Skocz do zawartości

Vectra B 1.6 8v rozsadza chlodnice-UPG wymieniona-co to moze byc?


Rekomendowane odpowiedzi

witam

od okolo roku walcze z rozsadzaniem chlodnicy w mojej vektrze rozsadza mi ja w gornej czesci przy tym wezu co idzie do termostatu

kleilem distalem ale nie pomoglo wiec wymienilem:

-uszczelke pod glowica odrazu z rozrzadem - brak jakiejkolwiek efektu stara uszczelka byla ok brak sladow przepalenia itp

-termostat na nowy orginalny- przez 2 dni myslalem ze bedzie juz ok bo temp rosla do okolo 92st i spadala do okolo 88 ale to bylo tylko przez dwa dni pozniej znow temp rosla do okolo 98 wentylator i spada do 90 tak sie dzieje w korkach po wroclawiu bo na trasie trzyma okolo 88 st- czyzby znow termostat?

- korek w zbiorniczku wyrownawczym- brak poprawy- wiec wzielem stary korek zrobilem w nim dziurke wiertlem 2,5 i juz nie rozsadza chlodnicy poprostu sie gotuje wylewa poprzez korek i co jakis czas dolewam wody no i tak jezdze;/

ale co to moze byc? pora to zrobic

zwykle jezdze autem do pracy 15km w ruchu miejskim i w lecie za kazdym razem gotuje mi sie i wylewa poprzez korek jak jes temp w okolicach 5st to wszystko jest ok na tej samej trasie

dodam ze gdy zalozylem nowy korek to po powrocie do domu z pracy gdy auto bylo nagrzane to otwieralem maske sciskalem weze i byly nieco twarde ale nie za kazdym razem wiec moze kupic znow nowy korek? bo jak to mozliwe ze on nie puszcza a jest takie cisnioenie ze chlodnice rozwala? jest jakis sposob na sprawdzenie korka?

 

pozdrawiam i czekam na sugestie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64240-vectra-b-16-8v-rozsadza-chlodnice-upg-wymieniona-co-to-moze-byc/
Udostępnij na innych stronach

 

 

- korek w zbiorniczku wyrownawczym- brak poprawy- wiec wzielem stary korek zrobilem w nim dziurke wiertlem 2,5 i juz nie rozsadza chlodnicy poprostu sie gotuje wylewa poprzez korek i co jakis czas dolewam wody no i tak jezdze;/

a dokladnie co zrobiles ??

kupiles korek nowy uzywany czy tani zamiennik ??

uklad w oplu jest cisnieniowy

wiec bedzie wywalac plyn przez dziurke ktora zrobiles

 

caly opis nagrzewania i zalaczania wetnylatora to tez norma

tak ma dzialac uklad szczegolnie w korku tempertura skacze do momentu zalaczenia wentylatora

na forum opisywano to wiele razy

 

wymien korek na nowy ( oryginal nie kosztuje majatku)

jesli uklad masz drozny i wszystko powymieniane (nie napisales nic o pompie wody)

to nic nie ma prawa sie dziac

stara chlodnice moglo wywalic ze starosci

klejenie nic nie da bo bedzie sie rozszczelniac i tak (tylko wymiana na nowa pozostaje)

 

korek kupilem nowy tani zamiennik chyba za 8pln

pompa wody tez wymieniona na nowa

ale widze za na allegro to sa same chyba nieorginalne korki

 

a to na allegro sie swiat konczy ??
sa sklepy z czesciami opla na necie (oryginalnymi)
wysil sie troche


chwila szukania i prosze
http://sklep.dixi-car.pl/korek-zbiornika-wyrownawczego-vectra-bastra-fgzafira-aomega-p-133.html
i zmien wode na plyn
raz ze zima idzie
dwa woda ma inna (nizsza) temperature wrzenia niz plyn

chlodnice tez wymien a nie z peknieta jezdzisz

 

jak sprawdzalem ostatni raz pare dni temu to weze byly twarde zaraz po zgaszeniu auta, ale teraz jezdze z dziurka w starym korku to juz nie sa twarde, za to auto teraz nagrzewa mi sie po przejechaniu okolo 10km;/

 

Układ jest ciśnieniowy tak jak Gawlak napisał więc jak zrobiłeś otwor w korku to ciśnienia niema.Jeśli przed tą kombinacją weże mocno twardniały to wszystko jest jasne

 

co jasne ??

maja byc twarde a nie miekkie

uklad jest jak sam potwierdziles cisnieniowy

klejona chlodnica bedzie puszczac

nie ma opcji zeby to wytrzymalo

sam to przerabialem

w 6 miesiecznej chlodnicy (puscila na zgrzewie)

i w poprzedniej uszkodzonej w warsztacie (wlasnie przy wyjsciu weza do silnika)

 

Temperatura jak napisałeś normalna tak ma być że jak stoisz w korku idzie do 100o i włącza się wentylator. Układ ciśnieniowy co podwyższa temperaturę wrzenia, jak wszystko szczelne węże twarde, odpowietrzenie w korku sprawne to temperatura wrzenia płynu to ok.120o. Jeśli zrobiłeś dziurę to nie ma ciśnienia i płyn wrze w 100o. Nie wiem czym byś nie skleił tej rurki czy chłodnicy to nie wytrzyma bo po pierwsze ciśnienie, po drugie wysoka temperatura (żaden klej tego nie przeżyje). Wymień korek na dobry (bez dziury może być za 8zł) i wszystkie opisywane rzeczy są w normie TAK MA BYĆ -jeśli wskazówka nie włazi na czerwone pole.

Edytowane przez koni2305

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności