Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Corsa D 2011 silnik 1.4 benzyna A14XEL

Witam
- Przy jakiej temperaturze termostat załącza długi obieg cieczy chłodzącej (przez chłodnicę)
- przy jakiej temperaturze powinien sie załączyć wentylator na chłodnicy
- przy jakiej temperaturze zapala się lampka w kolorze czerwonym "Temperatura płynu chłodzącego" w desce rozdzielczej (Corsa D 2011 silnik 1.4 A14XEL)

PS
Czy wentylator załącza się w kilku stopniach (2 lub 3) zwiększając swoje obroty w zależności od temperatury cieczy chłodzącej?


Nie posiadam LPG

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Doczytałem, że u mnie termostat jest sterowany elektrycznie
(Tak mają silniki A12XER, XEL oraz A14XER, XEL) a temperatura otwarcia 103 stopnie C

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-667864
Udostępnij na innych stronach

Corsa D 2011 silnik 1.4 benzyna A14XEL

Witam

- Przy jakiej temperaturze termostat załącza długi obieg cieczy chłodzącej (przez chłodnicę)

- przy jakiej temperaturze powinien sie załączyć wentylator na chłodnicy

- przy jakiej temperaturze zapala się lampka w kolorze czerwonym "Temperatura płynu chłodzącego" w desce rozdzielczej (Corsa D 2011 silnik 1.4 A14XEL)

 

PS

Czy wentylator załącza się w kilku stopniach (2 lub 3) zwiększając swoje obroty w zależności od temperatury cieczy chłodzącej?

Nie posiadam LPG

Witam

Czy ktoś tu jeszcze zagląda ????????????

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-668134
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy zaglądają ale może nie wiedzą o tym silniku wiele?

 

A trochę informacji znalazłem tutaj:https://opel2015.wordpress.com/2016/01/31/opel-astra-j-14i-16v-silnik-a14net/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-668144
Udostępnij na innych stronach

Dzięki
Ciekawie zebrane informacje, choć w mojej sprawie niewiele ...
Ale zaskoczony jestem tą informacją
Termostat otwiera, °C 80°
Pierwszy raz to spotykam. Wszędzie gdzie znalazłem informację o zastosowanym termostacie to źródła podają że jest elektrycznie sterowany termostat z temperaturą otwarcia 103 stopnie. Czy to jest może temp całkow otwarcia?
Dlatego zwracam się z prośbą do szanownych forumowiczów mających Corsa D benzyna silnik A14XER, lub A14XEL by włączyli menu serwisowe i z 6 pozycji (dolny odczyt) zaobserwowali w czasie jazdy jak rośnie temperatura.
Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-668231
Udostępnij na innych stronach

Według Kaliope http://forum.opel24.com/topic/79189-tut-wymiana-termostatu-w-14-a14xer-a14xel-a12xer/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-668262
Udostępnij na innych stronach

Czyli filmik potwierdza, że temp otwarcia termostatu to 103 st C

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-668299
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 30.04.2017 o 08:26, zbigniew14 napisał:

Corsa D 2011 silnik 1.4 benzyna A14XEL

Witam
- Przy jakiej temperaturze termostat załącza długi obieg cieczy chłodzącej (przez chłodnicę)
- przy jakiej temperaturze powinien sie załączyć wentylator na chłodnicy
- przy jakiej temperaturze zapala się lampka w kolorze czerwonym "Temperatura płynu chłodzącego" w desce rozdzielczej (Corsa D 2011 silnik 1.4 A14XEL)

PS
Czy wentylator załącza się w kilku stopniach (2 lub 3) zwiększając swoje obroty w zależności od temperatury cieczy chłodzącej?

 

 

Udało się to ustalić ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-749437
Udostępnij na innych stronach

Cytuję z innego forum Opla

Lepiej się tego nie da wytłumaczyć

 

Budowa, działanie i sterowanie elektroniczne termostatu.
Silniki benzynowe są wyposażone w termostat lekkiej konstrukcji z tworzywa sztucznego. Podłączenie termostatu jest identyczne dla wszystkich silników trzeciej generacji. Wykorzystanie plastikowej obudowy modułu termostatu miało znacznie poprawić krążenie płynu chłodzącego.

Za pomocą termostatu z trójwymiarową regulowaną charakterystyką kształtują się różne temperatury robocze płynu chłodzącego, które odpowiadają za pracę silnika z obliczeniem wydatku paliwa, mocy wyjściowej i czasu pracy.

Przy powiększeniu temperatury płynu ochładzającego w trybie częściowego obciążenia systemu kontroli temperatury silnika zmniejsza się średnie ciśnienie tarcia i utrata ciepła przez ścianki, co pozwala obniżać wydatek paliwa.
Istnieją dwa poziomy temperaturowe termostatu:

105 °C – poziom temperatury płynu chłodzącego na biegu jałowym i średnich obciążeń. Jest on regulowany za pośrednictwem elementu rozszerzalnego termicznie w termostacie.

90 °C – poziom temperatury płynu chłodzącego dla przeciętnych i pełnych obciążeń. Jest on regulowany przez elektryczny element grzewczy za pośrednictwem sygnału z układu regulacji temperatury w układzie sterowania silnikiem.

Korekta jest funkcją prędkości obrotowej silnika, obciążenia i przekazywania wybranej temperatury.
Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 105 ° C (na biegu jałowym i średnich obciążeń) jest sterowany termostatem za pomocą elementu rozszerzalnego termicznie.
Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 95 ° C (dla przeciętnych i pełnych obciążeń) jest regulowany przez dodatkowy elektryczny element grzejny rozszerzający się. Podgrzewacz uruchamiany jest przez system kontroli temperatury, element przedłużający nagrzewa tak, że termostat otwiera się, gdy temperatura wzrasta.
Zakresy temperatury cieczy chłodzącej są regulowane w zależności od prędkości obrotowej silnika, obciążenia silnika, wyboru biegów i temperatury otoczenia.

 

 

 

Tutaj też masz to dokładnie wyjaśnione

https://warsztat.pl/artykuly/termostaty-sterowane-elektronicznie-obsluga-i-diag,72873

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80069-temperatura-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-749444
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności