Skocz do zawartości

Opel Signum 2.2 DTI (2003r) falowanie obrotów/szarpanie


Gość trato

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem jak w temacie. Na wolnych obrotach np. jak stoje na swiatlach na skrzyzowaniu (luz ew. wcisniete sprzeglo) zdarza sie, ze obroty faluja tj. rosna i spadaja, az w pewnym momencie samochod moze zgasnac. Dodatkowo podczas jazdy zdarza sie, ze szarpnie samochodem. Innych objawow nie ma. Generalnie jak silnik jest zimny to nic sie nie dzieje po przejechaniu ok. 20km i dalej problemy sie nasilaja, w szczegolnosci przy dluzszej trasie. Wymienialem olej i filtry, mechanik czyscil mi przepustnice (na komputerze jak twierdzil pojawil sie blad przepustnicy). Raz w trakcie jazdy po ok. 200km pojawil sie samochod z kluczykiem. Po ponownym odpaleniu zgasl, kolejny raz po 2 tygodniach jak przejechalem dlusza trase 250km, zaden samochod z kluczykiem ani innym blad na komputerze(pokladowym) sie nie pojawily, natomiast objawy szarpania i falowania wystapuja dalej (jak napisalem przy rozgrzanym silniku).

Goraca prosba o pomoc w temacie i nakierowanie mnie i mojego mechanika na problem co to potencjalnie moze byc. NIe chce by gosc zaczal mi po kolei wymieniac wszystko, az w koncu po tym jak wydam pare tys. trafil na rozwiazanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapala się kontrolka to masz zapisane numery błędów, odczytaj je i podaj.

Częstym problemem jest awaryjny czujnik położenia przepustnicy (eloblau), być może tu masz problem.

http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817:1736826434&ie=UTF-8&q=przepustnica+signum+2.2+dti&sa=Szukaj&ref=forum.opel24.com/#gsc.tab=0&gsc.q=przepustnica%20signum%202.2%20dti&gsc.page=1

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/85625-naprawa-potencjometru-przepustnicy-vc-20-dti/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem samochod z kluczykiem zgasl zaraz po ponownym uruchomieniu silnika. Od tamtej pory na komputerze pokladowym nic nie wyskakuje. Czy ten blad nawet jesli zniknal bede mogl odczytac po podlaczenium komputera diagnostycznego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poniewaz wciaz nie mam odpowiedzi w temacie, a problem wciaznie jest rozwiazany, zalaczam link z filmem co sie dokladnie dzieje.

https://www.youtube.com/watch?v=4Ie_5auFBL0&feature=youtu.be

 

Problem pojawia sie tylko na raczej rozgrzanym silniku temp. ok. 80stopni.Zadnych bledow na komputerze. Obroty wahluja, przy "parsknieciu"silnika z rury wydobywa sie smuga czarnego dymu (na zdjeciu slabo to widac):

https://www.youtube.com/watch?v=mhvAH54_CnQ&feature=youtu.be

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam identyczny problem. mam opla signum 1.9 cdti 150 km po dłuzszej trasie obroty faluja i auto gaśnie tylko że ja mam o tyle gorzej ze gdy zgasnie raz drugi i odpale to gdy juz zgasnie trzeci raz to juz mi nie chce odpalic i musze czekac jakies 15 min czasami dluzej i wtedy dopiero odpali.. tez mialem kontrolke samochód z kluczem mechanik skasował i teraz nic nie wyswietla. Jednak u mnei mechanik stwierdzil ze to moze byc elektryczny czujnik paliwa sprawdzil i on jest ok wymienil mi filtr paliwa wyczyscil bak z syfu ale to nei pomoglo dalej tak sie robi. najgorsze jest to ze na krotkich odcinkach wszystko jest ok tylko czasami te obroty faluja gorzej jak jedziesz w dłuższą trase.. jeśli wiesz juz co jest z tym nie tak to powiedz prosze :) pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj problem jest praktycznie taki jak na zalaczonym filmie ponizej, ktory znalazlem na youtube.

Cos sie dzieje z przepustnicą:

 

http://m.youtube.com/watch?v=QN8lXzhH7nU&feature=youtu.be

 

Przepustnica w oplach w szczegolnosci w moim modelu jest nierozbieralna. Czujnik polozenia przepustnicy elbau nie jest dostepny w sprzedazy,

pytalem u dostawcy - stad koniecznosc wymiany calosci.

Ponadto moj mechanik, ktory jednak nie podjal sie naprawy stwierdzil, ze to sa luzy na klapce przepustnicy.

Wiec wszystko wskazuje na przepustrnice - choc...zobaczymy.

Koszt naprawy szacuje na okolo 1500zl, szukam mechanika ktory sie tego podejmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slabo cos odpwiadacie, ale napisze co sie urodzilo moze sie komus przyda. Pojechalem do kolejnego juz mechanika, obejrzal filmiki pojezdzil troche autkiem,stwierdzil ze to elobau tak na 90%, ale moga tez byc przewody. Generalnie naprowadzalem goscia, odlaczyl mi ten czarny kabelek co na filmie ktory zapodalem z youtube i zaslepil wszystko. Na razie odpukac autko jezdzi (na filmie widac jak odlaczenie kabelka pomaga) , nie wchodzi w tryb awaryjny, podobno mialo sie twardo gasic - ja nie widze roznicy. Jakby co jestem umowiony na wymiane korpusu z czujnikami u mechanika (koszt: ok 1500zl i to ze swoja czescia, bo mechanik chcial 2200zl).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności