Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość turbodyne

P0170 może pojawić się w różnych sytuacjach ale czy tak czy inaczej z powodu nieprawidłowego składu mieszanki.

Na 5 biegu potrzebujesz dużej mocy przez dłuższy czas dla tego wywala błąd.

Przy okazji jeśli sterownik wykryje nie prawidłowe spalanie na cylindrze to wycina dany cilinder i może pracować nawet na trzech.

Ogólnie jeśli na PB problemu nie ma to LPG do regulacji, ja mam BRC i problemu nie mam nawet na dodatkowym programie.

Przy czym uwaga PB jest mniej wrażliwe na problemy z osprzętem niż LPG

 

Jeszcze jedno interfejsem bym sprawdził poprawność działania przepływki bo to że działa i błędu nie wywala to nie znaczy że jest OK

Oryginalne przepływki boscha szybko polegają na LPG i podają błędne wartości.

Może okazać się tak że masz za małe odczyty przepływu powietrza i za małe dawkowanie paliwa według sterownika silnika co powoduje że jeździsz na ubogiej mieszance a sterownik LPG nie daje rady tego skorygować.

Uboga mieszanka dodatkowo powoduje wyższą temperaturę spalania co przy dłuższej jeździe i dużą prędkością może doprowadzić do wytopienia tłoka.

Ja robię odczyty bloków na diagnostyce na trzecim biegu z butem w podłodze od 40 do 100 i mając odczyty z przepływki mam porównanie czy jest OK

Na wolnych obrotach przepływki pokazują ok, ale na większych przepływach powietrza już podają głupoty co też może powodować P0170

Edytowane przez turbodyne

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-590770
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Maniek1986

ja tak codziennie jezdze autostrada i dzisiaj zauwazylem ze jak ponizej 4tys wcisnie sie do deski na 5 biegu to zaraz zaczyna sie dusic i wywala check i mam jazde na 3 cyl. ale jak bardzo powolutku wciskam gaz i tak wchodza obroty to normalnie sie wkreca i blad nie wychodzi.

 

 

dziekuje za pw, na jutro ojsciec jedzie do gaziarza i zobaczymy co z tego wyniknie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-590863
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Maniek1986

to znowu ja... już nie mam sił do tego auta.

Wymienione: świece, cewka, sonda rduktor, wtryski gazu, katalizator i nadal jest to samo

"3" ok 5 tys, "4" 4200-2500, "5" 4000 obrotow i wywala check i blad jakby nie palil na jednym garze.

Problem jest tylko na lpg. Co mi zostalo? Chyba juz tylko komputer od gazu sprawdzic sprawdzic, gdzies czytalem ze gosc mial podobny problem

poprawili luty i zaczal jezdzic. Ktos ma jeszcze jakis pomysl? Dodam ze gazownicy bardzo ogarnieci nie chca sie poddac ale tez im brak pomyslow

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-613119
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek1986

zauwazylem ciekawa rzecz, dusi sie i zaczyna migac check jak postoi na mrozie i nawet jedynka za dynamicznie sie ruszy jak silnik nei rozgrzany, czy czujnik tem moze krzaczyc tylko na gazie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-613532
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że gazownik powinien wzbogacić LPG.Ja miałem podobnie po wzbogaceniu check przestał świecić.Albo jeszcze po prostu zrobić nowe mapy LPG.Może być że ktoś kto je ustawiał zrobił to w sposób ekonomiczny nie dynamiczny bo albo mu się nie chciało ostrzej przypiłować albo nie miał takiej trasy aby porządnie ustawić.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-613554
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek1986

nie wiem czy podawalem jeszcze jedna osobliwosc tej usterki

 

jak sie depnie wywala check i blad 4 cylindra, ale jak sie bardzo powoli i plynnuie przyspieszy to mozna deptac i do odcinki i check sie nie zalacza

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-614504
Udostępnij na innych stronach

jak sie bardzo powoli i plynnuie przyspieszy to mozna deptac i do odcinki i check sie nie zalacza

 

Hah , jest to pierwszy przypadek na którym Arkos popłynął ( a jest zajebistym fachowcem ).

Problem sprowadza się do uwalonych kabli WN / wody w gniazdach świec. Obadaj gniazda świec ( powykręcaj każdą - niech woda zleci do cylindrów ) .- Nie słuchaj , że to jest szkodliwe , bo to bzdura.

Jeśli na zimnym silniku nie było problemów , a po rozgrzaniu silnika się pojawiają - to masz wodę w gniazdach świec.

Stare ( liche ) kable WN też potrafią namieszać.

 

Ps . Jeśli autko ma problemy na lpg - zaczynamy od szukania problemów w benzynie . Gaz jest wypadkową benzyny , bo już od sekwencji ( kompa w autku ) sterownik gazowy bierze dane z benzyny ( w mega uproszczeniu ).

Możliwe ,że miałeś przegięcie pały z dawkowaniem gazu i rozjechały ci się mapy paliwowe.( czytaj za uboga mieszanka = komputer wydłużał czas otwarcia wtrysków = burdel w dawkowaniu lpg/paliwa )

Ja dla przykładu powinienem wymienić/ zregenerować parownik lpg ( bo podobno po 100 ts km , nadaje się do wymiany ) , ale po ok 140 ts km hula aż miło - a spalanie przy pólściganiu w trasie do 120-130 km/h i ok 15 km jazy miejskiej wynosi 10,83 l gazu ( tankuje ostatnio co 2 dni = dużo latam = i nie wyszedłem poza 11, 23 l. )

 

Ps 2 Listwę lpg mam niezbyt dokładną , ale legendarną pod względem trwałości ( nazwy nie pamiętam , bo kto to spamięta).

Jeśli chodzi o kolory , to kiedyś był taki kawał , że czerwona motorynka jest szybsza od zielonej , więc dla mnie jest to "chłyt matketingowy " z chińskiej zupki w ANI MRU MRU

 

Ps3 I chyba naważniejsze - zwłasza w wersji opc opel nie trawi zamienników....

Chyba ,że łyknąłeś od niemiaszków autko popowodziowe , a wtedy nawet allach nie pomoże..

 

Masz jeszcze możliwy problem z sondą , ale zamiennik "Magneto Marelli" tylko utrudni znalezienie usterki.

Znajomy w VB ( silnik XE - 115 KM ) kupił ten wynalazek . To był totalny samobój za ok 100 zł . Poniżej NGK nie ma sensu schodzić ( tyle ,że NGK do XE kosztuje ok 330 zł ... ). Wadliwa lambda też jest problemem ( a podejrzewam ,że masz już 2 sztuki lub 4 przy widlaku ;-) )

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71843-b%C5%82%C4%85d-p0170-i-wiele-ciekawych-historii/page/2/#findComment-614619
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności