Skocz do zawartości
holcu

Pytania związane z instalacją LPG

Rekomendowane odpowiedzi

W tym dziale, każdy z Was będzie mógł zadać pytanie odnośnie instalacji gazowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

...cchciałbym aby odpowiedzi na pojawiajace sie pytania typu jaki rodzaj instlacji do......?? aby odpowiedz była z wyjaśnieniem dlaczego...:) pozadrawiam GazEksperta..:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam

tak dokładnie będzie,postaramy się odpowiadać wyczerpująco i w zrozumiałym dla wszystkich języku

pozdrawiam

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

..i o to chodzi :( samochodzików na LPG jest masa i masa problemó jest róniez z tym zwiazana, przewaznie przez nie fachowośc serwisu :lol: Bardzo sie cie cieszymy że ktoś Taki bedzie odpowiadał na nasze pytania... :)

 

no to ja moze zaczne:

:)

mam 1.4 16v w coraie 96 silnik x14xe ecotec. Mam instalacje na śrubę i mampytanko na parwoniku znajduje sie taka jedną śróbką którą można kecić od czego to jest?? (podobno od wolnych obrotwów) pokręciłem tym nieco... ale nie wiem zabardzo w któe i na jakiej zasadzie działa. A drugie pytanko to auto jezdzi dobrze pali 9.5 l/LPG na 100 w mieście. Jezdzi dobrze wiadomo straciło na dynamice. Ale zaraz po zapomntowaniu gazu zaczeły, podczas prób jazdy na benzynie auto szarpało nie chciało przyśpieszać wogóle nie wchodizło na obroty zostały zczyta błędy, błąd sondy Lambda (ale to chyba normalka przy emuowaniu tego urządzenia) i drugi błąd modułu QUAD i tu zaczeły sie schodzy co to i dalczego...a co najlepsze z tego wszytskiego po przejechaniu 6 tyś na lpg auto zaczeło chodzić na benzynie....błędów jeszcze nie zczytawąłem czy sie pojawia...I pytanie następne auto na LPG przyśpiesza do dobrze ale około 5 tyś czyć spadek mocy... ale auto przyspiesza nadal...

 

...ale długie... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No ja mam głupie pytanie :( ale męczy mnie od pewnego czasu :?:)

 

Wiem że są instalacje II generacji i IV generacji (wtrysk). A III generacja to co to takiego, istnieje wogóle czy nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

witam!

mam wrażenie, że moja astra (1.6) pali za dużo gazu (instalacja ma 3 m-ce): trasa 8,5/100 przy prędkości 80km/h (a na benzynie spalal 6 przy 90). W mieście jeszcze nie sprawdzalem, bo w mieście malo jeżdże. Prosze o sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
..i o to chodzi :( samochodzików na LPG jest masa i masa problemó jest róniez z tym zwiazana, przewaznie przez nie fachowośc serwisu :) Bardzo sie cie cieszymy że ktoś Taki bedzie odpowiadał na nasze pytania... ;(

 

no to ja moze zaczne:

:)

mam 1.4 16v w coraie 96 silnik x14xe ecotec. Mam instalacje na śrubę i mampytanko na parwoniku znajduje sie taka jedną śróbką którą można kecić od czego to jest?? (podobno od wolnych obrotwów) pokręciłem tym nieco... ale nie wiem zabardzo w któe i na jakiej zasadzie działa. A drugie pytanko to auto jezdzi dobrze pali 9.5 l/LPG na 100 w mieście. Jezdzi dobrze wiadomo straciło na dynamice. Ale zaraz po zapomntowaniu gazu zaczeły, podczas prób jazdy na benzynie auto szarpało nie chciało przyśpieszać wogóle nie wchodizło na obroty zostały zczyta błędy, błąd sondy Lambda (ale to chyba normalka przy emuowaniu tego urządzenia) i drugi błąd modułu QUAD i tu zaczeły sie schodzy co to i dalczego...a co najlepsze z tego wszytskiego po przejechaniu 6 tyś na lpg auto zaczeło chodzić na benzynie....błędów jeszcze nie zczytawąłem czy sie pojawia...I pytanie następne auto na LPG przyśpiesza do dobrze ale około 5 tyś czyć spadek mocy... ale auto przyspiesza nadal...

 

...ale długie... :?

 

[ Dodano: 23-01-2006, 10:17 ]

Witaj wacha007

 

śrubka o którą pytasz sluży od zwiekszania i zmniejszania ciśnienia gazu na wolnych obrotach (w wiekszości podnosi ona lub zmniejsza obroty ale nie zawsze) oprocz tego sluzy do ustawienia mieszanki gazu (na biegu jałowym). Jeżeli chodzi o drugie pytanko to nie wiem jaka jest instalacja i moze byc zle rozcieta sonda lambda lub zle zemulowana, a błąd modułu QUAD moze byc spowodowane zlym ustawieniem mieszanki gazowej po ktorej mapa paliwa sie nieco rozjechala i stad moze byc ten błąd.Co do 3 pytania to nie bardzo rozumiem o co w nim chodzi jak bys mogl to napisz jeszcze raz 3 pytanie. Pozdrawiam

 

[ Dodano: 23-01-2006, 10:29 ]

No ja mam głupie pytanie :lol: ale męczy mnie od pewnego czasu 8):)

 

Wiem że są instalacje II generacji i IV generacji (wtrysk). A III generacja to co to takiego, istnieje wogóle czy nie :(

 

[ Dodano: 23-01-2006, 10:30 ]

Witaj:)

Otóż jest a raczej były instalacje III generacji - jest to instalacja wtrysku gazu , ale jest ona sterowana poprzez sonde lambda , czujnik TPS itd. a nie tak jak w IV generacji sterownie jest poprzez wtryskiwacze benzynowe. Instalacje III gen. zostały wycofane ze wzgledu zbyt duży koszt instalacji ok. 5000 zl. w porównaniu do IV gen. któtrej koszt na dzien dzisiejszy wynosi okolo 4000 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ma takie pytanie. Mam u siebie w aucie (silnik 1.4 jednopunktowy wtrysk) założoną instalację LPG Lovato bez komputera, przejechane jest już na niej około 60 tys km. Nagle wzrosło bardzo mocno spalanie, dochodzi na mieście nawet do 16 l/100 kma na trasie do 11 l/100 km. Wcześniej na mieście paliła 10 l a na trasie 8 l. Nadmienię, iż filtry (gazowy też), świece i przewody było niedawno wymieniane. Byłem u "gazownika" u którego zamontowałem instalację, zrobił regulację i nadal to samo, (no moją sugestię, że może membrany już są sztywne, mówi, że parownika nie trzeba regenerować, że mambrany powinny wytrzymać do 100 tys km i że gadam głupoty) pojechałem do innego - powiedział, że wszystko jest OK a auto dalej pali jak smok. Dynamika jazdy jest w porządku, na teraźniejszym mrozie też nie ma kłopotu, tylko to ogromne spalanie. Co to może być :) Proszę o sugestię.

pozdrawiam Marcin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

...instalacja lavato bez komputera taka na śrube :) a co do niejasnego pytania to: jest taki objaw przyśpieszamy ostro auto przyśpiesza wiadomo jak ecotek od 3 tyś czyć "uderzenie" mocy i ciągnie ąłdnie do góry ale przy 5 tyś obrotach czyć spadek przyśpieszania choć auto dalej przyśpiesza lecz nie w takim tempie... podejrzewam że chodzi o mikser.. ze zmniejsza mi średnice dolotu i dy silnik potzrebuje juz diżo powietrza to nie dostaje go na tyle duże włąsnie przez mikser (zwęzkę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
witam!

mam wrażenie, że moja astra (1.6) pali za dużo gazu (instalacja ma 3 m-ce): trasa 8,5/100 przy prędkości 80km/h (a na benzynie spalal 6 przy 90). W mieście jeszcze nie sprawdzalem, bo w mieście malo jeżdże. Prosze o sugestie

 

[ Dodano: 23-01-2006, 12:47 ]

Witaj ponownie wacha

poprostu brakuje mu gazu śruba sie sama nie odkręci przy większych obrotach ,tak jak silnik krokowy który dozuje dawke paliwa odpowiednią do obrotów silnika .

 

[ Dodano: 23-01-2006, 12:51 ]

Astro

nie napisałeś jaki masz rodzaj instalacji,faktyczne spalanie gazu możesz określić po przejechaniu 1000-1500km. w cyklu mieszanym.

 

[ Dodano: 23-01-2006, 13:02 ]

Witaj Cinek

sprawdź sonde lambda w jakim zakresie pracuje, interesują mnie parametry z analizatora spalin .Co do membran to rzeczywiscie powinny wytrzymać 100 000km

,ale pod warunkiem pprawidłowego użytkowania .

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

ja mam inne pytanie:

slyszalem opinie, ze jak sie jezdzi na LPG to dobrze jest dodawac do paliwa (czasem tez sie uzywa, szczegolnie zima) dodatki, preparaty typu STP itd.

czy to prawda czy tylko tak ludzie gadaja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

witaj agadampol

instalacja II generacji, po regulacji po ok 1300 km, przejechane ok 4000 km; nadmieniam, że teraz najpierw ok 5 km na benzynie a potem przelączam na gaz po rozgrzaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

a ja mam tez pewne pytanie.w jaki sposob mozna stwierdzic ze membrany sa sztywne.bo takie cos zostalo mi zasugerowane u gazownika a chcialem sie upewnic bo szkoda mi 350wywalic w błoto.spalanie wzroslo minimalnie i jakby przymulony jest troche .sonda i inne rzeczy na 100% dobre.instalacja I gen.aa i podczas regulacji nie reaguje wogole na krecenie ta sruba na reduktorze ani ta pod na imbus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
ja mam inne pytanie:

slyszalem opinie, ze jak sie jezdzi na LPG to dobrze jest dodawac do paliwa (czasem tez sie uzywa, szczegolnie zima) dodatki, preparaty typu STP itd.

czy to prawda czy tylko tak ludzie gadaja?

witam:)

są różne opinie na ten temat ja osobiście nie używam takich preparatów

 

[ Dodano: 24-01-2006, 16:46 ]

witaj agadampol

instalacja II generacji, po regulacji po ok 1300 km, przejechane ok 4000 km; nadmieniam, że teraz najpierw ok 5 km na benzynie

witaj

normą jest spalanie gazu 20% więcej niż benzyny na 100km.

pamiętaj że normy te sprawdzano na nowych autach.

mysle że przy zimowej aurze spalanie masz przyzwoite.

pozdrawiam

 

[ Dodano: 24-01-2006, 16:59 ]

a ja mam tez pewne pytanie.w jaki sposob mozna stwierdzic ze membrany sa sztywne.bo takie cos zostalo mi zasugerowane u gazownika a chcialem sie upewnic bo szkoda mi 350wywalic w błoto.spalanie wzroslo minimalnie i jakby przymulony jest troche .sonda i inne rzeczy na 100% dobre.instalacja I gen.aa i podczas regulacji nie reaguje wogole na krecenie ta sruba na reduktorze ani ta pod na imbus

Witaj

tak to pierwsze oznaki stwardnienia membrany ,zapewne reduktor jest już zaolejony,

potem nierówna praca i brak wysokich obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

a jak to jest z reklamowanymi swiecami do LPG?

sa lepsze, auto jakos lepiej chodzi? czy po prostu taki chwyt reklamowy?

ja mam NGK i nie mam zadnych problemow. Nie zuzywaja sie szybciej niz na noPb (przynajmniej tak mi sie wydaje) :):(:?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
a jak to jest z reklamowanymi swiecami do LPG?

sa lepsze, auto jakos lepiej chodzi? czy po prostu taki chwyt reklamowy?

ja mam NGK i nie mam zadnych problemow. Nie zuzywaja sie szybciej niz na noPb (przynajmniej tak mi sie wydaje)

 

od zawsze używam i proponuje świece NGK ,są najlepsze a konkretnie izolacja termiczna jest najtrwalsza

do aut z lpg proponuje tylko jednoelektrodowe ,choć nie do wszystkich modeli takie występują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ja mam takie małe pytanko do naszego eksperta. Przy sprawdzaniu szczelności wszystkich połaczen gumowych w moim bolidzie,zauważyłem w Parowniku po przeciwnej stronie od śróby regulacyjnej ciśnienia gazu biegu jałowego OTWÓR. Jest to normalna dzióra średnicy 14,jest na niej delikatny drobny gwincik. Po zasłonięciu jej palcem silnik zaczoł nierówno pracować i zgasł. Parownik to BRC. Gazu nie czuć aby się z niej wydobywał. To tak ma być?? czy powinien tam być jakiś korek?? Ale jak przysłoniłem palcem to tak jak pisałem wcześniej silnik warjuje. Dzięki za odpowiedż :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

jak czesto trzeba wymieniac filtr gazu?

jaka zywotnosc maja instalacje 2 gen. znaczy ile srednio wytzymoja poszczegolne elementy, albo, ktore elementy zuzywaja sie najszybciej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A ja miałbym pytanie trochę innego rodzaju. Mianowicie interesuje mnie kwestia przeróbki dolotu powietrza w samochodzie z instalacją gazową, konkretnie Corsa B. W chwili obecnej mam tylko wywalony ten plastikowy łącznik między puszką filtra powietrza a zderzakiem. Kiedy miałem ten łącznik założony to samochód gasł - wiadomo rozrzedzona mieszanka. Mile widziane zdjęcia :) .

 

Pozdrawiam naszego eksperta :( .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
Ja mam takie małe pytanko do naszego eksperta. Przy sprawdzaniu szczelności wszystkich połaczen gumowych w moim bolidzie,zauważyłem w Parowniku po przeciwnej stronie od śróby regulacyjnej ciśnienia gazu biegu jałowego OTWÓR. Jest to normalna dzióra średnicy 14,jest na niej delikatny drobny gwincik. Po zasłonięciu jej palcem silnik zaczoł nierówno pracować i zgasł. Parownik to BRC. Gazu nie czuć aby się z niej wydobywał. To tak ma być?? czy powinien tam być jakiś korek?? Ale jak przysłoniłem palcem to tak jak pisałem wcześniej silnik warjuje. Dzięki za odpowiedż

Witam

otwór ten służy do podłączenia podciśnienia używany do aut z mechanicznym wtryskiem paliwa

 

[ Dodano: 28-01-2006, 12:27 ]

jak czesto trzeba wymieniac filtr gazu?

jaka zywotnosc maja instalacje 2 gen. znaczy ile srednio wytzymoja poszczegolne elementy, albo, ktore elementy zuzywaja sie najszybciej?

filtr gazu wymienia się średnio co 15tys.km chyba że producent zaleca inaczej

niemoge jednoznacznie odpowiedzieć na drugie pytanie różne podzespoły instalacji mają rózną żywotnośc w komputerach wypalają się styki po 5-ciu latach , a w reduktorze potrafi pęknąć nowa membrana .wszystko zależy od jakości wykonania ,

sposobu montazu .czy eksploatacji pojazdu.najbardziej podatne na zużycie są reduktory ,przewody wodne i gazowe.Choć

mam klijentów którzy przyjeżdzają na przegląd instalacji regularnie przez 150- 200 tys.km i niemaja żadny problemów z instalacją .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.