Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie jak piszą koledzy i koleżanki.

Kilka dni płukania, tzn jednego dnia zalewasz samą wodą z dodatkami, dzień - dwa i powtarzasz operację.

Termostat czasowo wywal aby układ miał cały czas pełny obieg.

Co do sterowania wentylatorów to zależy od rocznika. Pierwsze sintry miały czujniki (termowłączniki) w chłodnicy, późniejsze są sterowane z ECU i nie mają czujników w chłodnicy.

Kable, cewkę, rozrząd zostaw w spokoju bo to przecież nie ma wpływu na temperaturę silnika.

 

Opisz efekty tych zabiegów - wtedy będziemy radzić dalej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553612
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak więc niby niedziela i praca w g.....się obraca ale postanowiłem coś zrobić,wyczyściłem cały zbiorniczek-masakra,tyle syfu i kamienia że zajęło mi to godzinkę czasu,gorąca woda,ocet,proszek i jest w miarę ok.Podmuchałem we wszystkie węże i niby przelot jest,zagrzałem auto i o dziwo przy 90stopniach termostat puścił wodę na chłodnice,ona się nagrzała!!!i przy 100stopniach zadziałały wentylatory,temperatura spadła.Przy otwartym zbiorniczku znowu wywaliło.-może to tak ma byc?Próbował ktoś przy swoim aucie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553639
Udostępnij na innych stronach

Jakoś się układ musi odpowietrzyć, wyrzuca płyn bo za dużo mogłeś nalać. do załączenia wentylatorów nie zamykaj zbiornika - zrobisz odpowietrzenie. Termostat i wentylatory działają prawidłowo (według twojego opisu). Działaj dalej powodzenia. :spoko:

Jeszcze jedna uwaga - zwróć uwagę jak masz podłączenie reduktora lpg, dość często instalatorzy montują trójniki zamiast poprawnie podpiąć na odejściu z nagrzewnicy do chłodnicy oleju wpiąć reduktor.


Zanieczyszczenia z oleju, kamienia, brudu i rdzy jeszcze długo będą się wytrącać i osadzać w zbiorniczku, jeżeli natomiast temperatura zacznie znowu wariować to sprawdź olej czy nie robi się emulsja, może to być właśnie wyrostek.


Tu masz na temat "wyrostka" http://forum.opel24.com/topic/45706-cieknie-olej-opel-sintra-22-benz-lpg/page-7?do=findComment&comment=511354 na tym poście się zaczyna.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553640
Udostępnij na innych stronach

dzwina sprawa ale generalnie w ukladize chlodzenia nie powinno sie robic zadne cisnienie. Plynu tez nie powinno wywalac. Te objawy podchodza pod UPG. Jak odpalisz auto i depniesz troche po obrotach chwile to wywala ci wtedy plyn lub podnosi sie poziom w zbiorniczku??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553651
Udostępnij na innych stronach

Witam,jest tak:wczoraj zrobiłem 100km.i wychodzi na to że z układem już jest ok chociaż chłodnica na pewno do przeczyszczenia.Auto w trasie raczej trzymało temperature i nawet na lpg trochę pociągnął-chociaż cały czas się dusi.Przy otwartym zbiorniku wytwarza się podciśnienie i jak dochodzi do wrzenia to wentylator nie zdąży się załączyć i wywala wode.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553703
Udostępnij na innych stronach

W Oplach układ jest ciśnieniowy, korek musi być zakręcony cały czas.

Jeśli poluzujesz to wywali wodę.

Przyjrzyj się sam lub niech ktoś zrobi to bardziej obeznany czy masz dobrze wpięte węże od LPG. Ewentualnie zapodaj fotki aby można to ocenić.

Pojeździj też jakiś czas na samej benzynie aby silnik ustabilizował się, następnie odwiedź gazowników na kontrole układu jeśli będą problemy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553709
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co pisze Kacper. Układ chłodzenia wysoko temperaturowy i co za tym idzie ciśnieniowy, za regulacje ciśnienia odpowiada zakrętka od zbiorniczka wyrównawczego (zawór w niej). Odpowietrza się samoistnie, przy otwartym zbiorniczku, do włączenia się wentylatorów. Robimy to na uruchomionym silniku, na bieżąco uzupełniasz braki w zbiorniczku. Uzupełnia się płyn do max i powinno być ok, zakręcasz zbiorniczek. :beer::spoko: :spoko:


Jak wcześniej pisałem sprawdź podpięcie LPG.


Harnaś opisał płukanie układu chłodzenia z kamienia itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553749
Udostępnij na innych stronach

no noestety nei zgodze sie z tym. Absolutnie nei ma tam zadnego cisnienia. w ukladzie wodnym. PAre opelkow w zyciu zrobilem i nie spotkalem sie z takim czyms by bylo tma cisnienie. JEsli trzeba bylo rozwalic pompe wodna to sie dawalo w uklad sprezone powietrze i pieknie owda szla na pompe a jak wiemy woda w pompie to po lozyskach.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68951-wyrzucanie-wody-z-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego/page/2/#findComment-553767
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności