Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość janusz60

 

W astrze z tym silnikiem psuje się głównie: alternator hitachi, sterownik pompy, sterownik silnika, przecieka zawór TCV, czujnik położenia wału,

Dzięki,

Zawór TCV robiłem rok temu, diodę w alternatorze spaliło 2 m-ce temu, a czujnik położenia wału przyświeca mi właśnie (błąd 0335)od kilku dni po dwa, trzy razy dziennie po 20,40 sekund( nie zakłócając pracy silnika) i zastanawiam się czy jest zanieczyszczony czy uszkodzony.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441824
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość adams4lta

Dzięki,

Zawór TCV robiłem rok temu, diodę w alternatorze spaliło 2 m-ce temu, a czujnik położenia wału przyświeca mi właśnie (błąd 0335)od kilku dni po dwa, trzy razy dziennie po 20,40 sekund( nie zakłócając pracy silnika) i zastanawiam się czy jest zanieczyszczony czy uszkodzony.Pozdrawiam

 

Proponuję go wyczyścić i obadać póki jeszcze działa (może to być przetarty przewód od niego i dotyka masy jak jedziesz po nierównościach), bo jak się spali to:

 

Zamienniki wytrzymują góra 3 miesiące

Oryginał kosztuje pare stówek

Używany oryginał kosztuje tyle co nowy zamiennik a może być w podobnym stanie do twojego...

 

Nie czekaj za długo bo auto będzie wchodziło w tryb awaryjny i traciło moc, bądź co gorsza będzie gasło po nagrzaniu i wtedy jazda będzie praktycznie nie możliwa, a upały się zbliżają...

Edytowane przez adams4lta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441836
Udostępnij na innych stronach

Gość muzetus

adams4lta musze powiedziec , ze znasz sie na y17dt : P

Tydzień temu mialem dziure w chłodnicy wody, własnie intercooler ja zrobił bo pekł taki uchwyt pod intercoolerem i tarl ochłodnice. Mała dziurka, koszt spawania chłodnicy 100zł + 150 robocizna( cieżka sprawa, bo mam klime a nie chcielismy gazu spuszczac). Po złożeniu auta okazlo się, że chłodnica zimna, nie chce chłodzić, jest tylko ciepła na rogu gdzie wchodzi waż od termostatu i odrazu przelewa sie na zbiorniczek (jakby chlodnica zabita?). Wymontowalismy węże od chłodnicy i ja pod wąż ogrody podpielismy- chłodnica dobra. No to robimy płukanke silnika. Wcześniej wymontowałem termostat, zeby wykluczyć jego zepsucie. Puszczamy wode a tam ciśnienie sie robi aż coś jakby się przepchało i natychmiast poleciala woda dolnym wężem. Musiał mi się glut z oleju gdzieś zrobić i przyblokować mały obieg wody. Po złożeniu wszystko ok, chłodnica odrazu robi się gorąca, teraz tylko musze spowrotem włożyć termostat.

Po tych przygodach planuje jak naszybciej oryngi wymienic i wyczyścić układ. W bardzo słabym stanie mam węże od wody te z przodu silnika, te które ida na nagrzewnice wyglądają ok. Olej pomału może je całkowicie zniszczyć i cierpi przy tym cały układ chłodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441883
Udostępnij na innych stronach

Gość adams4lta

Dzięki, pomagam tak jak i mi pomogli fachowcy z forum. Jeżdże już pare lat tym autem i wiem jakie ma bolączki, a jak bym dziś kupował asterke z isuzu to wiedziałbym co trzeba sprawdzić przy zakupie. Jeżeli chodzi o węże układu chłodzenia to do tej pory zmieniłem tylko jeden- taka fajka przy termostacie ok 12 cm długości (nowy ok 10 zł) - pękł ze starości raczej bo był poparciały... Reszta przewodów wygląda na "wiekowe" ale działa to nie dotykam :rolleyes: Aha i ostatnio wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na używkę (10 zł), bo u mnie pękł jeden króciec na przewód i sączył się płyn po nagrzaniu wraz ze wzrostem ciśnienia, który w niebezpieczny sposób zalewał moduł sterowania świec żarowych, sytuacja opanowana.

Edytowane przez adams4lta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-441888
Udostępnij na innych stronach

postanowiłem poczekać i zobaczyć jak rozwinie się sytuacja. jedyny objaw usterki to ubywający płyn chłodniczy... niestety co tydzien musze dolewac ok 4 setki wody. żadnych objawów w działaniu silnika i barwy albo ilości oleju. należalo by naprawić tą usterke, ale mechanik u któego byłem nie potrafił zlokalizować przecieku, proponował ściąganie głowicy i wymiane uszczelki. na to na razie nie pójde, brak mi innych objawów chociazby tego że według niego płyn jest spalany dlatego olej się nie zmienia, ale nie kopci. problem jest, tylko w czym...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442089
Udostępnij na innych stronach

Kolego nocri2 - odnośnie tylko ubywającego płynu. Miałem podobny problem, ile czasu straciłem na szukaniu wycieku i wgl. Wiesz co się okazało? Do wymiany był korek od zbiorniczka wyrównawczego. Po prostu popsute były jakieś zaworki na nim i płyn uciekał korkiem. Sprawdź to :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442130
Udostępnij na innych stronach

Gość adams4lta

Kolega dobrze gada-sprawdź korek. Ja mam na zbyciu jakby co. Obejrzyj wszystkie węże i ich połączenia na pracującym dobrze nagrzanym aucie. Jak odkręcasz korek to masz takie syknięcie uchodzącego ciśnienia? Jeżeli tak to korek jest dobry bo trzyma ciśnienie w układzie... Nie rób uszczelki jak auto śmiga równo i nie kopci...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442136
Udostępnij na innych stronach

znalazłem przyczynę tego problemu u jednego z forumowiczów:

 

Napisano 26 maj 2010 - 15:20

Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy.

Pozdrawiam

 

musze to sprawdzić i mam nadzieje ze pomoże mi to w odnalezieniu mojej usterki.

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40163-olej-w-zbiorniczku-wyr%C3%B3wnawczym/page/7/#findComment-442250
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności