Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Są mułowate. Ja jakoś nie bardzo odczuwam te różnice o których piszesz. W ASO na 98% nie mają dużego pojęcia o LPG poza tym ograniczony dostęp do sterowników. Nie bardzo wiem co doradzić.

Może być jeszcze kwestia LPG. Może zatankuj ze dwa razy na innej stacji.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Meyron

Do Marcin2000,bo zdaje się mamy identyczne autka albo do kogoś kto może wypowiedzieć się w tej kwestii.Mianowicie przy rozpędzaniu samochodu po 1,2,3 biegu na wysokości równo 2000 obrotów słyszę takie delikatne jakby rzężenie,brzęczenie gdzieś z silnika,czuć również takie delikatne jak by wibracje z pod pedału przyśpieszenia.Występuje to tylko w czasie jazdy i nie mniej nie więcej tylko przy 2000 obrotów,wcześniej tego odgłosu nie ma a póżniej zanika.Auto śmiga normalnie.Coś komuś wiadomo,czy to taki urok,czy coś się szykuje.Wolę dmuchać na zimne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem w swoim autku. Podane objawy nie występują. Mam nalatane 49kkm. Może coś wpada w wibracje? U mnie jedynie "cykanie" wtryskiwaczy gazu słyszalne w kabinie na postoju.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO z tym odgłosem.Stwierdzili,że powodem jest filtr par paliwa,który może wydawać taki dżwięk. Po wymianie go ten denerwujący odgłos pojawia się rzadziej i jest bardziej dyskretny.W każdym razie nie jest już tak denerwujący.To znaczy chyba,że ten typ tak ma. Pojeżdzimy zobaczymy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie odnośnie silnika A12XER i cewki zapłonowej. Przy przebiegu 30 tys km miałem problem z cewką zapłonową mechanik nakazał kupić nową bo tamta się popsuła. Kupiłem używkę z astry H i chodziło ok. Przy przebiegu 83 tys. km znów to samo. Po sprawdzeniu przez mechanika zauważyliśmy że tzw fajki cewki są wytrzaskane strasznie a wewnątrz sprężynka z takim zielonym opornikiem ? (czy ktoś wie jak to się nazywa???) są pokryte korozją. po sprawdzeniu na komputerze wywalało błąd missfire detected na pierwszym cylindrze - dokładnie tam gdzie była korozja na tym styku. Przełożyliśmy starą cewkę (dobrze że ją zachowałem) w której również była korozja na pierwszym cylindrze- oczyściliśmy ją i daliśmy dobrą fajkę z tą sprężyną i niezardzewiałym "opornikiem" i hula wszystko. Czy ktokolwiek wie jak nazywa się ten "opornik"?? szukam tego ale nigdzie nie mogę znaleźć a niestety na 4 cylindrze zaczyna się ta sama korozja.

 

Druga sprawa ubywa mi płynu chłodniczego, brak jakichkolwiek nieszczelności układu, chłodnica ok, plama pojawia się w rejonie skrzyni biegów na boku bloku silnika. Kolega mi mówi że może to odpowietrznik układu chłodzenia się zrąbał ale nie jestem w stanie tego zlokalizować. Czy ktokolwiek miał podobny problem?? Dodam że brak jakichkolwiek oznak awarii UPG.

 

Z góry dziękuję za pomoc : SMILE :

 

 

Znalazłem zestaw naprawczy dostępny w ASO OPEL nr GM 9012165 cena 42 zł - i nie trzeba cewki wymieniać ;) Pozdrawiam wszystkich corsiarzy ;)

miałem ten sam kłopot, check engine, potem kontrolka zaczeła migac, auto palilo na 3 cylindry i tez te opornik jakis zielony sie zrobił...wymieniłem swiece i zrobiło sie ok...

powiedz mi prosze gdzie moge kupic ten zestaw naprawczy ? ASO kazde ? na allegro itp nie ma...

 

 

co do auta, mam samochod z polskiego salonu, ma juz 150 tys (6lat ), silnik 1.4 (A14XER), od roku wymieniłem po za olejem w nim tylne amortyzatory bo jeden padł. zastanawia mnie kwestia rozrzadu ... niby nic sie nie dzieje ale przebieg juz spory.

 

co ile powinno sie wymieniac plyn hamulcowy i chłodniczy ?

ostatnio zatankowałem za 50 zł i znowu zapalila sie kontrolka silnika, ale zgasła sama...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Obecnie moje auto z czerwca 2014 ma nalatane ponad 67 000 km. Przeważnie jeżdżę po dobrych drogach z prędkościami 120-140km/h. Olej wymieniam co 15 000km. Jest to Dexsos2 5W30. Z tymi dodatkowymi wymianami co 15 000km dolewam bardzo nie wiele, właściwie na upartego aby stan oleju był zawsze na dopuszczalnym maksimum. Litrowa butelka starczyła długo na dolewki prawie dwa lata (!).

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Serio co >15 tys? Ja to max 10 tys lub rok :P A mam podobną jednostkę bo A14XER. A jakby nie byłby to taki drogi wydatek to nawet i co 5tys mógłbym to robić :)

 

W sumie odkryłem, że GM nas nieco oszukuje bo tak naprawdę gdy mamy na skali 3.5l oleju(w tej 5 litrowej butli GM dexos 2 5w30) to do silnika, którego leje się 3.5l oleju okazuje się, że do końca 3 stopnia na bagnecie brakuje jakieś 200ml :P

 

Raz mi się zdarzyło że magicznie zniknął mi jeden stopień na bagnecie. I to nie przez wyciek, bo silnik suchutki(czego nie mógłbym powiedzieć o skrzyni biegów :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności