Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Już rok czasu planuje wymienić komplet sprzęgła w mojej Merivie, teraz już biorę się za to na poważnie, bo już ślizga na 3 biegu nawet.

Mam pytanie czy taki komplet będzie odpowiedni:

Sprzęgło komplet SACHS: http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet-sachs-3000951071,opel,meriva-2003-05-2010-05,1-6-16v-100km,84-4926-17204-100051-0-32-3000951071.html

 

wyprzęgnik TRW: http://www.iparts.pl/czesc/wysprzeglik-centralny-sprzegla-trw-pjq106,opel,meriva-2003-05-2010-05,1-6-16v-100km,84-4926-17204-100237-0-161-pjq106.html

 

nie ukrywam że koszty mają duże znaczenie, chciałbym z robocizną zamknąć sprawę w 1000 zł. Pytam szczególnie o wyprzęgnik nie słyszałem jeszcze złych opinii o firmie TRW, może ktoś ma jakieś doświadczenia związane z tą firmą to niech się wypowie.

 

Czy koniecznie trzeba wymieniać ten wysprzęgnik? Czy wystarczy go obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero podjąć decyzje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74999-wymiana-sprz%C4%99g%C5%82a-wyprz%C4%99gnik-jakie-cz%C4%99%C5%9Bci/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymienisz samodzielnie to możesz samo sprzęgło. (tarcza + docisk)

Jeśli na warsztacie to cały komplet aby nie płacić dwa razy za to samo.

 

jak samemu t mzona sie pokusic o sama wymiane tarczy sprzelgowej lub tarczy i docisku. Wysprzeglik trzeb by obadac ale lozysko idzie przesmarowac. JA u siebie w grudniu wymienialem dwumas w golfie tdi na jednomas i wysprzeglik z lozyskiem zostawilem stary. Jedynie co to to lozysko przesmarowalem. Ale mozna i tez dla swietego spokoju wymienic ten wysprzeglik. TRW to Lukas wiec oryginał. Sachs i LUK to czesci w wieksozsci aut zakladane w fabryce.

 

  • 2 lata później...
Gość dario77786777

Witam,

Podepne sie do tego tematu..Mam problem prawdopodobnie z pompą sprzegla lub wysprzęglikiem. Samochod u mechanika. Objawy:

Rano ruszam do pracy, wszystko w porzadku. Dojezdzam do pracy i nie moglem juz wrzucic zadnego biegu. Na wlaczonym silniku nie wchodzi zaden bieg, na wylaczonym - wszystkie wchodza. Bylem zmuszony zapalac na biegu i udalo sie dojechac do mechanika. Nawet w tracie wrzucilem z oporem trojke i czworke, jednak zredukowac biegu juz nie moglem - musialem wylaczyc i odpalac ponownie na biegu. Zrobilem w miedzyczasie test: na rownej i prostej drodze odpalilem na dwojce i mimo sprzegla auto delikatnie ruszylo. Pedal sprzegla pracuje bez zarzutow - tak samo jak przed usterka. Mechanik w pierwszym momencie stwierdzil, ze to wysprzeglik a po glebszej analizie zadzwonil do mnie i mowi, ze chyba jednak pompa... Czy ktos mial podobne objawy? Ktora teza jest wlasciwa? Meriva 1.6 77kw 2006 + LPG.

 

Zmień mechanika, skoro mając samochód nie potrafi zdiagnozować problemu...

 

 

 

Ktora teza jest wlasciwa?

Ten objaw może wystąpić zarówno przy awarii wysprzęglika jak i pompki. Oczekujesz chyba cudu, jesli ktoś przez internet ma to zdiagnozować.

 

Gość Edek7676

Wszysrko zależy, gdzie będziedz dana naprawe wykonywal bo jesli oddajeez mechanikowi to bym wymienil wszystko za jednym ,,zamachem''

 

Gość dario77786777

Zmień mechanika, skoro mając samochód nie potrafi zdiagnozować problemu...

 

 

 

Ten objaw może wystąpić zarówno przy awarii wysprzęglika jak i pompki. Oczekujesz chyba cudu, jesli ktoś przez internet ma to zdiagnozować.

 

Nie oczekuje diagnozy przez internet tylko pytam czy ktos mial podobne problemy. Wiem, ze ciezko to jednoznacznie zdiagnozowac. Przy awarii pompy pedal chyba nie chodzi tak jak powinien... Nie za bardzo mialem wybor mechanika bo jak tu jezdzic po duzym mieście z brakiem sprzegla...

 

  • 2 lata później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności