Gość janusz60 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 W astrze z tym silnikiem psuje się głównie: alternator hitachi, sterownik pompy, sterownik silnika, przecieka zawór TCV, czujnik położenia wału, Dzięki, Zawór TCV robiłem rok temu, diodę w alternatorze spaliło 2 m-ce temu, a czujnik położenia wału przyświeca mi właśnie (błąd 0335)od kilku dni po dwa, trzy razy dziennie po 20,40 sekund( nie zakłócając pracy silnika) i zastanawiam się czy jest zanieczyszczony czy uszkodzony.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Dzięki, Zawór TCV robiłem rok temu, diodę w alternatorze spaliło 2 m-ce temu, a czujnik położenia wału przyświeca mi właśnie (błąd 0335)od kilku dni po dwa, trzy razy dziennie po 20,40 sekund( nie zakłócając pracy silnika) i zastanawiam się czy jest zanieczyszczony czy uszkodzony.Pozdrawiam Proponuję go wyczyścić i obadać póki jeszcze działa (może to być przetarty przewód od niego i dotyka masy jak jedziesz po nierównościach), bo jak się spali to: Zamienniki wytrzymują góra 3 miesiące Oryginał kosztuje pare stówek Używany oryginał kosztuje tyle co nowy zamiennik a może być w podobnym stanie do twojego... Nie czekaj za długo bo auto będzie wchodziło w tryb awaryjny i traciło moc, bądź co gorsza będzie gasło po nagrzaniu i wtedy jazda będzie praktycznie nie możliwa, a upały się zbliżają... Edytowane 16 Maja 2012 przez adams4lta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muzetus Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 adams4lta musze powiedziec , ze znasz sie na y17dt : P Tydzień temu mialem dziure w chłodnicy wody, własnie intercooler ja zrobił bo pekł taki uchwyt pod intercoolerem i tarl ochłodnice. Mała dziurka, koszt spawania chłodnicy 100zł + 150 robocizna( cieżka sprawa, bo mam klime a nie chcielismy gazu spuszczac). Po złożeniu auta okazlo się, że chłodnica zimna, nie chce chłodzić, jest tylko ciepła na rogu gdzie wchodzi waż od termostatu i odrazu przelewa sie na zbiorniczek (jakby chlodnica zabita?). Wymontowalismy węże od chłodnicy i ja pod wąż ogrody podpielismy- chłodnica dobra. No to robimy płukanke silnika. Wcześniej wymontowałem termostat, zeby wykluczyć jego zepsucie. Puszczamy wode a tam ciśnienie sie robi aż coś jakby się przepchało i natychmiast poleciala woda dolnym wężem. Musiał mi się glut z oleju gdzieś zrobić i przyblokować mały obieg wody. Po złożeniu wszystko ok, chłodnica odrazu robi się gorąca, teraz tylko musze spowrotem włożyć termostat. Po tych przygodach planuje jak naszybciej oryngi wymienic i wyczyścić układ. W bardzo słabym stanie mam węże od wody te z przodu silnika, te które ida na nagrzewnice wyglądają ok. Olej pomału może je całkowicie zniszczyć i cierpi przy tym cały układ chłodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) Dzięki, pomagam tak jak i mi pomogli fachowcy z forum. Jeżdże już pare lat tym autem i wiem jakie ma bolączki, a jak bym dziś kupował asterke z isuzu to wiedziałbym co trzeba sprawdzić przy zakupie. Jeżeli chodzi o węże układu chłodzenia to do tej pory zmieniłem tylko jeden- taka fajka przy termostacie ok 12 cm długości (nowy ok 10 zł) - pękł ze starości raczej bo był poparciały... Reszta przewodów wygląda na "wiekowe" ale działa to nie dotykam Aha i ostatnio wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na używkę (10 zł), bo u mnie pękł jeden króciec na przewód i sączył się płyn po nagrzaniu wraz ze wzrostem ciśnienia, który w niebezpieczny sposób zalewał moduł sterowania świec żarowych, sytuacja opanowana. Edytowane 17 Maja 2012 przez adams4lta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nocri2 Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 postanowiłem poczekać i zobaczyć jak rozwinie się sytuacja. jedyny objaw usterki to ubywający płyn chłodniczy... niestety co tydzien musze dolewac ok 4 setki wody. żadnych objawów w działaniu silnika i barwy albo ilości oleju. należalo by naprawić tą usterke, ale mechanik u któego byłem nie potrafił zlokalizować przecieku, proponował ściąganie głowicy i wymiane uszczelki. na to na razie nie pójde, brak mi innych objawów chociazby tego że według niego płyn jest spalany dlatego olej się nie zmienia, ale nie kopci. problem jest, tylko w czym...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klabik Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Kolego nocri2 - odnośnie tylko ubywającego płynu. Miałem podobny problem, ile czasu straciłem na szukaniu wycieku i wgl. Wiesz co się okazało? Do wymiany był korek od zbiorniczka wyrównawczego. Po prostu popsute były jakieś zaworki na nim i płyn uciekał korkiem. Sprawdź to   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442130 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Kolega dobrze gada-sprawdź korek. Ja mam na zbyciu jakby co. Obejrzyj wszystkie węże i ich połączenia na pracującym dobrze nagrzanym aucie. Jak odkręcasz korek to masz takie syknięcie uchodzącego ciśnienia? Jeżeli tak to korek jest dobry bo trzyma ciśnienie w układzie... Nie rób uszczelki jak auto śmiga równo i nie kopci...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nocri2 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 gdy odkręcam korek to jest ten charakterystyczny syk, także korek jest ok, raczej nie jego wina chociaż szczerze chciałbym żeby to było tylko to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nocri2 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 znalazłem przyczynę tego problemu u jednego z forumowiczów: Napisano 26 maj 2010 - 15:20 Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy. Pozdrawiam musze to sprawdzić i mam nadzieje ze pomoże mi to w odnalezieniu mojej usterki. pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adams4lta Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jak się mają wasze asterki po dłuższym czasie od wymiany oringów? Syf powrócił czy problem rozwiązany w 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-496282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.