Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pannAleksandra

Nie rozumiem co masz na myśli poprzez miganie świateł oraz klimy?

Załączenie klimatyzacji w tym moim przypadku powoduje to że silnik pracuje prawidłowo nie występuje jego szarpanie.
Czy mam rozumiem że to szarpanie może być spowodowane przez alternator?

 

Postaram sie bazować na tym filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=IESETNRGN2k

 

Miganie podświetlenia i nie miganie po włączeniu klimy.Nie chodzi o szarpanie tylko o altka.Był już taki temat na forum i właśnie chodziło o regenerację altka

 

Nie naciskaj tylko czasem na klapkę w przepustnicy.

Edytowane przez adam1954

 

Gość pannAleksandra

Wczoraj podczas tankowania auta dolałam trochę "białej damy" do paliwa bo bardzo kapała woda z rury wydechowej.
Dzisiaj podczas odpalenia auta nie zauważyłam efektu szarpania silnikiem. Nie wiem czy to chwilowe prawidłowe działanie czy może coś się polepszyło.

Sprawdzę to jeszcze jutro na spokojnie bo spieszyłam się do pracy.

 

Jeśli chodzi o alternator i mruganie to czy bawić się w regenerację tego czy może kupić jakaś używkę? Wydaj mi się że w tym modelu z tego co czytałam jest alternator 100 bo podobno są też 70?

 

Z tego co przeglądałam to masa jest zaraz przy akumulatorze do karoserii przykręcona a druga idzie do silnika do bloku? Jest gdzieś jeszcze w innym miejscu masa? I jak najlepiej sprawdzić czy przewody od masy są ok?

Edytowane przez pannAleksandra

 

100 będzie do klimy.Kupisz używkę i masz pewność ze dobra?Podjedziesz do speca co regeneruje altki i na miejscu ci powie co się dzieje.

Dolanie dodatku może pomóc.Ale kapanie wody z rury wydechowej to jest para nie woda w paliwie.Wszystkie auta z katalizatorami tak mają.Niektórym podczas przyspieszania ostrego wręcz płynie woda z rury.

 

Gość pannAleksandra

Niestety problem powraca a dokładnie teraz po odpaleniu auta wszystko jest ok nie rzuca silnikiem ale przejadę kawałek drogi i zatrzymam się np na światłach czy na postoju i już czuje lekkie drgania. Nie występuje to za każdym razem tylko czasami. Włączenie klimatyzacji podczas trzęsieniem silnika od razu powoduje że przestaję drgać.

 

Boje się trochę ruszać tej przepustnicy bo nie wiem czy poradzimy sobie z jej demontażem i adaptacją.

Mechanik który zajmuje się męża autem ma wakacje a do innego nie chce dawać bo za dużo jest specjalistów i fachowców.

 

Twój mechanik nie regeneruje altków.Pisałem jedź do specjalistów którzy zajmują się tylko tym.Na pewno znajdziesz w swoim rejonie.

 

 

 

Boje się trochę ruszać tej przepustnicy bo nie wiem czy poradzimy sobie z jej demontażem i adaptacją.

 

 

Czytać umiesz,oglądać filmy umiesz.Powtórzyć po kimś kto już to zrobił i sfilmował nie dacie rady?

 

Gość pannAleksandra

Udało mi się namówić męża do wyciągnięcia przepustnicy.
Czyściliśmy bez odłączania jej od auta.

Używaliśmy benzyny ekstrakcyjnej - niestety nie mieliśmy preparatu do czyszczenia gaźników.

 

Po odkręceniu ukazało się coś takiego:

post-52550-0-63746300-1469295952_thumb.jpg

post-52550-0-58790500-1469295955_thumb.jpg

post-52550-0-34482200-1469295958_thumb.jpg

post-52550-0-61780800-1469295961_thumb.jpg

 

Po wyczyszczeniu wyglądało to tak:

post-52550-0-19587600-1469295983_thumb.jpg

 

Dodam jeszcze że miejsce w którym montowana jest przepustnica jest taki wystający "cycek" i on też był cały jakby wysmarowany mazią (zlepiony olej) jego też wyczyściliśmy w miarę możliwości tak że ukazał się kolor srebrny.

 

Po całym zabiegu odpaliliśmy Corsę i chodziło ponad 20 minut do czasu włączenia się wentylatora od chłodnicy. Czy powinna tak długo się nagrzewać na postoju?

Tak pokazuje podczas normalniej jazdy po drodzę:

post-52550-0-45384700-1469296641_thumb.jpg

Podczas załączenia się wentylatora na postoju:

post-52550-0-96089500-1469296722_thumb.jpg

Po wyłaczeniu się wentylatora na postoju:

post-52550-0-87086100-1469296772_thumb.jpg

 

Dodaje filmik pracy silnika po czyszczeniu przepustnicy nadal mam odczucie że pracuje on nie tak jak powinien. Inaczej pracuje po załączeniu klimatyzacji praca silnika wówczas jest płynna.

Najbardziej prace silnika po czyszczeniu widać po rurze wydechowej ;)

 

https://youtu.be/Yi91OqNK3SY

 

Wydaje mi się że jednak winny będzie ten alternator - pora wymienić w nim to co jest wadliwe.

Jeszcze może uda mi się pożyczyć na podmiankę alternator ale nie wiem czy wymontuje się go tak prosto z Corsy bo jest mało miejsca i słaby dostęp z góry do niego a kanału nie posiadamy niestety :-(

 

 

A doczytałaś że przepustnicę sie adaptuje tak jak to zrobiliście ale po odłączeniu wtyczki?Pomyśl logicznie.Przepustnica nie odłączona od zasilania i sterownik ją cały czas widzi.Więc jak ma wprowadzić korekty skoro ją widzi.Odłączasz wtyczkę to tak jakbyś zmieniała na nową.Wtedy sterownik widzi inna i adaptuje.Tak w skrócie.

 

Gość pannAleksandra

Czyli tak w skrócie mam teraz odłączyć wtyczkęi podłączyć ponownie,odpalić auto aby pracowało do czasu włączenia się wentylatora tak?

 

A doczytałaś że przepustnicę sie adaptuje tak jak to zrobiliście ale po odłączeniu wtyczki?Pomyśl logicznie.Przepustnica nie odłączona od zasilania i sterownik ją cały czas widzi.Więc jak ma wprowadzić korekty skoro ją widzi.Odłączasz wtyczkę to tak jakbyś zmieniała na nową.Wtedy sterownik widzi inna i adaptuje.Tak w skrócie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności