Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jadąc któregoś razu wyprzedzałem auto. (120km/h) w pewnym momencie coś pod maską zaczeło "żucać", silnik zaczął ryczeć (wszedł na wysokie obroty), po chwili stracił moc, przestał przyspieszać. Sytuacja ta już więcej się nie powtórzyła.

Gdy jeżdże po mieście (spokojnie, nie wciskam pedału gazu wiecej niż do połowy) wszystko jest wporządku, ala gdy wyjeżdżam na trasę (30km) i przeciągnę go troche na jakimś biegu 4 lub 5 na wysokich obrotach(1-2 min),

po krótkiej chwili auto traci moc(tak jak by się dobrze rozgrzał), nie pojedzie więcej niż 120,110 czasami 100. W przypadku gdy jadę 80,90km/h na tej trasie ten problem się nie pojawia, nie wiem jak się zachowa na większych odległościach. Powiem szczerze, że obawiam się wyruszyć w dalszą trasę.

Dzieje się już tak od około miesiąca. Samochód podłączany był pod kompa (wiem tyle ze było to oprogramowanie od opla), nie pokazał żadnych błędów.

Mechanik też mi nic nie poradził, tyle że może zgadywać.

Znajomy mi mówił że mogą to być świece, nie były wymieniane nie wiem od jak dawna (przejechałem na nim około 10000km ),

lub silnik krokowy, ale nikt nie potrafił dokładnie określić.

Zauważyłem że auto troszkę więcej pali.

Może ktoś z państwa wie co z tym zrobić?

Dziękuje za pomoc/ nowiciusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/
Udostępnij na innych stronach

Przed zapaleniem gaśnie tylko "auto z kluczem", "EPS" i "silnik" nie gasną.

Po zapaleniu od razu gaśnie lampka "auto z kluczem", później "EPS" i na końcu ta z "silnikiem".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-393883
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może przepływka źle już mierzy duże ilości zasysanego powietrza? W innych autach przepływka powodowała utratę mocy. Raz wymieniałem przepływkę, ale wtedy komp pokazał błąd. Zachowanie kontrolek wskazuje na brak błędu. Komputer nie jest w stanie rozpoznać niewłaściwego wyniku pomiaru. Rozpoznaje jedynie elektryczne uszkodzenia czujników.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395763
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

Przed zapaleniem gaśnie tylko "auto z kluczem", "EPS" i "silnik" nie gasną.

Po zapaleniu od razu gaśnie lampka "auto z kluczem", później "EPS" i na końcu ta z "silnikiem".

coś mi tu nie gra mówisz że przed zapaleniem gaśnie "auto z kluczem" a później mówisz że po zapaleniu też ona od razu gaśnie jak to możliwe ?? przy zapalaniu zaświeca się ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395816
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze raz.

 

Jeśli był by błąd w komputerze, auto z kluczykiem i silnik gasły by razem chwilę po zapaleniu.

Jeśli błędu nie ma, auto z kluczykiem gaśnie jak tylko wał korbowy silnika się poruszy, a silnik gaśnie chwilę po zapaleniu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395840
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

No to jeszcze raz.

 

Jeśli był by błąd w komputerze, auto z kluczykiem i silnik gasły by razem chwilę po zapaleniu.

Jeśli błędu nie ma, auto z kluczykiem gaśnie jak tylko wał korbowy silnika się poruszy, a silnik gaśnie chwilę po zapaleniu.

to znaczy że wał korbowy porusza się po przekręceniu kluczyka na zapłon i nieodpalaniu ??

bo w takim przypadku auto z kluczem gaśnie

trochę to dla mnie bez sensu :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395848
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że wał korbowy porusza się po przekręceniu kluczyka na zapłon i nieodpalaniu ??

bo w takim przypadku auto z kluczem gaśnie

trochę to dla mnie bez sensu :)

Oczywiście, że przestawienie kluczyka w położenie zapłon nie powoduje obrotu wału. Czy obrót wału korbowego jest równoznaczny w czasie z odpaleniem? Lampka gaśnie niezwłocznie po odczytaniu obrotu wału bo tak to dobry programista zaprogramował, a silnik odpala nieco później. Lampką steruje komputer. Ten sam komputer musi się dowiedzieć na podstawie odczytu czujnika położenia wału, że silnik jest uruchamiany i poczekać, aż wał korbowy ustawi się w odpowiedniej do zapłonu pozycji. Wtedy odpala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395868
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek23131

no spoko ale u mnie jeśli nie ma błędów to kontrolka autko z kluczem gaśnie po przekręceniu na zapłon i nieodpalaniu a jeśli się świeci przy odpalaniu i gaśnie po odpaleniu to znaczy że jest błąd :)

wiec chyba to zależy od rocznika :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43282-silnik-traci-moc/#findComment-395940
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności