Skocz do zawartości

Kilka pytań o:


Gość Janek99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

otóż mam "mały" problem z moją Cosiarką - w zeszłym tygodniu przerwało mi się złącze elastyczne w układzie wydechowym i zmuszony byłem odstawić auto do mechanika w Olsztynie, gdzie wspawano mi to nowe złącze. Od tego czasu było super - auto dostało jakby nowe życie (inna jakość w tzw. wydawaniu dźwięków, przyspieszenie itd.). Od wczoraj auto zrobiło się mułowate, potrafi przerwać przy ruszaniu spod świateł (jakby dziura w mocy), słychać jakby lekkie telepanie z lewej strony silnika (patrząc od przodu) - tutaj pytanie nr 1 - czy to może być łańcuch rozrządu? W grudniu zmieniany był napinacz hydrauliczny od tegoż łańcuszka na nowy. Opisane objawy występują na rozgrzanym silniku.

 

Druga sprawa wygląda następująco - silnik osiąga swoją temperaturę roboczą, jest "bieg jałowy" i przykładowo włączę światła mijania lub włączę wentylator dmuchawy to słychać takie dziwne stukanie (jakby klekot) krótkotrwały i występuje on także przy schodzeniu do nominalnych obrotów biegu jałowego. Pytanie nr 2 - czy to może być łożysko alternatora w połączeniu z wizualnie kiepskim stanem paska klinowego? Pozdrawiam serdecznie i liczę na sugestie ;)

Edytowane przez Janek99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Możesz mieć racje w obu przypadkach, najlepiej podjechać do mechanika, na odległość nikt tego nie stwierdzi. Wymieniałeś napinacz, łańcuch został stary?

Edytowane przez rogervin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz był wymieniany, a łańcuch pozostał stary. Jeszcze takie pytanie - jeżeli nie mam części komponentów klimatyzacji i zwyczajnie nie działa ona (brak chłodnicy, parownika itd.) to czy mogę zastosować krótszy pasek klinowy (dla modeli bez A/C) i pominąć sprężarkę? ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zastosować krótszy jeśli koło sprężarki nie przeszkadza

 

co do dźwięku to na pewno coś się dzieje z alternatorem bo ewidentnie widać, że po dodaniu obciążenia szwankuje ładowanie - może koło pasowe jest na wykończeniu

 

co do łańcucha to nie zmienia się samego napinacza, ale cały komplet...

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Dokładnie tak jak mówi kolega wyżej, wymienia się cały zestaw. Problemem w tych silnikach był napinacz (wada fabryczna, nadmierne wyciąganie łańcucha). Teraz masz nadmiernie wyciągnięty łańcuch, zużyte ślizgi i nowy napinacz, który zaraz, lub już nie jest w stanie dostatecznie napiąć łańcucha. Objawia się to w sposób taki, że silnik zaczyna charakterystycznie "klekotać".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że mój trop dotyczący alternatora jest w porządku?

 

Co do rozrządu to muszę wymienić łańcuch i ślizgi czy także napinacz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rogervin

Co do rozrządu powinieneś wymienić napinacz, ślizgi, łańcuch. Może od razu napiszę, że do wymiany potrzebne są specjalne blokady, trzy sztuki (blokada wałków rozrządu, wału korbowego i przyrząd do ustawienia tarczy czujnika wałka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę kilka zestawów rozrządu do x10xe na Allegro właśnie, które zawierają, no właśnie:

 

łańcuch, napinacz, szyny prowadzące, szynę napinającą lub te cztery wcześniej wymienione elementy plus dodatkowo koło wału korbowego i 2x koła wałków rozrządu (cena prawie dwa razy wyższa)... Więc? Z tego co mówicie to musiałbym zakupić sam łańcuch, szyny prowadzące i szynę napinającą, bo ten napinacz zmieniany był ok. 3 miesiące temu. Sam łańcuch Febi lub Ruville to jakieś 120-140 pln, te szyny to już niewielki wydatek. Przy dostarczeniu części mechanikowi ile ten powinien "wołać" za wymianę w/w elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności