Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ta dyskusja naprowadziła mnie na myśl o wycięciu kata. Moje autko muli przy przyspieszaniu do 2,5tys/obr, błędów brak, chyba sonda jest przed katem więc no problem. Silnik 2,2 ledwie starcza do jazdy a co dopiero 2,0 lub 1,8 które nie dadzą rady uciągnąć te 1,8 t

zawory klepały mi o tłok (metaliczny stuk).

Perkins,daj znać jak potwierdzisz tą diagnozę

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553398
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2.2 i 2.0 są na dużym bloku więc nie będzie problemu.

1.8 też są na dużym bloku z wyjątkiem X18XE1

 

Mając wiedzę i doświadczenie na pewno zająłbym się naprawą silnika. Przynajmniej rozmontowałbym na części pierwsze aby określić czy warto naprawiać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553403
Udostępnij na innych stronach

No ale omega jest chyba na dużym bloku bo Vectra to raczej może mieć mały

Cały problem polega na tym że nie ma 100% pewności, wkładali różne zespoły napędowe, pasiło by popytać u źródła jak odczytać kartę specyfikacji pojazdu.

Jak by na mnie padło to pisałem wcześniej - remont tego co mam. Tuleje powinny być ok, tłoki też, wał wytrzymały ( wszystko pomierzyć ) i najwyżej międzynaprawcze pierścienie i panewki zamontować. Głowice można zrobić albo nabyć regenerowaną. Ale to ja tak bym robił.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553405
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak dużo odpowiedzi ale odpowiedzcie mi na jeszcze jedno pytanie. Bo tuning samochodów często przeprowadza sie poprzez wgranie do sterownika mapy i zwiększa się moc. Jeżeli zostawię wszystko tak jak było przy 2.2 to nie wpłynie negatywnie na ten słabszy silnik?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553468
Udostępnij na innych stronach

Ta Sinterka nie raz napsuła mi krwi... zważywszy na to że mało nią jeżdżę a dużo dokładam ;( Mam ją 6 lat a zrobiłem około 40 tys. A mam VW Bora 1.6 i 40 tys zrobiłem w 2 lata i tylko tłumik mi się posypał. Dlatego nie każcie mi kochać ten samochód...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553473
Udostępnij na innych stronach

Ta Sinterka nie raz napsuła mi krwi... zważywszy na to że mało nią jeżdżę a dużo dokładam :cry: Mam ją 6 lat a zrobiłem około 40 tys. A mam VW Bora 1.6 i 40 tys zrobiłem w 2 lata i tylko tłumik mi się posypał. Dlatego nie każcie mi kochać ten samochód...

Bo jej nie kochasz - to też fochy stroi jak to kobieta. Ja tylko od kwietnia swoją 20tkm zrobiłem i jakoś mnie nie zawodzi.

Początki były trudne ale teraz jest ok. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68937-swap-lecz-z-22-16v-na-20-16v-lub-18-16v/page/2/#findComment-553480
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności