Skocz do zawartości
Sedit

Vectra C, 1.9cdti nie odpala po naprawie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z vectrą. Odpala, lecz po chwili gaśnie. Ale może zacznę od początku.

 

Po dość kosztownych przeżyciach z astrą, postanowiłem zmienić samochód. W moje ręce trafiła za grosze ów wspomniana vectra. Za grosze, gdyż miała problem, z którym nie mógł sobie poradzić zakładowy mechanik. Otóż z silnika uciekała woda. Kilka dni później zlokalizowałem wyciek. Przerdzewiał korek serwisowy w bloku silnika (tak to się nazywa?). Po wymianie, skręceniu silnika do kupy, ustawieniu rozrządu i podłączeniu wszystkiego przyszła chwila prawdy. Uruchomienie samochodu. Odpalił, ale po chwili zgasł. I tak się dzieje do chwili obecnej.

Błędy:

p0400

p0380

Po podłączeniu komputera zauważyłem coś ciekawego. Gdy ciśnienie na CR osiągnie 20Mpa samochód odpala, zaś gdy przekroczy 150Mpa gaśnie. Po odłączeniu czujnika ciśnienia na CR, samochód odpala i działa ciągle, ale brzmi jakby miał przestawiony rozrząd. Sprawdziłem, jest ustawiony dobrze. Teraz jestem w kropce. Co mogłem zepsuć, co źle podłączyć? Może zawór na CR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe błędy zaraz po odpaleniu:

p0070

p0088

p0090

Jutro sprawdzę zawór na CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0088 listwa rozdzielacza paliwa ciśnienie za wysokie

0090 regulator ciśnienia paliwa obwód prądowy otwarty.

 

To by to mógł być ten zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Listwa wymieniona. Problem nadal pozostał. Z tą różnicą że czasami zapali i na niskich obrotach pochodzi ze 2-3 minuut i znowu to samo. Błędy te same. P0088 I p0090.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą mierzyłeś wtyczkę od zaworu? Może na wiązce jest przerwa.

Błąd mówi że masz obwód otwarty a to nie zawsze od zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na wtyczce 11.93V.

Zawór i czujnik wymienione. Rezystancje pomierzone, mieszczą się w normach.

Wszystkie błędy się kasują. Pojawia się tylko p0090.

 

Najbardziej irytujące jest to, że samochód działał przed wymianą korków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem powrót tak, by nadmiar trafiał do butli, nie do baku.

Co dziwne, samochód działał poprawnie z jednym małym ale. Do układu paliwowego dostaje się powietrze. Przepompowałem w ten sposób 5 litrów oleju napędowego.

Ciśnienie na CR utrzymuje się w okolicy 160MPa. Dziwne że po podłączeniu "fabrycznym" moje problemy wracają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzieś ciągnie powietrze - wszystko na układzie jest szczelne?

Tzn - rozumiem że przewód powrotny do baku zaślepiłeś jakimś korkiem/śrubką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że powrót jest przypchany i dlatego ładuje takie ciśnienie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.