Skocz do zawartości

Corsa C 1.2 P0170


Gość aszulczi

Rekomendowane odpowiedzi

z błedem jezdzimy już ponad rok :D auto chodziło jak należy ale kontrolka denerwuje :)

no dobra ale po rozgrzaniu silnika, sonda powinna mieć na starcie 20mv czy ok 800mv i mieszankę bogatą?

bo mowie w kontekscie tego lewego powietrza przy serwie - na zaslepionym wezyku od serwa była mieszanka bogata na podłączonym uboga :D w tych samych warunkach czyli rozgrzany silnik i bieg jałowy światła i odbiorniki wyłączone

 

teraz pojezdziłem i obroty po jakims czasie mi rosną na postoju jak wylacze swiatła do ok 1100rpm :D

 

a jak pompuje hamulcem na włączonym silniku to obroty mi rosną aż do 1500rpm to przez brak tego zaworka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

z błedem jezdzimy już ponad rok auto chodziło jak należy ale kontrolka denerwuje

 

No to fajnie.Nie boisz się że za chwilę będziesz robił głowicę?

 

Sonda zawsze na początku stoi.Czy odpalasz ciepły czy zimny.Ok minuty i powinna oscylować.

 

Zaworek jest po to aby podciśnienie z kolektora nie uciekało w serwo tylko wytwarzało podciśnienie w nim.A to jest po to aby było wspomaganie siły hamowania.

Gdy nie było zaworka to i wskazania Map sensora będą inne niż powinny i wtedy sonda też źle pracuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, więc tak. Nieszczelność na serwie usunięta, w międzyczasie okazało się że brakuję mi zaworka bezzwrotnego na tym przewodzie idącego od serwa do kolektora ssącego. :D

po jego założeniu silnik na biegu jałowym pracuje bardzo równo i nie rosną już samoczynnie obroty na biegu jałowym, szczególnie gdy są wyłaczone wszystkie odbiorniki prądu, poprawił sie również hamulec

NIESTETY kontrolka emisji spalin znów się zaświeciła :(


zgodnie z diagnozą mechanika, dziś jadę po sondę, będzie to oryginał Boscha taka jak jest w aucie. Napiszę czy jej wymiana pomogła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie, mała aktualizacja w temacie

 

nie wymieniłem jeszcze sondy ponieważ jak się okazało miałem pęknięte serwo, niedaleko łączenia z pompą :D

po usunięciu nieszczelności samochód nabrał wigoru i ładnie trzyma obroty

wskazania przepływomierza z 4kg/h wskoczyły na 5-6kg/h i ok 1,25v na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. nie powinno być ciut więcej?

na razie testuje od niedzieli i czuć że auto lepiej jeździ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WITAM

w moim przypadku błąd p0170 powodowało zasysane lewe powietrze a dokłdniej przez nieszczelne serwo hamulcowe.

dziękuję wszystkim za pomoc

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Jestem posiadaczem Corsy 1.2 twinport z 2004 roku (ben/gaz), od 3 tygodni powoli pojawiał się problem z odpaleniem autka. Pierwsze objawy były niewielkie odpalał na "tyk" po czym na chwilkę delikatnie tak jakby "skakał" silnik (falowanie obrotów) i przeszło po 30 sekundach, po czym jechał w miarę normalnie, załączył się gaz i wszystko ok.
Kolejne objawy były coraz to dłuższe falowanie obrotów, po tygodniu (jeszcze było ciepło) to czekałem 3-4 minuty nie jadąc aż sam dostanie temperatury i wejdzie na gaz, bo na gazie nie ma do tej pory żadnego problemu. Aktualnie po nocy, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem parę razy to zagada i np. zgaśnie, albo obroty są na 500 i wariuje, ale gdy tylko dojdzie do temperatury (już się zimniej zrobiło, więc dłużej to schodzi) i włączy się ten gaz to problemu nie ma.
Ostatnio nawet pokazał mi się Check:
1. OPCOM: P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
(0A) - Sporadyczny
2. P0170 Czujnik O2 (Bank 1)- usterka dostrajania paliwa
Czytałem go opcom-em oraz kolega ma jeszcze jakiś tam program więc inaczej go opisało.
Teraz tak... wymieniłem świece, filtry, olej, wyczyściłem przepustnice (środkiem do nich), wyczyściłem przepływomierz (środkiem do niego), posprawdzałem wszelkie węże powietrza, gumowe wszystkie również i stoję w miejscu... porobiłem pomiary z opcoma i nie wiem za co się dalej zabrać. Gdy wciskam gaz do spodu słyszę tak jakby powietrze gdzieś przy rurze takie "pyk", dzieje się tak tylko przy szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu pedała gazu, a i jeszcze przy tym rannym kręceniu to czuć benzynę..
Nie wiem czy wszystko dokładnie opisałem (albo jak ktoś mnie zrozumnie :P ) podam jeszcze dane z tych bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,9.6 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.61 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.43 V
Obliczona pozycja przepustnicy,1 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,742 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.35 V
Przepływomierz powietrza,0.00 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,0.92 V
Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.84 V
Temperatura powietrza wlotowego,36 °C
Sensor zbiornika paliwa,2.39 V
Sensor zbiornika paliwa,22 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.00 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.98 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),745 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),13 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Nie zaprogr.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,742 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,730 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,1.6 ms
Czas wtrysku,3.3 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,10 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.00 mV
Wzgledne obciazenie silnika,5 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay

 

Proszę o pomoc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kilka dni wyłącz LPG i jeździj tylko na Pb.Odnośnie błędu 0170 przy zasilaniu LPG jest masa tematów szczególnie na forach gazowych

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 miesiące temu...

JA mam zupełnie inne objawy i nie mam gazu gdzie szukać ?  Autko  Opel Corsa C 1.2 16V 75 KM

Mianowicie samochód Przejeżdżał około 300-350 Km i cyk Check się świeci kasowałem go programem myślałem ze tylko sporadycznie to zaświeci ale zdarzało się to coraz częściej ,... Czytałem ze moze To być od rozwalonej plecionki okej , wymieniłem .. I zaczęło się co około 150 km ten sam błąd . Po wyjęciu i sprawdzeniu nr sondy okazało się że była ona z Mercedesa i kabelki łączone okej .. . Zainwestowałem w Sonde z Bosha .. PO zamontowaniu znowu około 150 km i cyk błąd .. Skasowałem Go dziś ale moze podpowiecie od czego to moze świecić ?  I z tego co czytam co ma serwo mechanizm  hamulców do sondy lambda ... 
Dziękuję za pomoc każdemu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności