Skocz do zawartości
Adikk

[1.6 16v z16xe Meriva A] Czujnik temperatury cieczy test

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu auto rano (po dłuższym postoju) nie chce się wkręcać na obroty, trwa to czasem pół minuty czasem ze dwie, trzy. Po tym czasie silnik pracuje normalnie.

Na początku był pomysł przeczyszczenia wtrysków (jest LPG), także zakupiłem odpowiedni środek z firmy liquid molly, paliwo do pełna i na autostradę, jakby trochę pomogło (może zbieg okoliczności) ale dalej od czasu do czasu się problem pojawia.

Na przeglądzie LPG mechanik zaproponował żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy, że może fałszować pomiar jak silnik jest zimny.

Znalazłem czujnik (zaraz przy termostacie) i z tego co wyczytałem, wystarczy sprawdzić jest rezystancję tylko jaka ona powinna być? Znalazłem takie wartości jak poniżej

 

Temperatura Rezystancja

0°C - 4,8 do 6,6 kΩ

+ 20°C - 2,2 do 2,8 kΩ

+ 40°C - 1,0 do 1,4 kΩ

+ 80°C - 270 do 380 Ω

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te są poprawne.

Płynu ci nie ubywa?

Filtr paliwa wymieniony?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, filtr paliwa wymieniony w czerwcu razem z olejem, termostatem i innymi filtrami, świece też wymienione, przepustnicę czyściłem.

 

Przy okazji ten czujnik odpowiada też za wskazania temperatury na liczniku??

Edytowane przez Adikk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Spróbuj awaryjnie odpalić na LPG I zobaczysz czy też się tak będzie działo.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to się dzieje tylko na lpg, to przede wszystkim trzeba wpiąć się interfejsem w instalację. I to ci powie co się dzieje z instalacją.

Przy jakiej temp. przełącza ci się na lpg?

Możesz mieć za niską temp. przełączania i wtryski gazowe leją. Po chwili, jak się meriva nagrzeje , to wchodzi na "bezpieczny" zakres temperatur i jest OK.

 

Czy takie objawy są tylko na zimnym silniku, czy generalnie po dłuższym postoju, nawet przy rozgrzanym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lpg silnik działa normalnie. Byłem tydzień temu na przeglądzie lpg i jest ok (pisałem w pierwszym poście o tym). Temperatura przy jakiej się przełącza na lpg to chyba z 30 stopni ale nie pamiętam.

 

Przypadłość dzieje się po dłuższym postoju, najczęściej jak wilgoci dużo na dworze (po deszczu, gęsta mgła, po umyciu i spłukaniu myjką ciśnieniową też na drugi dzień miał problem). Jednakże raz przy zawożeniu żony do pracy o 5 rano było wszystko ok, a później ja jechałem koło 8 i wtedy świrował.

 

Jak może być rozgrzany silnik przy dłuższym postoju??

 

Sprawdzę w wolnej chwili oporność czujnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byłem tydzień temu na przeglądzie lpg i jest ok (pisałem w pierwszym poście o tym).

 

To jeszcze wytłumacz co według ciebie i gazownika jest ok?

Gazownik wsiadł do auta zrobił jazdę próbną z podłączonym testerem OBD 2 ?

I podczas jazdy sprawdził czy LPG nie zmienia map Pb?

Jeżeli tego nie zrobił to jedź do niego z reklamacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się to dzieje głównie jak jest wilgotno lub mokro, to przejrzyj cały układ zapłonowy. Jakiekolwiek uszkodzenie układu zapłonowego da ci o sobie znać dużo szybciej na gazie niż na benzynie ( wynika to z charakterystyki spalania lpg).

Także sprawdź świece (kiedy wymieniane???), cewki itd.

Nie wypadają ci zapłony?

 

Pytałeś jak to możliwe, aby po dłuższym postoju mieć zagrzane auto.

Otóż jeśli miałbyś rozgrzane auto do temp. roboczej ( ok 90 stopni), to po pozostawieniu auta w obecnych temp ( +25 stopni) na 1-2h i po jego włączeniu, bardzo szybko załapie temp. roboczą.

Odpowiedź na to pytanie da informację, czy to może reduktor ci nie przepuszcza gazu (niedomykające elektrozawory przy reduktorze), co skutkuje tym, że w silniku zbiera się gaz i po uruchomieniu auta pracujesz na dwóch paliwach= zbyt bogata mieszanka.

Jest to mało prawdopoodbne, ponieważ taki stan nie trwałby kilka minut, ale jednak należy wziąć to pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, filtr paliwa wymieniony w czerwcu razem z olejem, termostatem i innymi filtrami, świece też wymienione, przepustnicę czyściłem.

 

 

Na lpg silnik działa normalnie.

 

Silnik chodzi raczej równo, nawet podczas tej chwili jak nie chce wchodzić na obroty.

Dziś rano zmierzyłem oporność czujnika, wyniosła około 3310 Omów (multoimetr ustawiony na 20k wskazanie 3.31) przy 16 stopniach, samochód stał od ponad 12 godzin wydaje mi się to coś dużo, będę jeszcze to sprawdzał. Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby orientacyjnie powinno być przy 18 st.C ok 2.2.

Ale mógłbyś zrobić test w większym zakresie temp..Wykręcic go wsadzić do lodówki na chwilę i zaczynać od blisko 0 rozgrzewając go i mierząc czy spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.