Skocz do zawartości

Corsa C 1.2 P0170


Gość aszulczi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z wyskakującym błędem P0170 - korekcja paliwa wadliwe działanie rząd 1

 

Generalnie nie sądze aby przepływomierz był nie sprawny ponieważ auto nie ma muła i dość dobrze przyśpiesza zarówno na lpg jak i na benzynie,choć mogę oczywiście się mylić.

 

Poniżej zrzut z Op-com :

 

Napięcie akumulatora,14.5 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.78 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.24 V
Obliczona pozycja przepustnicy,5 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,901 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.55 V
Przepływomierz powietrza,9.21 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,2.39 V
Temperatura cieczy chłodzącej,48 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.33 V
Temperatura powietrza wlotowego,25 °C
Sensor zbiornika paliwa,3.86 V
Sensor zbiornika paliwa,2 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.25 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),100 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.00 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),823 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),23 % - ????
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-12 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Aktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Zmniejsz. cisn.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Prędkość silnika,901 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,860 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.
Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
Kat zwarcia styków,1.8 ms
Czas wtrysku,4.9 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,0 CA
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.00 mV
Wzgledne obciazenie silnika,6 %
Normalna temperatura pracy silnika,Aktywny
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,11
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay


B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV --- generalnie tutaj jak dodajde gazu na wolnych obrotach to nic sie nei zmiena, czy to wina sondy tej w rurze wydechowej?
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga

Edytowane przez aszulczi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

cześć uporałeś sie może z tym błędem?

u mnie to samo, czasem cieżko odpalić na ciepłym, zdarza mu sie zgasnac przy ruszaniu, teraz jeszcze zaczął sam podnosic obroty z 800rpm na 1100rpm

 

wklejam moje logi z opcoma robione w podobnych warunkach co Twoje:

 

  • Napięcie akumulatora,14.4 V
  • Glówny przekaznik,Aktywny
  • Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
  • Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.97 V
  • Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
  • Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
  • Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
  • TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.68 V
  • TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 V
  • Obliczona pozycja przepustnicy,2 %
  • Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
  • Prędkość silnika,833 obr/min
  • Pożądana prędkość jałowa,810 obr/min
  • Przepływomierz powietrza,1.20 V
  • Przepływomierz powietrza,5 kg/h
  • Temperatura cieczy chłodzącej,2.22 V
  • Temperatura cieczy chłodzącej,51 °C
  • Temperatura powietrza wlotowego,3.92 V
  • Temperatura powietrza wlotowego,9 °C
  • Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.5 V
  • Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
  • Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.59 V
  • Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPa
  • Sensor zbiornika paliwa,1.45 V
  • Sensor zbiornika paliwa,31 Mala predkosc
  • Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
  • Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
  • Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
  • Prędkość pojazdu,0 km/h
  • Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
  • Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.74 V
  • Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
  • Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
  • B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
  • B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),156 mV
  • B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
  • B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
  • B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
  • B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
  • B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-5 %
  • B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),12 %
  • O2 Pętla sensora,Zamknięte
  • Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
  • Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
  • Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
  • Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
  • Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
  • Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał
  • Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
  • Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
  • Pozostały stan oleju,127 %
  • Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
  • Status zapłonu,Zał 12V
  • Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,15 %
  • Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.60 V
  • Prędkość silnika,1 667 obr/min
  • Czas wtrysku,3.4 ms
  • Kat zwarcia styków,1.6 ms
  • Kat wyprzedzenia zaplonu,10.2 CA
  • B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.3 mV
  • Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
  • Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
  • Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
  • Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
  • Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
  • Wzbogacenie siły,Nieaktywny
  • Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
  • Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
  • Licznik nauki ukladu przepustnicy elektronicznej,0
  • Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
  • Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale która?

oto logi na rozgrzanym silniku:

 

  • B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1) zmienia sie co chwile z aktywny na nieatkywny i tak w kółko
  • B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1) szybko zmienia sie od 98mV do 801mV

natomiast druga sonda:

  • B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny i tak jest cały czas
  • B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),470 mV (na zimnym 451mV)
  • B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Bogata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma LPG

kiedy grzałka drugiej sondy się uaktywnia? bo z tego co widziałem

 

czy dziurwy wydech przed i za sondą może mieć wpływ na błedy sondy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam.Połączyły mi się jakoś wzrokowo twój kolegi aszulczi. Dziurawy wydech pogarsza opróżnianie układu ze spalin i robi zawirowania.Oprócz tego jest głośny.Zaspawaj lub wymień i zobaczysz czy to pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś corsa trochę postała i już nie odpaliła (choć rano zrobiłem ok 50km)

czujnik wału czeka na zamontowanie, dam znać

zobaczymy czy odpali i czy P0170 nadal się pojawi :devil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

odświeżam temat:

u mnie przyczyną nie odpalania był kabelek od pompy (teść robił taki wyłącznik i nie polutował kabelków i po roku się to utleniło)

 

czujnika nie podmieniałem bo jak go odpiąłem to auto nie odpalało i opcom nie pokazywał obrotów silnika więc uznałem że sprawny.

 

wymieniłem tłumik (co prawda od corsy 1.0) no i auto lepiej idzie ale błąd znów się pojawił :/

 

pamiętam że kiedyś strzelił mi kabel od serwa, czy przyczyną tego błędu może być lewe powietrze gdzieś z okolic serwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności