ArKos Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 To wychodziłoby, że brakuje mu 1 bar... Bzdura. Ciśnienie sprężania a stopień sprężania to całkiem inne rzeczy, choć poniekąd ze sobą powiązane. Stopień sprężania to stosunek objętości pomiędzy maksymalnym górnym a dolnym położeniem tłoka. I to właśnie w tabelce pisało - czyli 9,1:1. Ciśnienie sprężania jest wartością fizyczną i jest to po prostu ciśnienie, jakie panuje w cylindrze w momencie, gdy tłok maksymalnie spręży zawartość cylindra. I ta wartość wyrażana jest w MPa. W x16szr ciśnienie książkowe nowego silnika powinno wynosić 12 bar czyli 1,2 MPa. Można go sobie nawet wyliczyć. Stopień sprężania x 0,125 = ciśnienie sprężania w MPa. To dla benzyniaka. Dla diesla mnożnik wynosi 0,21. Jeśli faktycznie ten silnik ma 8,5 bara to jest jego końcówka. 1/3 słabiej to wyeksploatowany silnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barnaba123 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ehhh... dobiłem się. Widać Panowie w warsztacie tego nie wiedzieli.... Końcówka, czy zmiana pierścieni / zmiana pierścieni + szlif czy też nie ma to sensu?I pytanie w takim razie, dlaczego raz chodzi jak burza... a raz w ogóle nie ma siły....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Końcówka, czy zmiana pierścieni / zmiana pierścieni + szlif czy też nie ma to sensu? To trzeba ustalić. Pomiar kompresji na sucho a potem z olejem i będzie wiadomo, czy pierścienie. Może zawory są powypalane i stąd niska kompresja. Najpierw trzeba porządnie zdiagnozować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barnaba123 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Najpierw trzeba porządnie zdiagnozować Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma... W weekend spróbuje pokombinować. Może jak jest w tym temacie, co kolega podsyłał. Spróbuje po odłączać i stwierdzić czy bardziej z góry czy z dołu leci... o ile dojdę do tego jak to jest zbudowane... .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma... Jaja sobie robisz... każdy warsztat nawet "U Staśka w stodole" robi pomiar kompresji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Takiej usługi w warsztatach niestety nie ma... Kolego jedź do mechanika a nie do kowala. Czasy się trochę zmieniły ale fachowcy jeszcze żyją i pracują.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barnaba123 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Jaja sobie robisz... każdy warsztat nawet "U Staśka w stodole" robi pomiar kompresji. W pewnym sensie tak. Dokładnie chodziło mi o usługi z przedrostkiem "porządny" i wariacjami tego słowa . Jak mam problem, to idę gdzieś, i oni nie "umiom". Spędzę potem nad lekturą w internecie x godzin.... i z moich napraw i poszukiwań przynajmniej mam rezultaty... Kompresje mi mierzyli, była taka jak mówiłem. Stwierdzili że wszystko jest OK, że to absolutnie normalne Ogólnie, to co pójdę do warsztatu (jakiegokolwiek, byłem ostatnio w 3-4). To oni nie wiedzą, oni nie mają sprzętu itp. Ten pomiar, też mi robili jakby z łaski (bardzo grymasili, czy w ogóle będą w stanie cokolwiek zmierzyć). Chyba jedyne co zrobili, to pod komputer podłączenie nie było problemem... (ale to w poprzednim samochodzie, też astra F). Jak mi w tym wymieniali tarcze od sprzęgła, to jak się okazało jakieś łożysko poszło w całej skrzyni biegów - stwierdzili, że tego się absolutnie nie rozbiera. Ja potem głupi od znajomych sie dowiedziałem, ze to się tylko jakieś łożysko wymienia i to nie jest większy problem. Ale w warsztacie, do tego się nie dotykają. Jakby dobrze robili, to pewno bym tu nie pisał...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559355 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 To ze traci moc nie koniecznie musi byc zła kondycja silnika.Moze jest jeszcze jakis problemi tak podejrzewam.Jezli byłby to silnik to by nie "odzyskiwał" mocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Barnaba123 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 I to jest głównie to, co chcę znaleźć. Dlatego też pytam skąd ten olej. A może on nie ma znaczenia.Mam wrażenie, że bardzo źle robię, że jeszcze on nie był podłączany do komputera.... (komputer o którym wcześniej pisałem akurat był w poprzednim samochodzie, reszta w tym - Nie wiem, czy sam sobie czegoś do podłączenia komputera nie na allegro nie kupie). Ja bym pewno jeździł bez szukania dziury w całym, ale dzisiaj jechałem, to powyżej 90 nie był w stanie ruszyć.... ile bym nie cisnął gazu na równej drodze. A czasem bez problemu 120 jedzie.Ta losowość mnie dobija, bo jakbym się brał za jakiekolwiek wyprzedzanie, to rezygnuje... bo nie wiem czy akurat nie opadnie z sił....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Olej w miom tez był na wtrysku,moze troche mniej ale jezdziłem nie przejmowałem sie. Próbowałes odczytac błedy,moze zapisało jakąs usterke? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69446-opel-astra-classic-16-ga%C5%BAnik-i-silnik-przy%C5%9Bpieszanie/page/2/#findComment-559394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.