Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno powiedzieć, jak ASO do tego podejdzie.

Oczywiście należy zgłosić fakt słabej wydajności klimatyzacji - zapewne ściągną czynnik i nabiją ponownie. Jeśli nadal będzie kiepsko, to zgłosić reklamację ponownie i tak aż do skutku.

U mnie nawet, jeśli stoi tak jak dziś w 30-stopniowym upale, LODOWATE powietrze leci po ok. minucie od włączenia klimy, a jak dam klimatronica na LOW, to wysiadając z auta po 5km jazdy robi mi się słabo od uderzenia gorącego powietrza na zewnątrz.

Musi być coś nie tak, skoro nie daje rady. Nie wyobrażam sobie używać takiego auta jak u Ciebie w kraju o cieplejszym klimacie. To byłaby jakaś porażka. Klima MUSI zapewnić minimalny poziom wydajności.

Ogólnie można wyczytać wiele teorii, jednak ja zgadzam się z tą, że klima musi dać radę zbić temperaturę we wnętrzu o co najmniej 10-15 stopni niż na zewnątrz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Czy jest jakakolwiek norma czy zalecenie Opla co do temperatury na kratkach? Coś co można spróbować wymagać od ASO? Jak moje auto jest na słońcu (czerwcowym) to po 20 minutach pracy klimy z kratek wieje bardzo umiarkowanie chłodne powietrze. Około 13-14 stopni. Nie radzi sobie ze schładzaniem, chcę to zgłosić na przeglądzie rocznym. jak auto stoi w garażu i wyjedzie na słońce to wtedy daje radę. Łapie to się na gwarancję? Roczna klima a chłodzi jak w moim starym poprzednim 14 letnim aucie.

Off top:

Z ciekawości zrobiłem test klimy w mojej Corsie (klima automatyczna).

Warunki: auto przed jak i w trakcie testu stało zaparkowane na asfaltowym placu w pełnym słońcu; brak jakiegokolwiek cienia; czas postoju w tym miejscu przed testem 9h; auto nie było wietrzone przed testem.

Metoda pomiaru: czujnik pomiarowy podłączony do termometru elektronicznego; skalibrowany; dokładność pomiaru 0,5st. (pożyczony z pracy : SMILE :)

Godzina rozpoczęcia testu: 15:10

Temperatura w cieniu: 32st;

Temperatura w słońcu:.....

Temperatura w aucie przed rozpoczęciem testu: 58st;

Temperatura w środkowej kratce nawiewu: 56st;

Ustawienia klimatyzacji: max chłodzenie; nawiew na 5 biegu;

Uruchomienie silnika;

Temperatura powietrza w środkowej kratce nawiewu po 1 minucie: 28st

Temperatura powietrza w środkowej kratce nawiewu po 2 minucie: 17st

Temperatura powietrza w środkowej kratce nawiewu po 5 minucie: 12st

Temperatura powietrza w środkowej kratce nawiewu po 10 minucie: 10st

Temperatura powietrza w aucie na wysokości głowy pasażera po 10 minutach: 30st

Temperatura powietrza w środkowej kratce nawiewu po 20 minucie: 8st

Temperatura powietrza w aucie na wysokości głowy pasażera po 20 minutach: 25st

 

Podejrzewam, że wyniki byłyby lepsze gdyby auto znajdowało się w ruchu podczas testu.

Ps. ciekawostka - podczas manualnego trybu sterowania pracą klimatyzacji nie mogłem sterować obiegiem powietrza (otwarty/zamknięty) - ten cały czas jest/był sterowny automatycznie.

Edytowane przez gumimis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od niedawna jestem użytkownikiem nowej Corsy D 1.2 85KM z LPG. Właściwie za wcześnie jest mówić o problemach technicznych ze względu na niski przebieg (i oby tak dalej), ale póki co interesuje mnie pewna kwestia techniczna. Mianowicie miałem do wyboru silnik 1.2 85 KM z LPG i 1.4 90 KM bez gazu. Ze względów oczywiście ekonomicznych zdecydowałem się na wersję z gazem,choć muszę przyznać,że początkowo miałem ochotę na silnik 1.4 90 KM, to w serwisie przekonali mnie,że w tym przypadku wersja 1.2 będzie lepszym rozwiązaniem niż 1.4 ponieważ różnica między dwoma silnikami jeżeli chodzi o dynamikę jazdy jest praktycznie nie zauważalna. I tutaj mam pytanie na jakiej zasadzie działa silnik 1.2 XER ,że mimo iż mniejszy, osiągi ma niemal identyczne jak 1.4. Podobno te mniejsze są bardziej wyżyłowane prze co mniej trwałe? Gdzie jest haczyk? Co kosztem czego zastosowano tutaj by były podobne osiągi? Czy silniki z LPG są w jakiś szczególny sposób przez producenta przystosowywane do LPG? I drugie pytanie,jakie powinny być prawidłowe obroty silnika 1.2 na biegu jałowym? U mnie około 600 obr/min. co bardzo mnie zaskoczyło,bo takie to kiedyś się spotykało w starych dieslach,choć muszę przyznać ,że silnik jest niemal nie słyszalny.Z góry dzięki za informacje ;)

Edytowane przez Meyron

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wersja 1.4 ma 101 KM a nie 90
2. Różnica w osiągach między 1.2 a 1.4 jest wyraźnie odczuwalna - sam sprint do 100km/h to różnica 2,4 sekund na benzynie i 2,8 sekundy na LPG. Elastyczność silnika na poszczególnych biegach też jest lepsza w 1.4

3. Niestety spalanie w 1.4 tez jest odczuwalnie wyższe niż w 1.2 a do LPG to w kwestii ekonomii nie ma porównania - 1.2 LPG jest znacznie tańsze w utrzymaniu
4. Wg katalogu producenta silnik do LPG jest jakoś dodatkowo przystosowywany a jak jest w praktyce.....

Generalnie 1.2 w mieście spokojnie wystarczy, na trasę 1.4 choć szału nie ma (jak na moc i rozmiar auta)

Edytowane przez gumimis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale jest wersja 90 KM czyli 66 Kw mam na myśli Corse D i tę ''gablotę'' miałem kupić. Ty gumimis jak widzę masz wersję XER o podwyższonej mocy,ale była jeszcze wersja XEL lub XEP (w zależności od żródła) o obniżonej mocy. Polecam link do danych technicznych z instrukcji -parametry bardzo porównywalne z silnikiem 1.2 85 KM (63 Kw).

https://www.opel.pl/content/dam/Opel/Europe/poland/hq/pl/14_Local_Assets/User_Manuals/MY_12_5/om_corsa_KTA-2656_10-pl_eu_my12_ed0112_14_pl_PL_online.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meyron - mieszasz kolego; do 2010 w Corsach D montowane były silniki z rodziny XEP: 1.2 o mocy 80KM i 1.4 90KM.
Od 2010 roku te silniki zostały zastąpione przez rodzinę XER: 1.2 o mocy 85/83 z LPG i 1.4 101KM

Natomiast silnik z podanej przez ciebie instrukcji to 1,4 XEL o mocy 87KM (64kW) który na niektórych rynkach zastąpił silniki 1,2 85KM (np. w Niemczech). Ten silnik nie był oficjalnie dostępy na polskim rynku w Corsie D wiec nie mógłbyś go kupić w Polskim salonie a co najwyżej z importu.

 

Poniżej link do danych ze strony OPEL Polska:

http://www.opel.pl/content/dam/Opel/Europe/poland/hq/pl/14_Local_Assets/pricelist/PR_14_MY_15/corsa/cennik_corsa5d_rp14_14C_12.pdf

Edytowane przez gumimis

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Przypuszczam,że masz rację,dzisiaj w necie konkretnych informacji na temat Corsy jak na lekarstwo zamiast tego masa ogólników.Natomiast moje poprzednie pytania nadal są aktualne.Czy ktoś ma wiedzę na ten temat ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie i test klimy, zgodnie z radą ArKosa zgłoszę temat klimy na przeglądzie rocznym czyli już w czerwcu. Niech szukają i sprawdzają w ASO.

 

Meyron co do dynamiki 1.2 (85KM a 83KM na LPG) to: ....@#$$#$$# szczególnie z pasażerami za to tanio odpycha się na gazie i to sobie trzeba powtarzać redukując biegi. Ostatnio montowane silniki 1.4 w CD na rynku krajowym miały 100KM a teraz w CE 1.4 bez turbo ma 90KM. a z turbo 100KM :[ Różnica w CD przyspieszenie 0-100 KM/h około 1,5s ale moment obrotowy a co za tym idzie elastyczność większa choć różnica raptem chyba 15Nm o ile dobrze pamiętam.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak trochę poza tematem. Gdzie znajdę nr silnika w A14XER. Chodzi mi o miejsce gdzie ten nr jest wybity a nie o dokumenty np. książkę serwisową. Podejrzewam, że w mojej Corsie był wymieniany dlatego chcę się upewnić.

Edytowane przez Zibias

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności