 roku 1.7 dti :) autko kupione jesienią 2013 i wszystko byłoby fajnie gdyby nie to , że na wiosnę przy pierwszym przegrzaniu silnika wywaliło nam olej do zbiorniczka :/ wyczyściliśmy układ i było fajnie do czasu ponownego przegrzania :/ oj naczytałam się różności na ten temat, odwiedziliśmy nie jednego "mechanika", ci jak jeden mąż chcieli wymieniać uszczelkę pod głowicą :/ , sprawdzać lub wymieniać chłodniczkę oleju. Gdyby nie to forum to pewnie dalibyśmy się naciągnąć na wymianę uszczelki pod głowicą(bo z chłodniczką było wszystko ok-sprawdzana ciśnieniowo). Żaden "mechanik" nawet nie wspomniał , że mogą być to oringi na wtryskiwaczach, a wręcz byli oburzeni gdy wspominaliśmy ,że może to być przyczyna :/ mieliśmy nie lada kłopot, ale nie z wymianą oringów tylko ze znalezieniem prawdziwego fachowca :), którym okazał się stary znajomy naprawiający autka w swoim małym warsztacie :) porozkręcał , wymienił oringi i jak na razie wszystko hula jak trzeba :) i ZAZNACZAM NIE ŚCIĄGAŁ DO TEGO GŁOWICY :) w tym silniku nie musowo do tej roboty ściągać głowicy tylko z tego co pamiętam zdjął chyba rozrząd :) koszty nie aż tak wielkie w porównaniu do wycen pseudo mechaników zarabiających na wymianie uszczelek pod głowica :) pozdrawiam wszystkich i podnoszę na duchu TO NIE WADA FABRYCZNA TYLKO NIEWIEDZA NASZYCH LEKARZY LECZĄCYCH NASZE AUTKA :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość okobogee

Witam użytkowników forum. Panowie dotyczy mnie ten sama usterka co was czyli olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

Tylko że mam taki problem że ja i moja corsina 1.7 DTI jest w UK i za tydzień wracamy do domu do PL. Byłem tu u jednego mechanika Polaka no i jak zobaczył zbiorniczek to od razu uszczelka :/ więc się mocno przestraszyłem, ale delikatnie na duchu podniosło mnie to forum że to mogą być oringi przy wtryskiwaczach.

Czy taka usterka jest zbyt poważna aby wyruszać w trasą do PL?

 

P.S. Jutro mam otrzymać taki zestaw sprawdzający czy spaliny wydostają się zbiorniczkiem podobno jak płyn zmieni barwę to że uszczelka pod głowicą do wymiany. Napiszę co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś zauważyłem że płynu chłodniczego mi ubywa wczoraj wlałem przejechałem z 25km i ubyło mi z 1 cm wody :/

A zestaw do sprawdzenia spalin w zbiorniczku nie doszedł :(


Chłodniczka oleju do sprawdzenia.

A da radę to samemu sprawdzić.. tz. czy optycznie jestem wstanie sprawdzić czy jest uszkodzona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ubywa płynu to szukaj wycieku - w misce olejowej też.

Marek już radził - poszukaj tematów o chłodnicy oleju w twoim motorku.

Tu po VIN -ie sprawdzisz z czego się składa. - http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/16/185/3392/35868,35884/


Uszczelkę pod głowicą bym na końcu podejrzewał, dlatego trzeba zacząć od tańszych opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności