Skocz do zawartości

problemy z corsą, benzyna, gaz, obrotomierz


Gość malyszum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc namnożyło mi się ostatnio kilka usterek, mianowicie:

1. po odpaleniu silnika na zimnym strasznie źle działa na benzynie, tak jakby paliwo nie dolatywało lub było go za dużo-po naciśnięciu więcej niż 2cm gazu silnik się dławi i zwalnia (nie jest to przyczyna ani filtra paliwa ani pompy-wymieniane i dalej to samo) macie może pomysł co to? dodam że jak tylko przełączy się na gaz śmiga aż miło.

 

2. check engine domyślam się że to od gazu kody błędów to 0340 i 0170 byłem na regulacji podciśnienia i jest tak że jest na zmiane raz check engine się świeci a np po przejechaniu 200 km gaśnie i tak w kółko. Jeszcze coś może być z regulacją? dodam że przed regulacją podciśnienia check świecił się cały czas.

 

3. najgorsze - po zagrzaniu się silnika tak ok 91-93 st. silnik tak jakby przerywa za chwilę działa (przy wolnych obrotach np na postoju lub przy wolnej jeździe gaśnie) i przestaje kręcić obrotomierz , po ostygnięciu obrotomierz działa, aż do zagrzania, czytałem że może to być czujnik położenia wału jest to możliwe?

 

POMOCY, można te usterki jakoś posprawdzać i niewielkim kosztem naprawić?

z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 0340 oznacza problem z czujnikiem wałka rozrządu i nim się zajmij. Wcale nie musi to być uszkodzony czujnik, mógł np przeskoczyć łańcuch. W tych silnikach częsty przypadek. Chociaż w takim przypadku na gazie też powinien kuleć.

Edytowane przez rogervin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 0170 oznacza - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

Błąd 0340 oznacza - Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu

 

ja bym sprawdził właśnie czujnik wałka rozrzadu i styki wraz z wiązką od niego, sprawdził bym też Przepływomierz! bo wydaje mi się że mógł ulec awarii i będzie do wymiany, załatw sobie na podmiankę przepływkę i sprawdź! żeby się upewnić! ale zrób to wówczas jak będziesz już miał sprawdzony czujnik wałka rozrządu (tj. wyczyszczony lub wymieniony na nowy oryginalny)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik już wymieniałem 2x (niestety) i okazuje się że stary był sprawny, sprawdzę ten przepływomierz i chyba trzeba będzie zrobić jeszcze raz regulacje mieszanki, tylko zastanawia mnie ten problem z benzyną, dlaczego są takie dziwne objawy? bo myślę że na regulacje gazu warto pojechać przy sprawnej benzynie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że masz rację z tym że na regulację gazu chcesz pojechać dopiero wówczas jak rozwiążesz problem z pracą silnika na benzynie!:), mówisz że czujnik wymieniałeś 2x i stary okazał się dobry!, dlatego zazwyczaj warto poszukać danej części na podmiankę a nie kupować w ciemno lub dlatego że na komputerze wyszedł błąd tej części...

a ps. w razie gdybyś miał do wymiany przepływomierz to nie kupuj tańszego zamiennika!!! możesz kupić tańszego Magneti Mareli lub oryginalnego używanego Boscha tylko musisz dobrze poszukać;) może też zawór egr ci szfankować poprzez to że jest zanieczyszczony a przepływomierz i egr ściśle ze sobą współpracują ale pierw sprwdź przepływomierz! jak go odpalisz a to będzie przepływka od razu zobaczysz różnicę w kulturze pracy silnika, zrobisz test po mieście i się wówczas upewnisz że wymiana przepływomierza rozwiązała twój problem;)

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik i usterka z przerywaniem silnika i gaśnięciem na jałowym oraz nie działający obrotomierz po zagrzaniu do ok 90 st. wyeliminowana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik i usterka z przerywaniem silnika i gaśnięciem na jałowym oraz nie działający obrotomierz po zagrzaniu do ok 90 st. wyeliminowana.

 

Który czujnik wymieniłeś? Wcześniej pisałeś o czujniku wałka rozrządu, później o czujniki położenia wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

tak, wymieniłem czujnik wału korbowego, 80 zł i własnoręczna wymiana (laik) tylko potrzebny kanał albo podnośnik.

 

a macie może pomysł, co z tą benzyną?

objawy w skrócie są takie że na zimnym (zanim przełączy sie na gaz) przy zapalaniu za 1 razem gaśnie, za drugim pali ale jak sie wciśnie pedał gazu troszkę mocniej to dławi silnik (efekt jakby pracował na jednym garze)

HELP!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności