Skocz do zawartości

Skrzynia biegów M32 - łożyska?


Gość MrSeeba

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

No w promieniu 200km dojadę

Z noclegiem w hotelu?

Wiesz, że jak rozpołowisz skrzynię, to potem jako uszczelniacz daje się masę uszczelniającą? Według producenta ma schnąć 24h przed zalaniem oleju...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nocleg to żaden problem. Są chociażby niedrogie motele ;) Potrzebuję po prostu znającego się na rzeczy specjalisty który dokona naprawy jak należy w rozsądnej cenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO dostaniesz 2 lata gwarancji i na części do skrzyni i na usługę. Na pewno drożej od Stefana z warsztatu w polu, ale pewniej. Przemyślałbym ASO na Twoim miejscu.

Poza tym inna kwestia: żeby zweryfikować stan skrzyni to trzeba ją na śrubki rozebrać. Chcesz robić łożyska. A jeśli wyjdzie coś jeszcze? Jakiś synchronizator czy koło zębate?

Na części się czeka ok. tygodnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy słusznie, ale napraw w ASO boję się z jednego względu - horrendalnie wysokie ceny części i samej usługi. Wstępnie planowałem skontaktować się z ASO Opla, czy Fiata z uwagi na spokój sumienia na najbliższe dwa lata po naprawie, ale cena pewnie mnie zabije. A dopiero co włożyłem niemałe pieniądze w rozrząd i komplet sprzęgła z dwumasą. Kolejny wydatek rzędu 2-3-4tyś.zł. zrujnuje do reszty mój niewielki, studencki budżet.

Edytowane przez MrSeeba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

horrendalnie wysokie ceny części i samej usługi.

Z pewnością niektóre są wysokie, ale nie jest to reguła. Nie dalej jak dziś kupiłem zakończenie progu do Astry II, bo zgubiłem.

Tu na allegro: http://allegro.pl/zakonczenie-progu-prawy-tyl-opel-astra-g-rybnik-i4940742695.html24 zeta używka. Za nówkę w ASO zapłaciłem 19 zł... tyle, że czekałem kilka dni.

 

 

 

Wstępnie planowałem skontaktować się z ASO Opla

Zrób to. Niech mechanicy się przejadą i zweryfikują, czy wymagana jest wymiana łożysk. Często spotykam ludzi znacznie przewrażliwionych, coś na styl hipochondryków, tyle że motoryzacyjnych. Doszukują się problemu tam, gdzie go nie ma. A jeśli to nie skrzynia, tylko przegub hałasuje? Albo łożysko podpory półosi? Trochę się naoglądałem ludzi, którzy:

- czytali na forum że...

- fachowiec mówił że...

- kolega miał to samo

- nigdy w żadnym aucie tak nie było

- to niemożliwe

 

 

 

cena pewnie mnie zabije

Zapytaj. Po diagnozie będą w stanie podać wstępną kalkulację kosztów.

 

 

 

włożyłem niemałe pieniądze w rozrząd i komplet sprzęgła z dwumasą. Kolejny wydatek rzędu 2-3-4tyś.zł. zrujnuje do reszty mój niewielki, studencki budżet.

Zrozumiałe, bo nawet dla pracującej osoby to niemałe wydatki. Problem ma ciemniejszą stronę: jeśli faktycznie coś jej dolega, teraz się to zaniedba, to za jakiś czas skrzynia pójdzie do piachu, bo na przykład będzie wyglądać tak:

post-363-0-14441200-1420044102.jpg

post-363-0-49654800-1420044133.jpg

post-363-0-25743600-1420044159.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trochę się naoglądałem ludzi, którzy: - czytali na forum że... - fachowiec mówił że... - kolega miał to samo - nigdy w żadnym aucie tak nie było - to niemożliwe

 

Skąd ja to znam. Tak jest zawsze. DOsc czesto mielismy tez tak z eklient jak pryzjechal to usilowal tu nam dyktowac co mamay sprawdzic ii co zrobic bo sie naczytal z internetu. A juz najfajniejsze sa przypadki jak klient cos slyszy a my nie. Klinet czuje ze cos tam sie dzieje a my nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy okazji wyjazdu na zakupy udało mi się na szybko nagrać film przedstawiający ruch lewarka przy załączaniu 2-go biegu. Chciałem też nagrać metaliczny dźwięk pojawiający się przy przyspieszaniu na 1, 2, 3 i 4 w okolicach 1800-2200 obrotów, ale nie miałem odcinka drogi na to pozwalającego. Może innym razem.

 

Niemniej, ruch jest taki jak na załączonym obrazku, tylko i wyłącznie przy wrzuceniu biegu (przy puszczaniu sprzęgła), w trakcie jazdy, hamowania, przyspieszania lewarek siedzi sztywno, czasem drgnie 3-ci bieg, przy mocniejszym depnięciu (coś jak dwójka przy wrzuceniu z tym, że bez operacji na sprzęgle). Szumu na 5 i 6 nie wyłapałem, ale może nie wiem gdzie i czego nasłuchiwać. Jedyne objawy jak na razie to te powyżej opisane.

Są powody do niepokoju, czy jeszcze nie ma co siać paniki? Proszę Was Panowie o jakiekolwiek wskazówki, gdyż zamiast cieszyć się autem, ja po nocach nie śpię przez słynną M32 :-D

 

Edytowane przez MrSeeba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze poczekał.

Łożyska objawiają się albo szumem/wyciem albo ruchem lewarka w przód przy hamowaniu silnikiem i w tył przy przyspieszaniu. Zauważyłem, że w głównej mierze dotyczy to biegów 1, 3 i 5.

Myślę, że warto aby zobaczył to serwisant - na odległość nie da się jak Kaszpirowski zawyrokować i uleczyć.

Niemniej jednak chyba nie ma dużego problemu ze skrzynią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio wykonałem dłuższą trasę i starałem się bacznie obserwować zachowanie skrzyni biegów - wniosek jest następujący:

Bieg 1 - wszystko ok, lewarek sztywny

Bieg 2 - ruch jak na załączonym wyżej filmie (puszczenie sprzęgła po wrzuceniu - ruch, później sztywno)

Bieg 3 - niewidoczne, ale wyczuwalne pod ręką sporadyczne przesunięcia rzędu, bo ja wiem, 1mm. przy mocnym przyspieszeniu i hamowaniu silnikiem

Bieg 4 - identycznie jak bieg 2

Bieg 5 - wszystko ok, lewarek sztywny

Bieg 6 - jak biegi 2 i 4

 

Szumu/wycia albo nie mogę wyłapać przez hałas przy wyższych prędkościach w kabinie, albo najzwyczajniej w świecie go nie ma.

 

Kilka osób wspominało mi, że ruch lewarka na dolnych biegach może być efektem uszkodzenia poduszki... Będę musiał to sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kilka osób wspominało mi, że ruch lewarka na dolnych biegach może być efektem uszkodzenia poduszki... Będę musiał to sprawdzić.

 

Wymieniłem ostatnio tylną poduszkę pod silnikiem - była już lekko sfatygowana. Ruch lewarka na 2,4,6 nie ustał całkowicie, ale jest zdecydowanie mniejszy, nadal odbija po załączeniu biegu by następnie nie drgnąć w trakcie jazdy. Czy może mieć na to wpływ niewymieniona przednia poduszka? Warto spróbować i ją doprowadzić do ładu, czy raczej w innym miejscu upatrywać przyczyny problemu (skrzyni)? Chcę sukcesywnie eliminować potencjalne przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności