Skocz do zawartości

Zawór EGR w 1.3 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko co napisałeś trochę nie trzyma się kupy. Poczytaj o czyszczeniu EGR, a raczej jego dwóch części, elektromagnetycznej, mechanicznej i kolektora. Robotę którą wykonał twój mechanik to robota na szybkiego, przerabiałem ten temat ale być może w twoim przypadku to wystarczy i jest to tylko ,, konserwacja". W tym silniku wypada raz na rok czyścić czujnik ciśnienia w kolektorze.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-593697
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ja tam nie pamietam dokaldnie jak to bylo w 1.3 cdti ale cos mi swita ze ten egr wlansie byl dzielony na pol. Byla czesc ta telektryczna i czesc mechaniczna. O ile czesc elektryczna rozebrac i zbadac to chwila moment tak czesc mechaniczna to trzoeszke juz trzeba sie pomeczyc. wyczyscic, wydlubac syf, umyć i zlozyc. No chyba ze mnie pamiec juz myli.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-593709
Udostępnij na innych stronach

MAP sensor jest od pokazania jakie jest cisnienie w kolektorze czyli ile pompuje turbo. Ten element racjz enei czesto sie zasyfia no chyba ze w niektorych autach jak jest za ukladem EGR i dosc blisko to moze sie syfic. W tdikach akurat MAP jest na durze dolotowej albo na IC wiec daleko jeszcz edo EGR'a ale niekeidy jest umeiszczany na kolektorze dolotowym czyli na ostatnim ogniwie. Czyszczenie MAP to umycie go i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-593813
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

I ja mam małe pytanie. Mam Corse C 1.3 CDTI. Ostatnio zaczął mi trochę kopcić przy mocniejszym depnięciu gazu.

 

W jeździe na trasie przy obrotach ~2500 wywalał check. Sprawdziłem interfejsem i wywala błąd P0400 czyli klasyczny EGR. Pytałem poprzedniego właściciela auta (auto mam od 2 miesięcy), mówił ze EGR był czyszczony.

 

Rozglądam się na aukcji mozna znalezc Piergurga nówkę za 400 zł.

Czy warto wymienić, czy za 1000 km znowu bedzie wolal o EGR ? Czy to moze byc powód przykapcania Corsy ?

 

Z gory dzieki za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-600132
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim sensie nic nie da ? Na coś to chyba robią nie ? A że się szybko zużywa, no cóż...

 

Ile tys. kilometrów jestem w stanie przejechać na nowym oryginalnym piergurgu ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-600186
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginał jeździ od nowości czyli ponad 300tys. Trzeba tylko dawać autu w dupę a nie zamulać.

A jak uważasz, czy walnięty EGR moze przy dość ostrym deptaniem troche mocniej dymić na czarno?

 

Dymienie raczej puszczenie bucha i koniec... Przez chwilę

Edytowane przez aiding

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-600203
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

podpinam się do pytania czy to może być przyczyna walniętego EGR ??

 

jeżdżę tez nie mułowato i zastanawiam się czy jak dam teraz CC mocniej w palnik czy to coś pomoże i go przedmucha ??

 

Bad nigdy nie robiłeś nic przy EGR oraz przy kolektorze ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-617905
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Kwestia losowa, który wytrzyma. Dynamiczna jazda zwiększa żywotność EGR bo najzwyczajniej mniej wtedy pracuje. Jednak mi się ni udało takiego wyniku osiągnąć. Jak pewnie większości. Dlaczego? A no dlatego że dopóki było dobrze to nawet nie wiedziałem że mam EGR w aucie. Po pierwszej awarii dokonałem wymiany na nowy jak inni. Przy następnej już zacząłem dbać o niego a teraz mam emulator i zaślepkę i zapomniałem o problemie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/40372-zaw%C3%B3r-egr-w-13-cdti/page/6/#findComment-617907
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności