Skocz do zawartości
Adikk

[1.6 16v z16xe Meriva A] Czujnik temperatury cieczy test

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu auto rano (po dłuższym postoju) nie chce się wkręcać na obroty, trwa to czasem pół minuty czasem ze dwie, trzy. Po tym czasie silnik pracuje normalnie.

Na początku był pomysł przeczyszczenia wtrysków (jest LPG), także zakupiłem odpowiedni środek z firmy liquid molly, paliwo do pełna i na autostradę, jakby trochę pomogło (może zbieg okoliczności) ale dalej od czasu do czasu się problem pojawia.

Na przeglądzie LPG mechanik zaproponował żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy, że może fałszować pomiar jak silnik jest zimny.

Znalazłem czujnik (zaraz przy termostacie) i z tego co wyczytałem, wystarczy sprawdzić jest rezystancję tylko jaka ona powinna być? Znalazłem takie wartości jak poniżej

 

Temperatura Rezystancja

0°C - 4,8 do 6,6 kΩ

+ 20°C - 2,2 do 2,8 kΩ

+ 40°C - 1,0 do 1,4 kΩ

+ 80°C - 270 do 380 Ω


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te są poprawne.

Płynu ci nie ubywa?

Filtr paliwa wymieniony?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, filtr paliwa wymieniony w czerwcu razem z olejem, termostatem i innymi filtrami, świece też wymienione, przepustnicę czyściłem.

 

Przy okazji ten czujnik odpowiada też za wskazania temperatury na liczniku??

Edytowane przez Adikk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Spróbuj awaryjnie odpalić na LPG I zobaczysz czy też się tak będzie działo.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to się dzieje tylko na lpg, to przede wszystkim trzeba wpiąć się interfejsem w instalację. I to ci powie co się dzieje z instalacją.

Przy jakiej temp. przełącza ci się na lpg?

Możesz mieć za niską temp. przełączania i wtryski gazowe leją. Po chwili, jak się meriva nagrzeje , to wchodzi na "bezpieczny" zakres temperatur i jest OK.

 

Czy takie objawy są tylko na zimnym silniku, czy generalnie po dłuższym postoju, nawet przy rozgrzanym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lpg silnik działa normalnie. Byłem tydzień temu na przeglądzie lpg i jest ok (pisałem w pierwszym poście o tym). Temperatura przy jakiej się przełącza na lpg to chyba z 30 stopni ale nie pamiętam.

 

Przypadłość dzieje się po dłuższym postoju, najczęściej jak wilgoci dużo na dworze (po deszczu, gęsta mgła, po umyciu i spłukaniu myjką ciśnieniową też na drugi dzień miał problem). Jednakże raz przy zawożeniu żony do pracy o 5 rano było wszystko ok, a później ja jechałem koło 8 i wtedy świrował.

 

Jak może być rozgrzany silnik przy dłuższym postoju??

 

Sprawdzę w wolnej chwili oporność czujnika :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byłem tydzień temu na przeglądzie lpg i jest ok (pisałem w pierwszym poście o tym).

 

To jeszcze wytłumacz co według ciebie i gazownika jest ok?

Gazownik wsiadł do auta zrobił jazdę próbną z podłączonym testerem OBD 2 ?

I podczas jazdy sprawdził czy LPG nie zmienia map Pb?

Jeżeli tego nie zrobił to jedź do niego z reklamacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się to dzieje głównie jak jest wilgotno lub mokro, to przejrzyj cały układ zapłonowy. Jakiekolwiek uszkodzenie układu zapłonowego da ci o sobie znać dużo szybciej na gazie niż na benzynie ( wynika to z charakterystyki spalania lpg).

Także sprawdź świece (kiedy wymieniane???), cewki itd.

Nie wypadają ci zapłony?

 

Pytałeś jak to możliwe, aby po dłuższym postoju mieć zagrzane auto.

Otóż jeśli miałbyś rozgrzane auto do temp. roboczej ( ok 90 stopni), to po pozostawieniu auta w obecnych temp ( +25 stopni) na 1-2h i po jego włączeniu, bardzo szybko załapie temp. roboczą.

Odpowiedź na to pytanie da informację, czy to może reduktor ci nie przepuszcza gazu (niedomykające elektrozawory przy reduktorze), co skutkuje tym, że w silniku zbiera się gaz i po uruchomieniu auta pracujesz na dwóch paliwach= zbyt bogata mieszanka.

Jest to mało prawdopoodbne, ponieważ taki stan nie trwałby kilka minut, ale jednak należy wziąć to pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie ubywa, filtr paliwa wymieniony w czerwcu razem z olejem, termostatem i innymi filtrami, świece też wymienione, przepustnicę czyściłem.

 

 

Na lpg silnik działa normalnie.

 

Silnik chodzi raczej równo, nawet podczas tej chwili jak nie chce wchodzić na obroty.

Dziś rano zmierzyłem oporność czujnika, wyniosła około 3310 Omów (multoimetr ustawiony na 20k wskazanie 3.31) przy 16 stopniach, samochód stał od ponad 12 godzin wydaje mi się to coś dużo, będę jeszcze to sprawdzał. Co myślicie?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby orientacyjnie powinno być przy 18 st.C ok 2.2.

Ale mógłbyś zrobić test w większym zakresie temp..Wykręcic go wsadzić do lodówki na chwilę i zaczynać od blisko 0 rozgrzewając go i mierząc czy spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kabel, podpiąłem odczyt temperatury z czujnika pokrywa się w miarę z temperaturą otoczenia 16 stopni, różnica była ze dwa stopnie (auto stało od wczorajszego wieczora aż do teraz).

Błędów nie ma żadnych, jakieś pomysły? sprawdzić ciśnienie paliwa przy silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu auto rano (po dłuższym postoju) nie chce się wkręcać na obroty, trwa to czasem pół minuty czasem ze dwie, trzy. Po tym czasie silnik pracuje normalnie.

Na początku był pomysł przeczyszczenia wtrysków (jest LPG), także zakupiłem odpowiedni środek z firmy liquid molly, paliwo do pełna i na autostradę, jakby trochę pomogło (może zbieg okoliczności) ale dalej od czasu do czasu się problem pojawia.

Na przeglądzie LPG mechanik zaproponował żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy, że może fałszować pomiar jak silnik jest zimny.

Znalazłem czujnik (zaraz przy termostacie) i z tego co wyczytałem, wystarczy sprawdzić jest rezystancję tylko jaka ona powinna być? Znalazłem takie wartości jak poniżej

 

Temperatura Rezystancja

0°C - 4,8 do 6,6 kΩ

+ 20°C - 2,2 do 2,8 kΩ

+ 40°C - 1,0 do 1,4 kΩ

+ 80°C - 270 do 380 Ω

a na postoju (biegu jałowym) na benzynie silnik pracuje ci równo czy szarpie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równo chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś odpalać silnik zimny na wyłączonym LPG?Może LPG przepuszcza i dostaje dwa paliwa na raz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik odpala się na benzynie przecież, natomiast próbowałem przełączyć na chwilę na benzynę przed wyłączeniem silnika żeby nie było w dolocie gazu ale nic to za bardzo nie dało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik odpalasz na benzynie ale po odpaleniu masz go w automacie przygotowanego do przejscia na LPG?

Wystarczy go zgasić przełączonego na Pb i przy ponownym odpalaniu zimnego będzie tylko na Pb.

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to opisałem post powyżej przecież

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze odpalić awaryjnie na LPG. To potwierdziłoby jakieś problemy z układem paliwa.No i jak masz manometr to podłączyć do listwy i zobaczyć jakie jest ciśnienie Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rano nie bardzo chciał współpracować by się odpalić na lpg na zimnym wolałem nie kręcić za długo. Natomiast później po dwugodzinnym postoju odpaliłem i przy ruszaniu znajomy objaw, wyłączyłem silnik i wtedy odpaliłem awaryjnie na lpg i brak wkręcania na obroty nie wystąpił.

Może problem z pompą paliwa? która wymieniałem w sumie dwa lata temu, muszę zmierzyć to ciśnienie paliwa. Który wybrać? bo jak szukam na portalu aukcyjnym to wychodzą manometry do testowania stopnia sprężania w cylindrze, nada się taki?

 

Dobra znalazłem "tester ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym"

Edytowane przez Adikk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Yoszioka
      Jeżeli ktoś wie, skąd może dobiegać takie dziwne pstrykanie, trzeszczenie, nie wiem jak to nazwać - proszę dać znać, bo nie mam już pomysłu... Dodam, że raczej nie drgają żadne plastiki "na wierzchu", bo wszystko jest idealnie spasowane. Przy jeździe na idealnie płaskiej nawierzchni dźwięk ten nie występuje. Z góry dzięki za pomoc w ustaleniu lokalizacji tego denerwującego odgłosu.
      https://youtu.be/y1UeSSeP6KA
    • Przez zbysiorek123
      Cześć,
      znowu mam problem więc piszę. Zastanawiam się czy to już kolejny sterownik chce paść czy przewody. 
      A mianowicie w ciągu 4 miesięcy kupiłem 3 sterowniki i na każdym po jakimś czasie był ten sam problem.
      Na aktualnym sterowniku przejechałem jakieś 10 000 km ( po naprawie w elektro-bip ) i wyskakuje mi kontrolka by jechać do serwisu..  (samochód z kluczem ) .
      Lista błedów na zdjęciu. Po usunieciu wracają. 
      Teraz tak, albo mam takie szczeście do sterowników.... albo przewody..
      I teraz pytanie jak je sprawdzić jest ich cała masa jakieś pomysły ?
      Piny są całe niezaśniedziałe próbowałem szukać ale są sztywne w peszlu . I nie wiem co teraz znowu sterownik ( oddać go na gwaracje ? jak stwierdzą że to nie sterownik to place 300zł za sprawdzenie tak jest napisane w warunkach gwaracji...
      Lecz jak przyszedł sterownik naprawiony to przez te 10 000 km było wszystko ok.
       
       
      licze na sugestie 
      pozdrawiam
       

    • Przez gadgetPDZ
      Cześć, 
      piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić  

      Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. 

      Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. 

      Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva?

      Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.