Gość PaCmAn Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) Siemanko!jak myslicie czy jak sie dolewa mixolu do ropuchy (na konserwacje wtryskiwaczy co kilka tankowan)to moze to zaszkodzic egr-owi?A czy w salonie w Fiacie jak kupie zawór od doblo do mojego 1.3 cdti to bedzie to śmigać?Jakie macie doświadczenia w tych tematach z gory dzieki za odpowiedz Edytowane 7 Listopada 2012 przez PaCmAn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-462743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek1aa Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Ciekawe to co piszesz. Powiedz mi, po prostu odłączyłeś wtyczkę od EGRa i tak zostawiłeś? Ciekawe czy nie da sie jakoś emulować sygnału żeby oszukac komputer i nie pokazywało błędu Ja wybrałem inne wyjście Usunołem elektronicznie EGR koszt 300zł wtyczka musi być podłączona ale EGR jest Zawsze zamknięty i nie wywala żadnych błędów ani nie wrzuca na tryb awaryjny, Po usunięcie sprawdziłem to pcskan-em http://allegro.pl/show_item.php?item=2770346452   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-464026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deepower Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Mi się zacią przy 078000 tyś km objawy były że się zawieszał i przy zapalaniu nie wchodził na obroty i dymił jak STAR i gasł po chwili zapalał jakby nic się nie działo. Wymieniłem zawór koszt około 600 zł zawór + robota. Rok 2004 1,3 cdti chaczyk jest taki że po wymianie egr trzeba zmienić oprogramowanie na nowe, które ma funkcję samoczynnego doczyszczania zaworu i po problemie samochód ma już 200 tyś km i nic się nie dzieje. Nie wysztkie softy w danym roczniku miały tą funkcję dlatego szybko powracający problem z egr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-465753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek1aa Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 A ja jestem po elektronicznym wyłączeniu EGR i już ze 8 miesiecy mam luz, wszystko śmiga   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-481832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyś Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Odgrzeję kotleta, po skutecznym póki co oczyszczeniu egr i dolotu. Po ok. 10 tyś km jest nadal ok. Jeśli czyścić to wg moich spostrzeżeń 1. Czyścić cały dolot razem z egr 2. Sprawdzić działanie silownika egr na krótko 3. Jeśli siłownik jest ok, egr na 99 proc zatarł się na osi, u mnie zablokował się w położeniu pełnego zamknięcia przelotu spalin. Nie ryzykował bym utopienia zaworu czy mycia go jakimkolwiek szuwaksem od strony kanałów spalin. Jest on dwuprzelotowy, a zatem i tak nie ma dostępu do jednego z przelotów. Oczyszczenie go ze złogów sadzy jest wystarczające. Więc niczym nie podlewałem od strony kanałów spalin, nie namaczalem Tam jest tylko sadza, czyli węgiel, który sam w sobie ma właściwości poślizgowe (dlatego sypkim grafitem smaruje się zamki), zwłaszcza w wysokich temperaturach. Oś zaciera się od strony siłownika, dokąd sadza nie dochodzi. Tylko tam podlewamy środkiem smarujaco penetrujacym, tj na oś pod sprężynę powrotną, dajemy trochę czasu, a potem silowo trzeba rozruszac oś. Oś ma podtoczcenia na końcu, w sam raz aby złapać kleszczami. Kiedy oś porusza się swobodnie, podkladamy przy osi odrobinę smaru wysokotemperaturowego i ruszamy osią prawo-lewo, przód-tył, aby smar dostał się między oś i i tuleję prowadzącą. Podlewamy trochę penetratorem żeby rozrzedzić smar, i zmyć jego nadmiar. Kiedy egr działa już płynnie i bez zaciec, wystarczy, można zakładać. M.zd. nie wolno go w niczym moczyc, rozbeltana z rozpuszczalnikiem sadza spiecze się w bryłę i zablokuje egr na amen od strony kanałów spalin. Później, w razie potrzeby co jakiś czas można zabieg powtórzyć, bez wyciągania całego egr, wystarczy wyjąć akumulator, odpiac złącze cewki, odkręcić 3 śruby cewki, zdjąć cewke sterujaca z zaworu, i ponownie usprawnić działanie osi zaworu. Po prawie pół roku jest ok. Spalanie spadło, silnik płynnie i równo pracuje, ładnie i bez zaciec i szarpania przechodzi przedział 1500-2200 obr. Jazda z zablokowanym egr jest możliwa, ale nie polecam na dłuższą metę. Przy zaworze stale zamknietym, grozi to wypaleniem zaworów, gniazd, uszczelki pod glowica, albo katalizatora. Na pewno zimą będzie problem z nagrzewaniem silnika - spaliny przeplywające przez wymiennik ciepła za egr dojrzewają ciecz chlodzaca (w tym sezonie szybciej łapie temp roboczą niż zeszłej zimy, którą przejeździłem z prawie ciągłym błędem egr). Na koniec tego przynudzania, przy okazji warto: 1. Wymienić filtr ropy - i tak trzeba wyjąć obudowę filtra 2. Jeżeli bez widocznych wyciekow ubywa ciągle trochę płynu chlodzacego - wymienić węże wodne wymiennika ciepła za egr - płyn cieknie na połączeniach pod opaskami zaciskowymi 3. Koniecznie - dokładnie sprawdzić węże wodne między silnikiem a nagrzewnica - na skutek ruchów silnika, pękają tuż przy miejscu połączenia z silnikiem. Błąd egr po jego usprawnieniu j.w. - komputer kasuje sam po kilkunastu km, kontrolka gaśnie o ile nie ma innych błędów w pamięci. Może nie w każdym przypadku w/w sposób zadziała, ale może się komuś przyda. Sam egr raczej się nie budzi, bardziej blokuje. M.zd. próby czyszczenia go do glancu pogarszają tylko sprawę i przed tym chciałbym przestrzec. Czarny został wyjety, czarny założony. Ale suchy, w niczym nie moczony. Edytowane 14 Grudnia 2013 przez czyś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-513697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 kolejna bzdura internetowa. EGR powstal tylko i wylacznie jako element obnizajacy szkodliwosc gazów wylotowych czyli spalin. Zabieg w 100% ekologiczny. nie manic do trwalosci silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-514239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 no i jeszcze przy okazji EGR ogrzewa się mały obieg wody. Ale to przy okazji by schłodzić gazy wlotowe do kolektora ssącego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-514244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mixmich Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Pierwsze słyszę, że trzeba akumulator odpinać. Z czyszczeniem to trzeba po prostu wyskrobać tą całą sadzę lub / i namoczyć w nafcie lub preparacie do czyszczenia kominków, wtedy ta sadza zejdzie. Doświadczony mechanik sobie z tym poradzi, będzie jedynie przeklinać na dostęp do tego ustrojstwa. Jeśli syfu było dużo warto obejrzeć też kolektor ssący (dolotowy) czy nie jest zapchany. Po gruntownym czyszczeniu samochód powinien zyskać na mocy na najniższych obrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-593104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Chyba pomyliłeś części jakie mechanik wyjął. A płyn spuścił do wyjęcia zawory EGR??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-593519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Temat EGR w tym silniku wałkowany milion razy. Dodałem cały post z czyszczeniem. Niewierze, że wyczyścił Ci kolektor z całym EGR w 40minut. Chyba samą cześć EGR z elektromagnesem, faktycznie robota na 15 minut. A co do kolektora to chyba psiknął jakiś preparat bezpośrednio w kolektor więc powodzenia. Do wyjęcia całego EGR-u trzeba spuścić płyn i roboty nie jest na 15 minut. Czyszczenie EGR, a raczej samej części z trzpieniem to odwleczenie w czasie konkretnego czyszczenia.Można wyjąć akumulator bo jest wygodne dojście na torxy. Generalnie wystarczy zdjąć przewód z przepustnicy, długi torx i góra EGR zdjęta. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/5/#findComment-593533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.