Skocz do zawartości

Problem z temperaturą płynu chłodniczego i ogrzewaniem


marcinz22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem polega na tym że temperarura w zależności od stylu jazdy waha miedzy 87-90 stopni. Jade spokojnie jest 87. Wyprzedzam kilka samochodów i wskakuje na 90, żeby za chwilę spowrotem spaść na 87. Przy okazji jest problem z grzaniem w samochodzie raz dmucha ciepłe powietrze a na postoju albo przy spokojnej jezdzie znowu robi się chłodniej. Nie wiem czy to wina termostatu czy może pompy wody. Ostatnio musiałem dolać trochę płynu. Może coś się zapowietrzyło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

O tym jak posprawdzać termostat jest pisane na forum tysiące razy.

O tym jak sprawdzić czy nagrzewnica działa też jest dużo pisane.

Tylko czytać i jeszcze raz czytać.

I to nie tylko w tym modelu ale wszystkie modele.

 

Taka praca temp . płynu nie świadczy o usterce.

A raczej o normalnej pracy.

 

Masz ubytki płynu to trzeba sprawdzać czy się powiększą czy nie ma wycieków.

Pompę masz na wierzchu więc widać czy ona czasem już nie puszcza uszczelnieniem.

Czy nie przytkana nagrzewnica.

 

Auto u ciebie więc zacznij szukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górna rura od termostatu robi się ciepła przy 90 stopniach czyli wychodzi na to że jest ok.

Prawa rura od nagrzewnicy na wolnych obrotach ma około 70 stopni a lewa około 55 stopni. W tym czasie z nawiewu leci powietrze około 35 stopni.

Jak zwiększę obroty do 2 tys. to wtedy na wejściu do nagrzewnicy mam 85 stopni a wyjście ok 70 stopni i w tym czasie z nawiewu leci gorące powietrze około 60 stopni.

No i nadal nie wiem czego się czepić.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to podejrzenie pada na pompę wody.

Nagrzewnica pierwsza powinna dostawać wyższą temp.

Bo pracuje przed termostatem.

Więc jest jeszcze opcja zaworu trójdzielnego przed nagrzewnicą.

Sprawdź czy masz.

No i przytkana nagrzewnica.

To bym sprawdził przed pompą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zauważyłem jeszcze jedna rzecz. Chodzi o to ze po przejechaniu kilku km silnik się zagrzał do ok 80stopni nastepnie po jakichś 3 godzinach i po odkreceniu korka poziom płynu obniżył się o jakieś 3 cm. I do tego chyba jest problem ze zbiorniczkiem bo jest wilgotny na szwie. Ale czy to może wpływać na pracę ogrzewania?

Edytowane przez marcinz22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne, że spada poziom płynu, ale nie zaszkodzi sprawdzić sam korek (uszczelkę) może spod niego sączyć i osadzać się na zgrzewie.

 

 

Edytowane przez biniu75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2018 o 19:43, biniu75 napisał:

To normalne, że spada poziom płynu.

 

 

Tylko że poziom płynu spadł ok 3cm poniżej zgrzewu. Dzisiaj rano przy odpaleniu zaswiecila się kontrolka że jest za mało płynu. Przejechałem kilka km, odkrecilem korek a poziom płynu skoczyl do góry ok 3 cm ponad zgrzew. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2018 o 19:36, marcinz22 napisał:

Chodzi o to ze po przejechaniu kilku km silnik się zagrzał do ok 80stopni nastepnie po jakichś 3 godzinach i po odkreceniu korka poziom płynu obniżył się o jakieś 3 cm

 

 

Ja bym podejrzewał korek.

Przez niego mógł pęknąć zbiorniczek.

Korek po 3 godzinach powinien sam upuścić ciśnienie jakie panuje w układzie podczas pracy silnika.

A jak widać on tego nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności