Skocz do zawartości

kopci na niebiesko ale nie zawsze


Rekomendowane odpowiedzi

Gość krajany11

witam mam vectre 1.9 cdti z 2008r i mam taki problem. Auto gdy sie rozgrzeje kopci na niebiesko i jakos wolniej schodzi wtedy z obrotow tak z 12tys az do 9tys. jechalem wczoraj tak dlugo (okolo10minut) az sam przestal kopcic i wszystko wrocilo do normy. Natomiast w momencie gdy kopci i go zgasze i ponownie zapale to juz jest wszystko ok. nie ma reguly kiedy to sie dzieje.przynajmniej ja nie zauwazylem. Prosze o jakas porade od czego moglbym zaczac. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

obrotow tak z 12tys az do 9tys.

Dziwny masz obrotomierz bo zakres jest do 6tyś :-)

 

Powinieneś raczej podpiąć auto pod kompa i sprawdzić parametry, ja podejrzewałbym raczej turbinę lub jej sterowanie.

Sprawdzaj też często poziom oleju aż do czasu ustąpienia problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-476926
Udostępnij na innych stronach

a ja mysle że to spowodowane jest próbą kolejną wypalenia DPFu + jakiś olej przedostający się do wylotu...

 

kiedy ostatni raz wypalał się DPF?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-476945
Udostępnij na innych stronach

Gość krajany11

a ja mysle że to spowodowane jest próbą kolejną wypalenia DPFu + jakiś olej przedostający się do wylotu...

 

kiedy ostatni raz wypalał się DPF?

no wlasnie auto sprowadzilem jakis miesiac temu i szczerze to nie zauwazylem zadnego wypalania poza tym ze teraz kopci tak jak opisalem. a jak powinno wygladac to wypalanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-476976
Udostępnij na innych stronach

Gość krajany11

Dziwny masz obrotomierz bo zakres jest do 6tyś :-)

 

Powinieneś raczej podpiąć auto pod kompa i sprawdzić parametry, ja podejrzewałbym raczej turbinę lub jej sterowanie.

Sprawdzaj też często poziom oleju aż do czasu ustąpienia problemu.

no pomylka z tym obrotomierzem:) a czy jesli oleju jest za duzo to moze tez tak robic? bo tydzien temu wymienialem olej i jest go moze troszke za duzo. stary olej tez byl ponad stan. czy to moze miec jakikolwiek wplyw na to kopcenie??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-476978
Udostępnij na innych stronach

nadmiar oleju jest szkodliwy wszyscy to mówią więc i ja zakładam że tak powinno być ;) - warto odessać, a potem kontrolować bo przy DPFie może się podnosić (i rozrzedzać paliwem)

 

dymienie na siwo związane jest z przedostawaniem się oleju do układu wydechowego i tam spalaniu.

Poczytaj o DPFie tu na forum... jak nic nie wiesz co tam z twoim dpf'em to możesz podjechać gdzieś na komputer i niech ci sczytają nasycenie DPFu, dystans od ostatniego wypalania i próby nieudane

 

wypalanie to inny dźwięk pracy silnika, podwyższone obroty, grzeje tylnia szyba choć nie włączona, zwiększone spalanie nawet do 5l/h na postoju, smród palonej gumy, czasem kłęby dymu (czarny bądź siwy) za autem... choć jak silnik i dpf sprawny to nie powinno być tych kłębów...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-477019
Udostępnij na innych stronach

Gość krajany11

nie wiem jak to mozliwe ale wymienialem olej tydzien temu. Mechanik jest
zaufany bo to rodzina wiec mnie nie klamie. Mowi ze wlał okolo 4,8 l i
na miarce bbylo troche duzo no wiec pojechalem zeby troche spuscic no i
spuscilismy ok 0,7l a na miarce nic nie ubylo. Pozniej spuscilismy
jeszcze okolo 0,3l czyli w sumie ok 1 litra no i wtedy poziom oleju
miesci sie miedzy min a max a zadna kontrolka od oleju sie nie
zaswiecila ze malo albo cos a zrobilem juz ok 100km czyli chyba poziom
jest ok. i moje pytanie brzmi czy widocznie caly olej nie zostal
spuszczony przy wymianie czy po prostu wchodz tam tylko niecale 4 litry?
bo nie wiem juz co myslec...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-477035
Udostępnij na innych stronach

a ponieważ zawsze zostaje trochę starego oleju w układzie to warto wlać 4 litry...

mi co pół roku zostaje 1 litr w bańce to 5 wymiana bez kupowania oleju ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-477094
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ja leję do signum z tym silnikiem 4,1 litra i od wymiany do wymiany starcza. Robię olej co 12 tyś km. Wczesniej nie wiedziałem i lałem zwykły syntetyk i owszem autko kopciło na biało-niebieko jak dodawałem gazu podczas wypalania DPF. Teraz przy oleju niskopopiołowym i dolewaniu regularnie STP do wtryskiwaczy nie zauważyłem takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59462-kopci-na-niebiesko-ale-nie-zawsze/#findComment-477097
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności