Skocz do zawartości

Zawór EGR w 1.3 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość impress
4 godziny temu, mati11294 napisał:

dobrze dam  rade prostą jak drut  , robilem  tak wiem ze nawet zdaje egzamin,  bierzesz odpinasz wtyczke od egr  i  wkladasz w nią jakis rezystor np 300 - 700 ohm  miedzy piny  i niech  wtyczka se tam kolo vacum lezy   . services zapali sie podczas jazdy jak sie  ecu jorgnie  ze egr niepracuje ,  ale checka nie wywolasz :) , w zimie nie zauwazy   a na wiosne lato i jesien  jak temperatura okolo 17st to tak ale to nie problem.

bez egr silnik pracuje bardziej twardo,  w sumie rozgrzej silnik  zostaw na wolnych obrotach jak prze okolo minute nie dotkniesz gazu egr sie zamknie  powinienes uslyszec zmiane w glosnosci pracy;)

Zrobiłem jak piszesz rozgrzałem auto stanąłem i po jakiejś minucie (więcej ) silnik zaczął pracować ciut głośniej , podkręciłem obroty znowu ucichł i po jakimś czasie znowu pracował głośniej . To nie jest bardzo duża różnica w głośności ale odczuwalna , chyba że to moja fata Morgana :)

 

narazie jest wszystko ok , dziwne że po złożeniu auto chodziło słabo , po jeździe i dawaniu mu torche po garach później odpięciu wtyczki od EGR przejechaniu się , ponowne podłączenie i skasowaniu błędu wszystko jest ok .  Błędu nie wywaliło od 130 km ( temperatura otoczenia 20 stopni ) więc oby już było ok.

Dzięki za odpowiedzi 

Edytowane przez impress

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-707128
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość impress

No i niestety błąd wyskoczył ponownie , jechałem przez chwilę na stałych obrotach coś ponad 2 tysięcy i auto z kluczykiem na desce po wyłączeniu silnika i włączeniu zgasł błąd ale w pamięci jest .  Auto jeździ normanie . 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-707155
Udostępnij na innych stronach

Gość impress

Błąd zapalił się przy podpiętej wtyczce EGR , auto ciągnęli normalnie , skasowałem błąd i znowu cisza nie wyskakuje . 

Jak będzie wyskakiwał to wypne wtyczkę i będę jeździł bez podłączonego EGR olewając wyskakujący błąd.   

 

Tylko jak zrobić żeby mieć pewność że EGR jest zamknięty i wtedy odłączyć wtyczkę  ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-707183
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, impress napisał:

Tylko jak zrobić żeby mieć pewność że EGR jest zamknięty i wtedy odłączyć wtyczkę  ? 

 

Komputer 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-707188
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mati11294 napisał:

(pod warynkiem ze nie jest zablokowany)

 

 

I tutaj jest pies pogrzebany.

Jak sprawdzi?

Albo zdemontuje izobaczy czy zamknięty albo podglądając w komputerze wyłączy w momencie gdy będzie 0%

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-707195
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam problem w corsie c 1.3 cdti. Sprawa wyglądała tak, że auto od jakiegoś czasu zaczęło mocno kopcić na czarno przy intensywniejszym przyspieszaniu, później dołączyły się gwałtowne spadki mocy w trakcie jazdy (nagłe przerywania) i falujące obroty na luzie. Byłem u mechanika, na początku wpadli na pomysł że rura intercoolera jest nieszczelna. Po wymianie jakiś czas 2-3 miesiące faktycznie był w miarę spokój ale potem objawy powróciły i to w większym stopniu tak, że praktycznie nie dało się używać samochodu. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd egr, który Panowie w serwisie skasowali i powiedzieli ze wypadałoby wymienić egr. I tu robi się ciekawie, bo po skasowaniu błędu, auto jedzi znakomicie, objawy zniknęły. Ktoś ma pomysł o co może chodzić? Możliwe, że zawór tylko sie przyblokował i wystarczyło usunąć błąd na komputerze i poki co nie trzeba nic więcej robić? Nowa oryginalna cześć kosztuje 500 zł, nie chciałbym wyrzucać pieniędzy bez sensu. Zamienniki na iparts zaczynaja sie od 200 zł wzywyz jest sens kupować taki zamiennik, czy będzie on pasować i czy będzie trwały?

z góry dzięki za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-742336
Udostępnij na innych stronach

A nikt nie zaglądał do EGR jak wygląda w środku ? Skasowany błąd i wyjazd ? 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-742337
Udostępnij na innych stronach

Tematy połączyłem.

Zapraszam do regulaminu.

Cały punkt 4 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-742339
Udostępnij na innych stronach

Pasowało by go wyczyścić, lub sprawdzić czy jest nagar i syf w środku. Bez tego ciężko ruszyć z tematem

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/14/#findComment-742342
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności