Skocz do zawartości

Klekotanie na zimnym silniku.


Gość ako1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od pół roku borykam się z pewnym problemem. Odpalając rano samochód,silnik wydaje dziwny,trochę metaliczny dźwięk. Niestety moje umiejętności w zdiagnozowaniu tego problemu są znikome,lecz wydaje mi się że to mogą być zawory.

Samochód nie posiada LPG,przebieg około 120 tyś km,olej wymieniony 8 tyś km temu (za 2 tyś mam się zgłosić na wymiane).

 

Podstawiam Państwu filmik,który może choć trochę pomoże w zdiagnozowaniu problemu. Po rozgrzaniu silnika,wszystko jest OK.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q9OvUAP-hLM&feature=plcp

 

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to któryś zawór klepie. Ale łańcuszka rozrządu chyba też nie można wykluczyć.

Jaki masz olej aktualnie w silniku ?

Czy jak silnik jest gorący to dźwięk cichnie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klepac moze wszystko ,ale najprawdopodobniej popychacze albo łańcuch .

Mój stary silnik , wydawał bardzo podobny odgłos .

Pytanie zasadnicze :

Jaki olej w silniku i czy go ubywa zbyt szybko ?

Co wiesz na temat rozrządu , tzn kiedy był wymieniany i czy w ogóle był ?

Czy auto traci na mocy , czy raczej wszystko ok ?

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Oleju prawie w ogóle nie ubywa,albo ubyło go na tyle mało,że po prostu tego nie zauważyłem

 

Rozrząd nie był wymieniany,ale wątpię w to,aby trzeba było wymieniać łańcuch po 120 tyś km...

 

Samochód nie traci na mocy (ach te 55km :D),wszystko jest ok,pracuje prawidłowo w całym przedziale obrotów.

 

Aktualnie mam Valvoline pół syntetyk.

 

Silnik po rozgrzaniu cichnie,nie ma żadnych niepokojących dźwięków.

 

Opcji jest dużo,pompa wody,rozrząd,zawory,popychacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie klepie któryś z popychaczy, jak olej się nagrzeje zaczyna go lepiej smarować i cichnie.

Jak zwiększymy obroty wzrasta ciśnienie oleju i go smaruje.

 

Co prawda ja mam x14sz ale ten problem w mniejszym stopniu występuje tez u mnie.

Poczekamy na lepszych speców może poradzą :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie był wymieniany,ale wątpię w to,aby trzeba było wymieniać łańcuch po 120 tyś km

czasami niestety trzeba

 

na 1 rzut ucha - szklanka

+ jakaś nieszczelność na wydechu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Ci tak "ospale" wchodzi na obroty, czy to film tak wyszedł? Co do rozrządu. Te silniki wychodziły z wadą. Napinacz nadmiernie naciągał łańcuch co powodowało jego rozciągnięcie. Prawdopodobnie rozrząd masz już do wymiany (łańcuch, napinacz, ślizgi).

Edytowane przez rogervin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym modelu łańcuch to nieporozumienie, ostatnio wymieniałem go w corsie z przebiegiem 80 tys. km, a silnik chodził jakby ktoś mu kamieni pod pokrywę nasypał. Napinacz praktycznie nie istniał po takim przebiegu, a sam łańcuch był wyciągnięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności