Skocz do zawartości

A12XER pytanie do kolegów z ASO jakie opinie o tym silniku?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Dobre pytanie. Zajrzałem do instrukcji od CD a tam nie ma o numerze silnika tylko o papierach od niego i tam sugerują sprawdzać. Sądzę, że numer powinien być fizycznie nabity na bloku silnika.

Znalazłem[emoji4] Jest pod filtrem oleju, przy skrzyni biegów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 185
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

uzupełnienie tematu dotyczące eksploatacji tego silnika i auta. Pierwszy przegląd roczny w ASO zrobiony. Przejechane prawie 23kkm. Sam przegląd OT1 Pb+LPG to koszt +900zł.

 

Generalnie bez uwag krytycznych (miło i sympatycznie) . Zleciłem wymianę obu filtrów gazu (fazy lotnej i ciekłej). Okazało się, że GM podobno nie ma filtra fazy ciekłej w wykazie części na wymianę i nie zaleca jego wymiany tak zostałem poinformowany... Coś mi tu nie gra szczególnie jak się weźmie pod uwagę jakość (czystość) LPG na naszych stacjach.

 

ArKos czy któryś z kolegów pracujących w ASO mogli by się w wolnej chwili zorientować i wypowiedzieć czy faktycznie filtra fazy ciekłej nie ma w wykazie części GM i czy faktycznie nie zalecają jego wymiany w tej instalacji LR? Wierzyć mi się nie chce...

.....................

Uzupełniam, mam nadzieję, że jeszcze kogoś to interesuje oprócz mnie. Rozmawiałem dziś z człowiekiem z Landi Renzo Polska. Generalnie nie jest to w gestii Polskiego oddziału ale wygląda, że mam rację i filtr fazy ciekłej należy wymieniać co 30 000 a max 60 000 km przebiegu na LPG. Według aktualnie posiadanych informacji Opel nie ma oficjalnie takiej części (filtra) i nie ma też procedury wymiany filtra fazy ciekłej. Będę drążył sprawę dalej...

.....................

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Napisze w tym wątku, bo też mam ten silnik tylko wersja Pb, bez gazu. Na liczniku niespełna 3 kkm, olej wymieniony po 2 kkm, i wrażenie takie, że po wymianie chodzi ciszej. 199 zł nie majątek. Tylko mam mieszane odczucie co do oleju, czy 5W-30 to nie za mało? Znajomi w swoje leją nawet 5W-50 ale juz po gwarancji. Może ten wątek poruszy ktoś z ASO. Ogólnie auto OK, spalanie w trasie 5 z klimą, bez 4,8, mieszane 5,9. Najniższe pokazane przez komputer było 4,6 ale szkod ami silnika na takie oszczędności. A'propos - w jakim zakresie obrotów najlepiej trzymać silnik? Bo podobno przyspieszanie od 1500 rpm jest bardzo szkodliwe. Zwykle mam między 1800 - 2200 podczas spokojnej jazdy. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję się trzymać 5W30 jak nie chcesz "oleum" Dexos2 by GM to zainwestuj w np. Millersa ale też 5W30. Co do spalania Pb to gratuluje nigdy mi się nie udało takiego na PB osiągnąć, po ostatniej regulacji w ASO mam wrażenie, że więcej pali - możliwe to???

 

Co do obrotów to 1500 obr / min to masakra szczególnie przy przyspieszaniu i dla zmiennych faz rozrządu. Staram się nie jeździć poniżej 2000 obr / min.

 

Z innej beczki. Dziś jechałem do Gdańska z samego ...Pruszkowa, jako że jechałem sam postanowiłem auto solidnie przegonić a przegląd był dopiero co... Jechałem autostradą. Na GPS utrzymywana prędkość 140-155 na zegarach pojazdu 150-165. Obroty silnika w okolicach +/- 4000 obr/min.

 

Teraz najlepsze, spalanie LPG po tankowaniu i bez klimy na światłach dziennych wyszło nieco ponad 11,15 l PB / 100km ;)) Od tablicy Pruszków do tablicy Gdańsk odliczając tankowanie LPG i drugi stop na siusiu po dwóch Red Bullach wyszło 3h 10 min. To była najszybsza Corsa na trasie... Z Małżonką taki test nie był by możliwy ze względu na marudzenie i groźby rozwodu.

 

Dało się jechać auto sprawowało się bez uwag krytycznych choć powyżej 120km/h (licznikowe) głośność masakrycznie wzrasta no i to że do pustej butli daje się wcisnąć max 31,5 LPG. :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Spalanie niskie bo i prędkości nie powalające, średnia przejazdu 55 km/h, a tak to zwykle między 85 a 100. No i odpuszczanie gazu - wiadomo, toczymymy sie i spalanie zerowe, z górki jazda na właczonym biegu, i możliwie wysoki bieg podczas jazdy, bez ostrych przyspieszeń i hamowań, płynnie staram się jechać. Weekend był więc ruch też mniejszy, na tygodniu by się nie udało tyle spalić. Nowe auto, szkoda mi wkręcać na wysokie obroty. I hałasuje już od 110 a tego nie lubię. Oleju nie zmieniam, bo gwarancja, potem dam np. 5W-40. Albo i zostanę przy tej "trzydziestce". Spalanie gazu po regulacji wzrosło - może kwestia ochrony silnika, mnie w starej astrze też czasem po regulacji wariowało. Ale to inna technika. Teraz gazu nie wziąłem i nie żałuję, choć cena Pb poszybowała ostro.

Edytowane przez zlotyorzech

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udanego i taniego odpychania się CD życzę :) Co do oleum w CD to były już dyskusje zażarte na forum... Ja założyłem sobie że wymieniam Dexos 2 GM co 6 miesięcy czyli w moim przypadku co 12-13 kkm. Jak na razie do przeglądu 23 kkm przejechane i dolane zostało przez rok oprócz II wymian, extra 0,5l oleju, pilnuje aby oleju nie brakowało i stan był odpowiednio wysoki a skoro producent zaleca 5W30 to taki należy stosować można inną firmę ale lepkość lepiej zostawić zalecaną. W ASO pewnie mogą ci zaproponować droższy Castrol ale nie każdy lubi tę markę jak ja na ten przykład. Generalnie w opinii wielu forumowiczów wartość graniczna przy zmianach to 15kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostań przy 5w30, od kilku mechaników już słyszałem, że zdrowiej dla napinaczy w tych silnikach. I częstsza wymiana, tak co 10 tys..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"... Z innej beczki. Dziś jechałem do Gdańska z samego ...Pruszkowa, jako że jechałem sam postanowiłem auto solidnie przegonić a przegląd był dopiero co... Jechałem autostradą. Na GPS utrzymywana prędkość 140-155 na zegarach pojazdu 150-165. Obroty silnika w okolicach +/- 4000 obr/min. Teraz najlepsze, spalanie LPG po tankowaniu i bez klimy na światłach dziennych wyszło nieco ponad 11,15 l PB / 100km ;) ..."

 

 

Rozwinięcie wątku w temacie spalanie LPG a styl jazdy. Wracałem z Trójmiasta trzy osoby na pokładzie, bagaży ile wlazło oraz klima cały czas na max (termometr zewnętrzny auta wskazywał 35-37 stopni). Założyłem sobie jadąc po autostradzie, że będę jechał cały czas w okolicach "prawdziwych" +/- 120 km/h wskazywanych przez GPS czyli około 128km/h na prędkościomierzu i oko 3 250 obr na minutę. Wiadomo prędkość i obroty raz mniej raz więcej. Stwierdziłem spalanie gazu, wyszło 8,4 LPG /100km. Różnica co do poprzednio opisywanej dynamicznej jazdy bez klimy gdzie wyszło 11.15 LPG /100km :spoko: . Widocznego na bagnecie zużycia "oleum" nie stwierdzono.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zlotyorzech

Wniosek zatem jeden: szybka jazda dla bogatych. A spalanie liczysz po tankowaniach? Moje jest z komputera pokładowego. Najbardziej lubię to wskazanie "0.0" podczas jazdy z górki czy toczeniu do śwaiteł bez gazu na włączonymm biegu. Na luzie pokazuje spalanie 0,5 - 0,6 l/h bez klimy i ok. 1,2 l/h z klimatyzacją. Brakuje mi wskaźnika temperatury, niby wiatrak się czasem włącza ale wolałem mieć "na oku" jak sie rozgrzewa silnik i zachowuje podczas jazdy. Oszczędności wszędzie...

Edytowane przez zlotyorzech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności