Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym to delikatnie obspawał.(punktowo).

Jeżeli chodzi miejsce na czerwono

 

IMG_20180907_085618.thumb.jpg.0e7fb061959a0800f089408c9bf2b43e.jpg

 

Adam leżę już pod kierownicą chyba z 2 godziny i już glupieje. Sam już nie wiem skąd dochodzą właściwie te stuki. Jak mogę ci wysłać film zrobiony telefonem ? Żebyś zobaczył na własne oczy co tam stuka. 

 

To musisz wyczuć ręką.

Czy czasem nie będzie to luz na połączeniu listwy zębatej z zębnikiem w przekładni.

Filmik na Youtube i wrzuć na forum

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Łapiąc ręką za wałek pośredni między krzyżakami czuję luz i mogę robić ruchy kilku milimetrowe góra dół. Tam jest jakiś mały otwór.  A na. Łączeniu walka widać resztki starego skriszalego smaru. Pewnie fabryczny. Może tam stuka ?  Czy może raczej tak powinno być. ZalacZe zdjęcie walka. Może w tą dziurkę trzeba napakowac jakiś gesty smar ?

IMG_20180907_110501.jpg

 

Powiem ci że nie wiem.

Ale na logikę to tam powinna być sprężyna rozpierająca.

Jeżeli smar skruszał na tym prowadniku to zarazem zmniejszył luz.

Jeżeli teraz to przesmarujesz to luz może sie zwiększyć i stukania mogą się nasilić .

Jeżeli oczywiście one są od tego.

 

W dniu 13.09.2013 o 09:44, Gość wiktor1986 napisał:

Witam,

mam już drugą merive i w obu występował problem luzów w kolumnie i stukania na malych nierównościach. W poprzedniej ignorowałem ten problem w obecnej postanowiłem się za to wziąć. Pierwsza diagnoza regeneracja maglownicy. Jednak to nie to. Druga wymina kolumny kierownicy. To trafna diagnoza ale nie do końca. Nowa kosztuje dużo. Znaleźona uzywana w gorszym stanie. Ale mój mechanik postanowil ja rozebrać i okazało się że wystarczy wymienić dwa łożyska kulkowe produkcji polskiej zamontowane w kolumnie. Efekt: brak luzu, brak stukania. Układ kierowniczy pracuje idealnie.

I to jest to. W końcu znalazłem problem. Wszystkiemu bylo winne łożysko. Znaleziona przyczyna metodą prób i błędów. Po zdjęciu zabezpiecZenia kierownicy do regulacji góra dół wyczuwalny duży stuk w kierownicy. Ewidentnie łożysko. Skąd teraz będę wiedział jakie kupić ? Bo może być ciężko

 Oby tylko nie serwisowe. 

 

 

Poszukaj może tu po nr VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/

 

 

Eps przesmarowane smarem silikonowym. Brak efektów. Maglownica naprawiona zestawem naprawczym za 120 zł. Brak efektów. Krzyżaki dokręcone na maxa. Cały czas grzechocze na kostce brukowej i na poprzecznych nierównościach. Już nie mam sił. Nie wiem za co się brać. Gtzechotanie ewidentnie jest w kolumnie. Pod kierownica. Jak wjeżdżam na rynek w moim mieście gdzie jest kostka granitowa dostaje szału. Grzechocze jak sprężyna jakąs. Zamieszczam filmy z mojej Merivy. 

 

 

Słychać .Trochę kiepsko ale słychać.

Ja bym zdemontował drążek napędowy kolumny,zapiął do imadła i wtedy ruszać .

Prędzej wykluczysz na którym krzyżaku.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności