Skocz do zawartości

Check engine, pyka "krokowy"


Gość encholex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jest bardzo dużo podobnych tematów, ale niestety nie udało mi się rozwiązać problemu.

 

Objawy:

Na co dzień rano gdy był mróz, nie wsiadając odpalałem auto do grzania (żona w ciąży), nie zwracałem uwagi na kontrolki i oczywiście zabierałem się za skrobanie i do auta wsiadałem dopiero po ok. 5-10 min. żeby nim jechać. Żadne czek endżiny się nie świeciły i nie było problemów z samym odpaleniem jak i zachowywaniem się auta.

Zaczęło się od odpalenia samochodu, który stał trochę na mrozie pod zakładem pracy. Zawsze stał, ale w tym dniu po prostu zostałem dłużej i od razu zacząłem nim jechać. Zapalił normalnie po czym przy pierwszym skrzyżowaniu zapalił się wspomniany błąd oraz obroty zaczęły trochę wariować.

Obecnie Check Engine świeci się cały czas, czasem nie zapali bez pomocy dodania gazu.

Gdy włączony jest zapłon - nastawnik przepustnicy pyka bez widocznych konkretnych ruchów (ruchy prawie niewidoczne).

Podczas jazdy silnik działa w porządku, nie zacina, nie muli, a jedynie podczas biegu jałowego schodzi z obrotami bardzo nisko, ale nie zgasł ani razu.

 

Po szukaniu w necie:

- przeczyszczona przepustnica i lekko nasmarowany "krokowy" (mimo iż wyglądał ok) - błąd i zachowanie takie samo.

- odłączany czujnik (ten z pompy wodnej) mam nadzieję że to czujnik temperatury.

- EGR zaślepiony 2 lata temu;

- Przepływomierz wymieniony 2 lata temu.

 

Czego chciałbym się dowiedzieć:

- Jakie są Wasze typy?

- Jak sprawdza się nastawnik przepustnicy - do których pinów podłącza się zasilanie, aby sprawdzić czy w całym zakresie ruchów działa on prawidłowo?

- Który to czujnik temperatury? ten przy pompie wody czy ten przy chłodnicy po lewej koło grubego węża ?

- Jak sprawdzić czujnik temperatury ? i jakie wartości powinien wskazywać?

- Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy ? i jakie wartości powinien wskazywać ?

- Na razie wyeliminowałem czujnik położenia wału korbowego, bo auto jednak pali i jeździ normalnie.

 

Niestety może i moje zachowanie jest trochę aroganckie, ale zanim wydam jakieś pieniądze, chciałbym spróbować sam coś zrobić. Liczę się nawet z podpięciem do komputera, za które chcą 50zł. Zresztą co może on wskazać, jak ewidentnie nastawnik przepustnicy zachowuje się podejrzanie. Same czujniki też kosztują, a niestety nie mam znajomego kto ma podobne auto by spróbować przepiąć podzespoły.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ,

po co tak kombinujesz ???

Kontrolka check engine = jedziesz na diagnostykę komputerową ,odczytujesz błąd i usuwasz usterkę ...Czy to takie trudne ?

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, dla mnie to wydatek 50zł. Dokładam drugie tyle i mam nowy "krokowy".

Niektórzy mają takie doświadczenie, że na podstawie tych objawów nie muszą podłączać komputera tylko zabrać się do roboty.

Jeżeli nikt nie jest w stanie mi doradzić jak wyeliminować inne elementy, to pewnie będę zmuszony tak zrobić, tylko gdzie wtedy sens tego forum ? żeby się dowiedzieć że trzeba podpiąć do komputera ? ktoś miał podobne problemy i może się podzieli wiedzą co i w jaki sposób sprawdzić.

 

Tak czy owak dziękuję za zainteresowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładam drugie tyle i mam nowy "krokowy".

Ok , problem bedzie wtedy jesli okaże się , ze to nie jest krokowy , a wierz mi , części do tego silnika do tanich nie należą , a podobne objawy tzn problem z obrotami ( jak piszesz ) moze powodowac egr , przepływomierz i wiele innych podzespołw w tym silniku .

Podałem Ci najprostsze rozwiazanie , skoro jestes pewien swojego ,po co pytasz ?

A propos - w tym silniku nie ma czegos takiego jak silnik krokowy , nastawnik biegu jałowego jak juz coś .

Podpiecie pod komp i tak Cie nie ominie , przekonasz sie sam .

pzdr

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o dogadanie :) Miałem nadzieję, że nie weźmiesz tego do siebie.

Wiem że części nie należą do najtańszych, stąd liczenie się z każdym groszem.

I owszem, jeśli nic nie uda się jasno określić - to przyznałem że pewnie będę zmuszony go podpiąć. Ale nie można przy okazji dowiedzieć się jak sprawdzić ot choćby czujniki, jak sprawdzić na krótko owy "krokowy" czy jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy ? tak na przyszłość i wiedzy innych...

Pewne objawy są prawie jasne i oby komputer wskazał tylko jedną przyczynę. Szukając informacji nie raz trafiałem na wskazanie komputera na EGR i przepływomierz. I co? mam wtedy wymienić oba ? bo mechanik od podpięcia to raczej nie będzie mi mógł pomóc w typowaniu, gdy będę mu dyktował wszystkie informacje tutaj zawarte (obym wszystkie spamiętał).

Nie jestem pewien swojego... dlatego pytam. A gdy jednak pojadę do tego serwisu, to nie było by fajnie gdy później i tutaj napiszę co wyszło ? Tak dla wiedzy innych... Nie chciałbyś wiedzieć ?

Wiem wiem że nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy w tych modelach, dlatego używam cudzysłowia i nie raz w pierwszym poście używam poprawnej formy (nie raz trafiałem na czepianie się tego określenia w postach które przeglądałem szukając porad i podobnych objawów).

I tym razem napiszę - nie bierz tego do siebie. Nie przyszedłem tutaj by skupić się na odgadywaniu, tylko na szukaniu porad i prób rozwiązania problemu.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o dogadanie :)/>/>/> Miałem nadzieję, że nie weźmiesz tego do siebie.

Wiem że części nie należą do najtańszych, stąd liczenie się z każdym groszem.

I owszem, jeśli nic nie uda się jasno określić - to przyznałem że pewnie będę zmuszony go podpiąć. Ale nie można przy okazji dowiedzieć się jak sprawdzić ot choćby czujniki, jak sprawdzić na krótko owy "krokowy" czy jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy ? tak na przyszłość i wiedzy innych...

Pewne objawy są prawie jasne i oby komputer wskazał tylko jedną przyczynę. Szukając informacji nie raz trafiałem na wskazanie komputera na EGR i przepływomierz. I co? mam wtedy wymienić oba ? bo mechanik od podpięcia to raczej nie będzie mi mógł pomóc w typowaniu, gdy będę mu dyktował wszystkie informacje tutaj zawarte (obym wszystkie spamiętał).

Nie jestem pewien swojego... dlatego pytam. A gdy jednak pojadę do tego serwisu, to nie było by fajnie gdy później i tutaj napiszę co wyszło ? Tak dla wiedzy innych... Nie chciałbyś wiedzieć ?

Wiem wiem że nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy w tych modelach, dlatego używam cudzysłowia i nie raz w pierwszym poście używam poprawnej formy (nie raz trafiałem na czepianie się tego określenia w postach które przeglądałem szukając porad i podobnych objawów).

I tym razem napiszę - nie bierz tego do siebie. Nie przyszedłem tutaj by skupić się na odgadywaniu, tylko na szukaniu porad i prób rozwiązania problemu.

 

Pozdrawiam

 

Uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz motor?, Siliczek krokowy - regulator biegu jałowego, migacz - kierunkowksaz

w allegro też jest dział z siliczkami krokowymi hehe:) nazwa nazwą grunt że każdy wie ocb;) myślę że przepływomierz możesz spokojnie wykluczyć!, egr? również!, coś wspomniałeś o czujniku położeniu przepustnicy czyli chodzi o TPS sprawdzić można robiąc wpinkę i przeglądając parametry bieżące - bloki pomiarowe, chociaż jak by ci walnąoł TPS to auto by wariowało na obrotach tj. zawyżanie lub zaniżanie, na jałowym może do 2000obr kręcić;)/>, myślę że możesz jeszcze pokusić się i zrobić reset! zdejmij klemę - z aku na 20min przy czym uprzednio wcześniej sprawdź wtyczkę i styki od regulatora biegu jałowego i przy okazji popsikaj tam jakimś kontaktem lub podobnym środkiem, z wypiętą wtyczką i zdjętą klemą po jakiś 20minutach podłącz wtyczkę i podepnij klemę!, daj na zapłon ale nie odpalaj! tylko słuchaj!, zrób tak ze 3,4x po czym odpal i ponownie przeprowadź adaptację! jak nie pomoże to będziesz musiał podjechać na wpinkę żeby zczytać błąd.

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Wielkie dzięki za zainteresowanie. Silnik taki jak w nagłówku tematu czyli X10XE 1.0 12V Ecotec.

Jak tylko wyrobię się z innymi rzeczami, to wezmę się za te testy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na brak czasu i nadziei podjechałem do znajomego.

Kod błędu:

P1510 który wskazuje prawdopodobnie na:

-? Za niskie napięcie przełšcznika biegu jałowego

-? Przerwany Obieg Prądowy Przełącznika Biegu Jałowego

 

Jakie pomysły ?

 

Jednocześnie szukając samego błędu natrafiłem na temat: http://forum.opel24.com/topic/56389-Falujace-obroty-poraz-kolejny/

gdzie ktoś wymienił "krokowca" i nic to nie dało...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności