Gość Zibias Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dobre pytanie. Zajrzałem do instrukcji od CD a tam nie ma o numerze silnika tylko o papierach od niego i tam sugerują sprawdzać. Sądzę, że numer powinien być fizycznie nabity na bloku silnika.Znalazłem[emoji4] Jest pod filtrem oleju, przy skrzyni biegów.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) uzupełnienie tematu dotyczące eksploatacji tego silnika i auta. Pierwszy przegląd roczny w ASO zrobiony. Przejechane prawie 23kkm. Sam przegląd OT1 Pb+LPG to koszt +900zł. Generalnie bez uwag krytycznych (miło i sympatycznie) . Zleciłem wymianę obu filtrów gazu (fazy lotnej i ciekłej). Okazało się, że GM podobno nie ma filtra fazy ciekłej w wykazie części na wymianę i nie zaleca jego wymiany tak zostałem poinformowany... Coś mi tu nie gra szczególnie jak się weźmie pod uwagę jakość (czystość) LPG na naszych stacjach. ArKos czy któryś z kolegów pracujących w ASO mogli by się w wolnej chwili zorientować i wypowiedzieć czy faktycznie filtra fazy ciekłej nie ma w wykazie części GM i czy faktycznie nie zalecają jego wymiany w tej instalacji LR? Wierzyć mi się nie chce... ..................... Uzupełniam, mam nadzieję, że jeszcze kogoś to interesuje oprócz mnie. Rozmawiałem dziś z człowiekiem z Landi Renzo Polska. Generalnie nie jest to w gestii Polskiego oddziału ale wygląda, że mam rację i filtr fazy ciekłej należy wymieniać co 30 000 a max 60 000 km przebiegu na LPG. Według aktualnie posiadanych informacji Opel nie ma oficjalnie takiej części (filtra) i nie ma też procedury wymiany filtra fazy ciekłej. Będę drążył sprawę dalej... ..................... Edytowane 25 Czerwca 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Napisze w tym wątku, bo też mam ten silnik tylko wersja Pb, bez gazu. Na liczniku niespełna 3 kkm, olej wymieniony po 2 kkm, i wrażenie takie, że po wymianie chodzi ciszej. 199 zł nie majątek. Tylko mam mieszane odczucie co do oleju, czy 5W-30 to nie za mało? Znajomi w swoje leją nawet 5W-50 ale juz po gwarancji. Może ten wątek poruszy ktoś z ASO. Ogólnie auto OK, spalanie w trasie 5 z klimą, bez 4,8, mieszane 5,9. Najniższe pokazane przez komputer było 4,6 ale szkod ami silnika na takie oszczędności. A'propos - w jakim zakresie obrotów najlepiej trzymać silnik? Bo podobno przyspieszanie od 1500 rpm jest bardzo szkodliwe. Zwykle mam między 1800 - 2200 podczas spokojnej jazdy. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zgodnie ze specyfikacją GM 5W50 to nie jest olej do tego silnika. Za duża lepkość.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Proponuję się trzymać 5W30 jak nie chcesz "oleum" Dexos2 by GM to zainwestuj w np. Millersa ale też 5W30. Co do spalania Pb to gratuluje nigdy mi się nie udało takiego na PB osiągnąć, po ostatniej regulacji w ASO mam wrażenie, że więcej pali - możliwe to??? Co do obrotów to 1500 obr / min to masakra szczególnie przy przyspieszaniu i dla zmiennych faz rozrządu. Staram się nie jeździć poniżej 2000 obr / min. Z innej beczki. Dziś jechałem do Gdańska z samego ...Pruszkowa, jako że jechałem sam postanowiłem auto solidnie przegonić a przegląd był dopiero co... Jechałem autostradą. Na GPS utrzymywana prędkość 140-155 na zegarach pojazdu 150-165. Obroty silnika w okolicach +/- 4000 obr/min. Teraz najlepsze, spalanie LPG po tankowaniu i bez klimy na światłach dziennych wyszło nieco ponad 11,15 l PB / 100km ) Od tablicy Pruszków do tablicy Gdańsk odliczając tankowanie LPG i drugi stop na siusiu po dwóch Red Bullach wyszło 3h 10 min. To była najszybsza Corsa na trasie... Z Małżonką taki test nie był by możliwy ze względu na marudzenie i groźby rozwodu. Dało się jechać auto sprawowało się bez uwag krytycznych choć powyżej 120km/h (licznikowe) głośność masakrycznie wzrasta no i to że do pustej butli daje się wcisnąć max 31,5 LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Spalanie niskie bo i prędkości nie powalające, średnia przejazdu 55 km/h, a tak to zwykle między 85 a 100. No i odpuszczanie gazu - wiadomo, toczymymy sie i spalanie zerowe, z górki jazda na właczonym biegu, i możliwie wysoki bieg podczas jazdy, bez ostrych przyspieszeń i hamowań, płynnie staram się jechać. Weekend był więc ruch też mniejszy, na tygodniu by się nie udało tyle spalić. Nowe auto, szkoda mi wkręcać na wysokie obroty. I hałasuje już od 110 a tego nie lubię. Oleju nie zmieniam, bo gwarancja, potem dam np. 5W-40. Albo i zostanę przy tej "trzydziestce". Spalanie gazu po regulacji wzrosło - może kwestia ochrony silnika, mnie w starej astrze też czasem po regulacji wariowało. Ale to inna technika. Teraz gazu nie wziąłem i nie żałuję, choć cena Pb poszybowała ostro. Edytowane 30 Czerwca 2015 przez zlotyorzech   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udanego i taniego odpychania się CD życzę Co do oleum w CD to były już dyskusje zażarte na forum... Ja założyłem sobie że wymieniam Dexos 2 GM co 6 miesięcy czyli w moim przypadku co 12-13 kkm. Jak na razie do przeglądu 23 kkm przejechane i dolane zostało przez rok oprócz II wymian, extra 0,5l oleju, pilnuje aby oleju nie brakowało i stan był odpowiednio wysoki a skoro producent zaleca 5W30 to taki należy stosować można inną firmę ale lepkość lepiej zostawić zalecaną. W ASO pewnie mogą ci zaproponować droższy Castrol ale nie każdy lubi tę markę jak ja na ten przykład. Generalnie w opinii wielu forumowiczów wartość graniczna przy zmianach to 15kkm.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tujek Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Zostań przy 5w30, od kilku mechaników już słyszałem, że zdrowiej dla napinaczy w tych silnikach. I częstsza wymiana, tak co 10 tys..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 "... Z innej beczki. Dziś jechałem do Gdańska z samego ...Pruszkowa, jako że jechałem sam postanowiłem auto solidnie przegonić a przegląd był dopiero co... Jechałem autostradą. Na GPS utrzymywana prędkość 140-155 na zegarach pojazdu 150-165. Obroty silnika w okolicach +/- 4000 obr/min. Teraz najlepsze, spalanie LPG po tankowaniu i bez klimy na światłach dziennych wyszło nieco ponad 11,15 l PB / 100km ..." Rozwinięcie wątku w temacie spalanie LPG a styl jazdy. Wracałem z Trójmiasta trzy osoby na pokładzie, bagaży ile wlazło oraz klima cały czas na max (termometr zewnętrzny auta wskazywał 35-37 stopni). Założyłem sobie jadąc po autostradzie, że będę jechał cały czas w okolicach "prawdziwych" +/- 120 km/h wskazywanych przez GPS czyli około 128km/h na prędkościomierzu i oko 3 250 obr na minutę. Wiadomo prędkość i obroty raz mniej raz więcej. Stwierdziłem spalanie gazu, wyszło 8,4 LPG /100km. Różnica co do poprzednio opisywanej dynamicznej jazdy bez klimy gdzie wyszło 11.15 LPG /100km . Widocznego na bagnecie zużycia "oleum" nie stwierdzono.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Wniosek zatem jeden: szybka jazda dla bogatych. A spalanie liczysz po tankowaniach? Moje jest z komputera pokładowego. Najbardziej lubię to wskazanie "0.0" podczas jazdy z górki czy toczeniu do śwaiteł bez gazu na włączonymm biegu. Na luzie pokazuje spalanie 0,5 - 0,6 l/h bez klimy i ok. 1,2 l/h z klimatyzacją. Brakuje mi wskaźnika temperatury, niby wiatrak się czasem włącza ale wolałem mieć "na oku" jak sie rozgrzewa silnik i zachowuje podczas jazdy. Oszczędności wszędzie... Edytowane 7 Lipca 2015 przez zlotyorzech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.