Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość wujeksqadi

A czy miska oleju bedzie pasowała od chavrolet aveo A12xer ?
Ponieważ nr orginalnej to :

55562729
55569035

A w chavrolecie
55562729

55568035

W drugim wierszu różnią się cyferką 9/8

Edytowane przez wujeksqadi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam numer części GM - będzie pasować. Różnica w drugim przypadku to inny numer katalogowy - różnica Opel/Chevrolet, choć nie wiadomo po co, ale musi być też w katalogu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujeksqadi

Przepraszam że wałkuje temat ale mam w dalszym ciągu problem z miską w mojej corsie mianowicie moja miska jest doszczętnie zniszczona i jedyny nr który znalazłem jest od strony skrzyni
55562727

55568036
przypominam że rodzaj silnika to a12xer

wszystkie miski które znalazłem mają oznaczenie
55562729
55569035
według zdjęć poglądowych miski są indentyczne więc w czym rzecz leży?

Edytowane przez wujeksqadi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podklejam aby nie tworzyć nowego tematu, Właśnie zmieniłem koła u Wulkanizatora na letnie. Oponiarz strasznie marudził (taki trochę znajomy), że uparłem się pompować opony na tzw. poziom ECO z tabelki przy wlewie paliwa czyli 2,7 i 2,5 KPa a nie standard czyli 2,0 i 1,8. Motywował te swoje marudzenie tym, że bardziej niszczy się zawieszenie i jego elementy na wyższym ciśnieniu.

 

Czy faktycznie ciśnienie w oponach ECO wpływa znacząco bardziej destrukcyjnie na zawieszenie auta? Komfort i prowadzenie to sprawa osądu własnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy faktycznie ciśnienie w oponach ECO wpływa znacząco bardziej destrukcyjnie na zawieszenie auta?

Miał rację. Mamy straszne drogi, chyba jedynie na autostradach jest w miarę równo. Zawieszenie tłumi nierówności drogi. Utrudniasz mu zadanie poprzez mocne napompowanie opon, bo sama opona również ma właściwości tłumiące.

Dobrze przemawiającym argumentem jest profil opony - im większy balon, tym auto bardziej "płynie". Analogicznie z ciśnieniem: im mniejsze, tym opona więcej zamortyzuje. Wzrost ciśnienia w oponie powoduje jej utwardzenie a tym samym mniejsze tłumienie, które musi przejąć na siebie zawieszenie.

Nie jest to jakiś nie wiadomo jak bardzo znaczący wpływ, ale z całą pewnością zawieszenie mniej wytrzyma. Określiłbym to na ok 5-10% zmniejszenie trwałości zawieszenia. ECO sprawdzi się na autostradzie. W mieście z pewnością będzie taczka i będzie czuć każdy kamień pod kołem. Osobiście mam w Mokce 2.45 w każdym kole, czyli comfort. Jeździłem na ECO czyli 2.9/3.0 i powiem: porażka. Wolę dolać 2-3 setki paliwa więcej na 100km ale nie trząść się jak na wozie drabiniastym.

Postaw browara znajomemu wulkanizatorowi, dobrze radził.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ArKos, jeździłem wcześniej Hondami tam fabrycznie jest już dość twarde zawieszenie (wielowachaczowe, inna bajka) a jeszcze nie którzy dają twardsze i krótsze sprężyny o amorkach nie wspomnę.

 

Na standardowej oponie w CD tj. 185/70 R14 mi już jest bardzo miękko i te 70mm gumy do drogi ma spore właściwości tłumiące co innego na profilu opony 45-55 tam pompowanie na ECO to masakra.

 

Próbowałem jeździć na napompowanych standardowo kołach i wciąż mi się wydawało, że złapałem gumę i zupełnie nie czułem drogi szczególnie w zakrętach. Po podniesieniu ciśnienia (w ramach normy2,7 - 2,5 ) problem zdecydowanie zmalał i lepiej się czuje drogę i auto "przez kierownicę". To oczywiście moje subiektywne odczucia. Do pracy i z powrotem jeżdżę po obwodnicy stolycy więc trwałość zawieszenia nie jest specjalnie zagrożona. Może pomyślę coś pośredniego w ciśnieniu...

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy czy któryś może mi odpowiedzialnie powiedzieć. Jaka powinna być temperatura na kratkach nawiewu klimy po 15-20 min. pracy w aucie prażonym czerwcowym słońcem. U mnie to dość kiepsko wygląda. Jakaś norma Od - do zakres temperatur? Przyjdzie +30 stopni i będzie kiepsko... Nie długo mam serwis zamierzam trochę się o to upomnieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakakolwiek norma czy zalecenie Opla co do temperatury na kratkach? Coś co można spróbować wymagać od ASO? Jak moje auto jest na słońcu (czerwcowym) to po 20 minutach pracy klimy z kratek wieje bardzo umiarkowanie chłodne powietrze. Około 13-14 stopni. Nie radzi sobie ze schładzaniem, chcę to zgłosić na przeglądzie rocznym. jak auto stoi w garażu i wyjedzie na słońce to wtedy daje radę. Łapie to się na gwarancję? Roczna klima a chłodzi jak w moim starym poprzednim 14 letnim aucie. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności