Gość Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) Obliczone z tankowania Mnie też brak wskaźnika temperatury cieczy złości. W CC był a w CE znów go dali na tablicę... Edytowane 7 Lipca 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 No i jednak jest problem. Auto więcej spala LPG po przeglądzie niż przed. Z obliczeń wyszło mi że teraz spala około 10l LPG / 100km a wcześniej (przed przeglądem) 8-8,5l. Kierowca, stacja, ciśnienie w ogumieniu i trasy te same. Spalanie nagle większe. Moje podejrzenie, że fachowiec w ASO stroił tyko przez auto-adaptację - żadnych jazd i strojenia nie było mimo że o to prosiłem. Co do nowych map gazu nie wiem. Poradźcie bo nie bardzo mam pomysł jak gadać w ASO. Dzwoniłem to się od konsultanta dowiedziałem że tak ma być i 10l LPG to norma w mieście... Zastanawiam się czy jak pojadę do fachmana z poza ASO oczywiście z autoryzacją Landi Renzo to czy będę miał problemy z GW na instalację w ASO? Nie podoba mi się co robili z instalacją w ASO... źle wystrojony albo mapy gazu się rozjechały no i filtr fazy stałej nie wymieniony... Nie chcę słuchać że "Panie tak ma być to norma..." Pytałem się w LR Polska nie mają w Stolycy kogoś w ASO Opla kto dobrze ogarnia instalacje LPG...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Prosta sprawa: LPG ma spalać 15-20% więcej, niż benzyny. Jeśli producent deklaruje spalanie miejskie na poziomie 8l Pb to zgodnie z zasadą wcześniej przytoczoną ma to być 9,2-9,6l LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Meyron Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Prosta sprawa: LPG ma spalać 15-20% więcej, niż benzyny. Jeśli producent deklaruje spalanie miejskie na poziomie 8l Pb to zgodnie z zasadą wcześniej przytoczoną ma to być 9,2-9,6l LPG. Coś by było koło tego. Po wstępnym ''docieraniu'' nowego silnika tylko na Pb i przejechaniu ok 1 tys.km, przyszedł czas na eksploatacje autka na gazie.Butlę zatankowałem do pełna czyli ok 26 litrów z groszami i po przejechaniu 50 kilosów po mieście, na liczniku zeszło ok. 1/4 gazu czyli jakieś 6 - 6,5 litra. To sporo i więcej niż u Ciebie Marcin2000. Może naiwnie ale jeszcze wierzę że silnik na docieraniu może tyle żłopać. Po za tym u mnie standardowo w czasie jazdy, przeważnie dwie osoby ja i żona. Boję się,że ten typ tak ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Docieranie - może i nieco więcej, ale nie liczyłbym na liczby większe, niż ok. 0.5 litra... Różnice w spalaniu Pb i LPG - dla jasności i w razie wątpliwości, napiszę, gdyby ktoś próbował wmówić, że "koledze pali tyle a mnie tyle". Idealna mieszanka dla silnika to gdy 14,7 kg powietrza przypada na 1 kg paliwa. Czyli masa powietrza i masa paliwa. Patrząc na masy paliw czyli LPG i Pb mamy spore różnice. Litr benzyny to ok. 0,85kg, litr LPG w fazie płynnej to ok. 0,55-0,6kg. Jest więc lżejszy. Aby zapewnić należytą "kaloryczność" paliwa, LPG pójdzie nieco więcej, bo musi zostać zachowany prawidłowy stosunek stechiometryczny mieszanki. Ogólnie przyjęto, że ok. 15-20% LPG więcej, bo kupujemy go w litrach a nie w kilogramach. Oczywiście zależy to od temperatury, składu LPG (zmienia się proporcja propanu i butanu zależnie od pory roku) no i oczywiście jakości. Jeśli zależy mi na aucie to nie dopuszczę do sytuacji, gdzie silnik będzie palił tyle LPG co benzyny. Mam świadomość, że jest to zbyt uboga mieszanka i skończy się to zabiciem głowicy. MUSI spalić odpowiednio więcej LPG i tyle. Marcin, na spokojnie. spojrzyj ile deklarują zużycia benzyny, dolicz do tego 20% i będziesz wiedział, czy ASO poprawiło, bo było źle, czy spaprało, a było dobrze. To będzie wyznacznikiem ewentualnej reklamacji. Poza tym można podejrzeć jakimś interfejsem, czy lambda pokazuje ubogą czy bogatą mieszankę   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Oczywiście będę obserwował i liczył ale już widzę, że po przeglądzie pali wyraźnie więcej niż przed przeglądem (koniec czerwca). Już wykonałem pewne ruchy dzwoniłem do LR Polska i rozmawiałem też z uznanym montażystą LPG autoryzowanym przez firmę Landi Renzo. Kupiłem te auto tylko i wyłącznie dla możliwie oszczędnego przemieszczania się z pkt. A do B i tylko dla tego. Przecież nie dla radochy z jazdy... prawda?! Więc jak po przeglądzie LPG w ASO (kosztownym bo ze świecami 450zł) to mnie denerwuje, że zaczął palić więcej. Powiedzieli mi właściwie to co wiedziałem. Filtr fazy ciekłej w instalacjach LR wymienia się optymalnie i zgodnie ze sztuką co 30 000km. Zgodnie z moimi ustaleniami ASO nie posiada takiej części (filtra) i nie ma takiej procedury serwisowej. Pewnie teraz napiszę do GM z pytaniem. Bo nie wymieniają w ogóle tego filtra... ani w Corsach ani w innych autach z instalacją LPG. Edytowane 11 Lipca 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Lepiej spal więcej LPG niż wymieniaj gniazda/uszczelkę itd.Samemu nie da rady wymienić tego filtra, znaczy w zakładzie montującym LPG od Landi? Skoro GM nie wymienia, to ja bym sam się tym zajął. Polskie LPG nie jest najlepszej jakości, może na innych rynkach nie ma wymiany ale nasze paliwa są jakie są. I m.in dlatego wybrałem wersję bez LPG. Tańsze badanie okresowe, mniej rzeczy do wymiany na przeglądzie okresowym, badanie techn. do dowodu za 3 latka. A przy moim stylu jazdy oszczędności z LPG nie byłyby wielkie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) Dziś sprawdziłem ponownie przy tankowaniu wyszło prawie 8,6l LPG / 100km czyli tak sobie ale bywało już lepiej... Filtr fazy ciekłej niewątpliwie wymienię w LR przy 30 000 km tak jak trzeba. Właśnie teraz jestem już świeżo po zmianie adresu i zacznę robić przebiegi około 30 000km rocznie... Po prostu nie stać mnie na jazdy na samym PB dla tego auto z LPG z samej instalacji i auta jestem zadowolony. Oszczędności są spore. Auto też problemów nie sprawia co innego poziom obsługi w ASO. Edytowane 12 Lipca 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zlotyorzech Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 To zmień ASO, a za rok to już jedź gdzie chcesz. Chyba, że wykupiłes wydłużenie gwarancji. LPG przynosi oszczędności, to jasne, ale i problemów może być więcej jak dwa systemy zasilania. Od czasu do czasu i tak powinieneś przejeździć cały zbiornik benzyny, bo teraz ona ma te biododatki i szybko się starzeje. Eko-terroryści zabijają nam samochody a prawdziwi truciciele, jak ChRL mają to w nosie i puszczają CO2 ile wejdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Wykupiłeś na 5 lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.