Skocz do zawartości

Wywala wodę przez zbiorniczek!


Gość se7endays

Rekomendowane odpowiedzi

Gość se7endays

Witam! Mam ogromny problem... Wywala mi wodę przez zbiorniczek wyrównawczy przy rozgrzaniu silnika do 90 'C !

 

Co zostało już zrobione podczas prób usunięcia problemu:

1. Wymieniona chłodnica bo poprzednią rozsadziło w mieście właśnie przez ten problem (zagotował się).

2. Wywalony termostat.

3. Splanowanie głowicy (nie sprawdzana na pęknięcia) i założenie nowej uszczelki.

4. Zalanie płynem chłodniczym.

5. Sprawdzenie kompresji (rozrząd -14 bar, 14bar, 14bar, 12bar - cewka)

 

Vectra B 1.6 8V. Dodam, że auto posiada instalacje LPG. Czy możliwe, że 10 minut po odpaleniu na zrobionej głowicy i osiągnięciu temperatury 90 'C LPG wywaliło nową uszczelkę i znowu ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia?

 

Dla mnie zostały opcje takie jak: Zapchany układ chłodzenia lub pęknięta głowica.

 

Macie jakieś inne pomysły?? :-( Nie mam sił do mojej Vectry... Co dalej mam robić?

 

PS.: Wymieniałem kiedyś silnik bo pękł mi wałek rozrządu. Więc mam starą głowicę aby przełożyć i sprawdzić jakby coś no ale tam mogą być zawory pokrzywione...

Edytowane przez se7endays

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 gar masz jakiś problem.Różnica powinna być chyba ok 1 bara.

Wykluczyłeś udział parownika (pęknięta membrana) w wywalaniu płynu?

Zrób pomiar kompresji z próbą olejową.Jeżeli się kompresja na 4 podniesie to masz pierścienie do roboty

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość se7endays

4 gar masz jakiś problem.Różnica powinna być chyba ok 1 bara.

Wykluczyłeś udział parownika (pęknięta membrana) w wywalaniu płynu?

Zrób pomiar kompresji z próbą olejową.Jeżeli się kompresja na 4 podniesie to masz pierścienie do roboty

 

Parownika nie sprawdzałem, nie wiedziałem czy on może mieć jakieś znaczenie. Da się to sprawdzić odpaleniem i sprawdzeniem po prostu na benzynie czy nie będzie wywalało i wtedy wyklucza się parownik tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Różnica powinna być chyba ok 1 bara.

Dopuszczalne jest 10%

 

 

 

Parownika nie sprawdzałem, nie wiedziałem czy on może mieć jakieś znaczenie.

Dla pewności odepnij przewody wodne i zaślep je.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś odłączyć całkowicie z obiegu wody.Czyli doprowadzić węże wodne do stanu przed wpięciem do nich parownika.

Może mieć o tyle znaczenie że przez pęknięta membranę może uciekać kompresja do układu chłodzenia.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość se7endays

Okej sprawdzę i dam odpowiedź jutro. Czyli wystarczy je zaślepić na to wychodzi ale z parownika wychodzi tylko jeden wodny bodajże.

Dodam, że gdy woda już się wywali i spada na sam dół to słychać bulgotanie przez jakieś max 30 sekund i jakby zasysanie powietrza. Nic więcej się nie dzieje.

Edytowane przez se7endays

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze na odkręconym zbiorniczku wyrównawczym odpalić i sprawdzić, czy w wyrównawczym lecą bąbelki. Jak lecą, to powąchać, czy śmierdzi gazem czy spalinami.

Oczywiście odkręca się korek, jak silnik jest zimny lub ledwo ciepły, żeby nie poparzyło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość se7endays

Bąbelków nie ma, wykorzystałem możliwości sprawdzania z korkiem i bez korka :) Po nagrzaniu do mniej więcej 85'C woda robi się szybko brudna.

Jeśli to pomoże to mam coś jeszcze. Przy 4 garze właśnie poprzednia uszczelka głowicy była zmieszana z wodą i olejem. Teraz na tym czwartym garze jest o 2 bary mniej niż w pozostałych. To zastanawiające.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności