wesol Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 usterka przekaznika swiec zarowych. Zasila swiece parami. Czyli sa dwa tranzystory do zasilania czterech swieczek. Gdzieś musi byc w tym przekazniku zimy lut i casami lacyz czasami nie i dlatego sa takie skoki. No chyba ze prostsza sprawa i gdzieś poprostu kabloteka raz laczy raz nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-588452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Swiatła mrugaja na zimnym i cieplym silniku,temp nie ma wpływu,przed remontem nie było tego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-588454 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 no to cos nei dokrecil w altku ze tak pulsuje. Chyba ze regulator świruje. Tez taka opcja moze byc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-588476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 (edytowane) No i dalszy ciąg walki z alternatorem.Altek został wymontowany i prawdzony na stole, i ponoc sprawny.Teraz pytanie skad to pulsownie przy oklo 3tys obrotów?Przed naprawą nie było czegos takiego.Czy na prace altka ma wpływ tem np regulatora? Wiem jedno ze elektryk popełnił faktycznie pare błedów podczas napraw. Podczas pierwszej nie wymienił(profilaktycznie w zakładach wymieniają usczelnienia pompy vakum)czego efektem była druga naprawa. Podczas drugiej nie wymył dokładnie piercieni i dlatego były tak zuzyte.. EDIT Odebrałem auto,problem pozostał i niesmak po naprawiającym.Nadal swiatełko mruga jezeli włacze obciązenie to mniej. Edytowane 17 Lipca 2015 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-591930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Regulator wadliwy i tego radzę się trzymać a elektryka innego poszukać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 (edytowane) ewentualnei przekaznik od swiec zarowych dziabniety jesli to sie dzieje jak auto świeżo odpalone jest. Z tym ze to by bylo tylko wlansie na poczatku i teraz to swieczki raczej nei sa potrzebne. Moze jeszcze sprzegielko alternatora do sprawdzenia, kable- ten gruby. Ja dzis zalozylem altek 220 amperowy do swojego. Rewelacja. MEga stabilne napiecie jest. Zalaczylem pdogrzewanei dwóch stolków, Pdogrzewanei szyby przedniej to 40 amper plus tylna to jakeis 25 amper, swiatla mijania z dlugimi oraz webasto jeszcze pracwalo to mialem ponad 13.50V. Edytowane 18 Lipca 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Astra II z 1.7 nie ma sprzęgła na alternatorze. To słabo z takim alternatorem.U syna w CB na 110A ,trzech aku 80Ah,przy poborze sprzętu około chyba 8Kw ma 13,8V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) ze co?? 8kW poboru?? to co tam podlaczone jest. Chyba cos pomylileś. Co tam pracuje caly czas ze 5 rozrusznikow?? Pobór pradu 666 amper a altek przy obotach gdzies 4000 czy nawet 5000 silnika moze dostarczyc zaledwie 110 amper. Toz to by napiecie bylo na poziomie moze 7 voltów pryz takim obciazeniu. Ale chyba akumualtor by sie skonczyl w pare sekund. Poza tym z eby stopilo klemy i kable. Mi juz przy tym altku kabel plusowy sie grzeje dosc mocno. Drugi bede zakladał dodatkowy. No zobaczymy co z tego wyjdzie. Wczesniej mialem 120 amperowy ktory to tez dawal rade ale mierzac napeicie to przy obciazeniu dosc znacznym potrafilo juz schodzic ponizej 13 V. W sumie neiwiele aut ma podgrzewana przedni i tylna szybe, stołki itd. Edytowane 19 Lipca 2015 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Regulator wadliwy i tego radzę się trzymać a elektryka innego poszukać. W tym problem że elektryk zawiózł i sprawdzał w Lublinie w innym warsztacie,takze starał się.Zauwazyłem ze jak włacze swiatła to pulsowanie jest duzo mniejsze swiatełka w srodku.Najbardziej widoczne to jest przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na na ponad 3tys czyli przy zmieniajacej sie predkosci alternatora. Elektryk mówił o ze moze wina samonapinacza gdyz dzieje sie to przy zmianie predkosci altka,ale byłem u mechanika i wg niego napinacz pracuje prawidłowo i ze to wina raczej alternatora. Teraz pytanie czy sprawdzenie altka na "stole"moze potwierdzic na 100% ze jest sprawny, i czy np ma wpływ temp bo mam wrazenie ze na goracym silniku problem sie jest wiekszy..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodek 63 Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) Regulator wadliwy i tego radzę się trzymać Myślę, że BENY72 ma rację, trafiłeś na gorszy egzemplarz regulatora, który ma za dużą histerezę napięciową ewentualnie za małą częstotliwość próbkowania. U elektryka na stole tego nie sprawdzisz, bo zwykłe mierniki mierzą tylko wartość uśrednioną. Potrzebny byłby oscyloskop. i czy np ma wpływ temp bo mam wrazenie ze na goracym silniku problem sie jest wiekszy.. Temperatura ma bardzo duży wpływ na elektronikę, zwłaszcza tą tanią ( na pewno zastosowałeś zamiennik regulatora, bo nowy oryginał jest nieosiągalny ). Edytowane 19 Lipca 2015 przez Bodek 63 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/page/3/#findComment-592118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.