Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mojej CD przeszło 30kkm i zauważyłem następujący objaw. Pedał sprzęgła nieznacznie poszedł do góry (1cm co sugeruje zużycie). Odnoszę wrażenie na biegach 3-4-5 że auto niechętnie wyprzęga a po zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła następuje delikatne pchnięcie auta do przodu. Czyżby problem z wysprzęglikiem? Raz jest a raz go nie ma. Nadmienię, że wiem jak używać sprzęgła i nie popełniam typowych błędów czyli jazda na pół sprzęgle czy stanie na światłach z wciśniętym sprzęgłem. ArKos wypowiesz się? Inni koledzy mechanicy? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Mam pytanko do kolegi Marcin2000, bo zdaje się,że mamy identyczne modele Corsy z instalacją Lpg. Mianowicie,czy w Twoim przypadku zdarza się tak,że po wyłączeniu silnika w trybie pracy na gazie, odpalając go np. na drugi dzień,przycisk od Lpg nie miga (czyli tryb pracy na Lpg wyłączony)? Dopiero po ponownym włączeniu przycisku Lpg instalacja się załącza. Pytam bo u mnie od czasu do czasu występuje ten ''problem''. Byłem nawet z tym w autoryzowanym serwisie,gdzie stwierdzili,że prawdopodobnie jest to uwzględnione w oprogramowaniu samochodu,by przypominać kierowcy o przepaleniu auta raz na jakiś czas na benzynie.Tak na prawdę odniosłem wrażenie,że były to chyba tylko ich domysły ,podobno wcześniej spotykali już takie przypadki a podłączony komputer nic nie wykazywał. Jak to wygląda u Ciebie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się tak jak szybko włączę i wyłączę samochód np. na parkingu albo jazda do sklepu i się nie zdąży przełączyć na LPG. Przy następnym włączeniu zostaje na Pb. To nie usterka tylko po prostu tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to mam problem. Auto było na dodatkowej wymianie oleju w ASO i zostało umyte (na moją prośbę) Karcherem i teraz mam: Falujące obroty na luzie 500-1000, zapaloną kontrolkę silnika (mogę ją skasować odłączeniem klemy) ale się po jakimś czasie pojawia oraz zapalającą się kontrolkę ESP która się co jakiś czas uporczywie świeci. Muszę tam ponownie pojechać i zapytać WTF?. Ma ktoś pomysł co mogło zostać zalane bo chyba nie wymiana oleju tu zawiniła?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł jest taki,że wszelkie wrażliwe elektroniczne podzespoły mogą być zawilgocone po myciu Karcherem. Jak by nie było woda wtłoczona pod ciśnieniem mogła dostać się prawie wszędzie.Np. przy wlewie płynu do szyb jest jakaś kostka na wierzchu-nie wiem kto to wymyślił akurat w tym miejscu.Ile jest takich nie widocznych niespodzianek nawet nie wiem.Przy dawnych bez elektronicznych silnikach zaproponował bym zwykłe solidne przepalenie silnika, natomiast tutaj trudno stwierdzić,czy elektronika nie została gdzieś uszkodzona.W każdym razie dzięki za ten ostrzegawczy post.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się wyjaśniła. Obluzowała się uszczelka pod filtrem i do silnika dostawało się "lewe powietrze". Powodowało to wg. ASO szereg problemów m.in. nierówną pracę silnika, falowanie obrotów czy pojawiające się i znikające kontrolki silnika i ESP (sic!). Już jest wszystko w najlepszym porządku autko śmiga jak dawniej.

 

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku 2016!

 

:spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie silnika A12XER i cewki zapłonowej. Przy przebiegu 30 tys km miałem problem z cewką zapłonową mechanik nakazał kupić nową bo tamta się popsuła. Kupiłem używkę z astry H i chodziło ok. Przy przebiegu 83 tys. km znów to samo. Po sprawdzeniu przez mechanika zauważyliśmy że tzw fajki cewki są wytrzaskane strasznie a wewnątrz sprężynka z takim zielonym opornikiem ? (czy ktoś wie jak to się nazywa???) są pokryte korozją. po sprawdzeniu na komputerze wywalało błąd missfire detected na pierwszym cylindrze - dokładnie tam gdzie była korozja na tym styku. Przełożyliśmy starą cewkę (dobrze że ją zachowałem) w której również była korozja na pierwszym cylindrze- oczyściliśmy ją i daliśmy dobrą fajkę z tą sprężyną i niezardzewiałym "opornikiem" i hula wszystko. Czy ktokolwiek wie jak nazywa się ten "opornik"?? szukam tego ale nigdzie nie mogę znaleźć a niestety na 4 cylindrze zaczyna się ta sama korozja.

 

Druga sprawa ubywa mi płynu chłodniczego, brak jakichkolwiek nieszczelności układu, chłodnica ok, plama pojawia się w rejonie skrzyni biegów na boku bloku silnika. Kolega mi mówi że może to odpowietrznik układu chłodzenia się zrąbał ale nie jestem w stanie tego zlokalizować. Czy ktokolwiek miał podobny problem?? Dodam że brak jakichkolwiek oznak awarii UPG.

 

Z góry dziękuję za pomoc : SMILE :

 

 

Znalazłem zestaw naprawczy dostępny w ASO OPEL nr GM 9012165 cena 42 zł - i nie trzeba cewki wymieniać ;) Pozdrawiam wszystkich corsiarzy ;)

Edytowane przez Tadzior

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności