Skocz do zawartości
bucu1984

Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy mial ktos do czynienia z wymiana dwumasu na sztywne kolo zamachowe w astrze h 1.3cdti ze skrzynia m20. Chodzi o to ze slyszy sie rozne opinie tj.

1. Sprzeglo szybko pada

2.koszt wcale nie taki niski

 

Jesli chodzi o to ze bedzie bardziej szarpal przy puszczaniu sprzegla to nie ma dla mnie znaczenia.

Wydaje mi sie ze ponadto silnik jest zbyt maly zeby takie drgania powodowal ze dwumas jest niezbedny.

Dzieki za wszystkie odpowiedzi

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie ze ponadto silnik jest zbyt maly zeby takie drgania powodowal ze dwumas jest niezbedny. Dzieki za wszystkie odpowiedzi

 

 

no i tu sam sobie odpowiedziales

 

dodam ze pozniejszych latach opel nie stosowal dwumas w silnikach z13dtc i dtj

 

a fiat stosowal rzadko

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sie maja koszty ma ktos pojecie?czy wymiana dwumasy na sztywne bedzie duzo tansza?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź chociażby w katalogu internetowym InterCarsa - różnice w cenie części tam znajdziesz, koszty robocizny chyba będą podobne w obydwu przypadkach;

u mnie w Z17DTH dla 5-biegowej skrzyni sprzedawca wyliczył różnicę w cenie pomiędzy LUKiem z dwumasą a VALEO ze sztywnym kołem na jakieś 700 zł, dodatkowo VALEO nie miało wysprzęglika w zestawie z tego co pamiętam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś stosował sztywne w z17dth . Co na to skrzynia f23?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W dniu 8.05.2017 o 21:53, astra.h napisał:

A czy ktoś stosował sztywne w z17dth . Co na to skrzynia f23?

Mam to samo pytanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by się skrzyni spytać, ale po roku może już nie zyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia nic nie ma do tego. z doswiadczenia powiem ze ma nawet duzo lepiej na szywnym jak na dwumasie. Owszem nowy dwumas mocno lagodzi prace. Cos jakby przez gume ruch obrotowy by byl przekazywany. Z tym ze nowy dwumas jest tylko na polce w sklepie. Przelot niekeidy kilkudzieiseciu tysiecy powoduje ze taki dwumas juz wiecej zamieszania robi. Sam w swoim jednym aucie trzy razy zrzucalem skrzynie jeden dwumas, drugi dwumas a drgania byly. Nawet mialem wymienac poduszke od strony rozrzadu ale jakos tak mowie do żony: Podnosimy moc w aucie konkretniej wiec trzeba i tak na jednomas przejsc. Zapodalem wiec jednomase. O dziwo skladajac auto pod domem, odpalam juz fure a tu drgan nie ma. Mowie co za czort, niemozliwe. Poskladalem do konca i wyjazd na doge. Zero drgan tylko sie deczko uslizguje  bo świeże jeszcze sprzeglo.  Cisza pod maska  bo w zasadzie sztywniak nie ma czesci ruchomych wiec i nie halasuje. Ja tam w szoku bylem. A poradzil mi ten zabieg kolega co prowadzi pozadny warsztat w Gdyni vag bauer. No i teraz mam trzy auta i wszystkie po przejsciu na jednomas. Jedno auto juz sam niemiec przerobil na jednomas. Mieciutko i klei super-tak sie na tym jezdzi. Jedno auto przyprowadzone tak z niemiec juz i ma pokonane na tym zestawie okolo 60 tys km. Wczesniej auta jezdzily jakos na jednomasach i jakos sie to nie psulo. Zreszta jest kupa aut co do tych samych praktycznie silnikow i skrzyn daja raz dwumas raz jednomas. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.05.2017 o 21:53, astra.h napisał:

A czy ktoś stosował sztywne w z17dth . Co na to skrzynia f23?

 

Ja w merivie zamienilem dwumas na sztywne kolo i jak narazie chodzi bez zarzutu, przejechane jakies 20-25 tys i narazie jest ok

 

W drugim aucie(astra 1.3) jak padnie(odpukac) dwumas to bez zastanowienia zastapie go sztywnym kolem

Edytowane przez luceo2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztował zestaw jednomasy do Merivy z17dth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem 1000 za komplet z wysprzęglikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zestaw valeo, całość? 

Szwagierka zakupiła taka mery i mimo że to chodzi jeszcze rewelacyjnie bo dopiero 105 tys km to już myślę że będę w przyszłości wymieniał bo to niereformowalna osoba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie valeo, ja założyłem zestaw statim. Jeżeli chodzi o zestawy kompletne to jak szukałem były trzy firmy valeo, statim i nty, ja cenowo wziąłem sam środek przedziału tzn valeo kosztował  1400 a nty 800... Jest masa opini, że ogólnie sprzęgła statim to szajs, ale ile ludzi tyle opini ja skusiłem się i nie żałuję na te chwilę na te kilometry, które zrobiłem nie czuję żadnego zużycia sprzęgła.

 

Z ciekawostek żonie znajomego założyliśmy zestaw firmy NTY+wysprzeglik statim chcieli zrobić jak najtaniej bo merka jeździ tylko jakieś 8 tys rocznie i jak narazie też wszystko ok po przejechanie 13 tys.

Myślę jednak, że valeo jakościowo jest najlepsze i pewnie najtrwalsze jeżeli chodzi o jednomasy.

 

Pewne jest jedno jeżeli kiedykolwiek w jakimś aucie siądzie mi dwumas a będzie alternatywa w postaci jednomasu to NIGDY dwumasu nie założe bo zasada jest prosta nowy dwumas jest tylko na półce w sklepowym magazynie...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje słowa od kilku lat. Fajnie że jeszcze ktoś tak uważa. 

Statim jakieś kilka lat temu też był na vagach mocno chwalony. Coś tam się popsuł. Nty radzę unikać w każdym wydaniu czy to łożysk piast a tym bardziej sprzęgieł.  Ale i Valeo też wpadki ma. Luzy na sprężynkach w tarczach i potem brzęczenia są na obrotach 1800-2400 ale tak to dobre są bo trzymają i przenoszą moc sporo większą jak seria. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luzy na sprężynkach to fakt mi znajomy mechanik właśnie o tym wspomniał, że swego czasu komuś w astrze założył jednomas valeo i było brzęczenie w zakresie 1500-2000

 

Ja z firmą NTY nie miałem styczności zawsze ich omijałem, ale jak chcieli to zamówiłem im komplet nty, sam jestem ciekaw ile to wytrzyma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie fajnie że można i do tego 1.7 założyć jm i nawet w cenie całkiem znośnej. Ja mam w swoich trzech vagach TDI PD jednomasy. Bardzo sobie chwalę. Do tych silników poza Valeo i statim jeszcze  robi KM Germany. Też ponoć bardzo dobre i wiele tunerów nawet zakłada.  Zdawaj co jakiś czas relacje co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.