Skocz do zawartości

Temperatura cieczy chłodzącej


zbigniew14

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Albercik napisał:

komputer nie bierze informacji z tego samego czujnika, co zegary?

Bierze ale zegary przekłamują. Pisałem abyś poczytał forum bo było pisane.

 

 

 

Chcesz robić za jednym razem to przy wymianie upg remont glowicy . I to jest za jednym razem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zaczynam żałować, że od razu, jak wyszło, że coś jest nie tak z nim - nie wymieniłem całego silnika ?

Mechanior, za wymianę rozrządu, wałków, dźwigienek, popychaczy, UPG + planowanie zaśpiewał 2500 na dzień dobry + części...

 

[EDIT] Za 2100 znalazłem cały silnik (goły) podobno bo zrobieniu UPG, wymianie zaworów + uszczelniaczy i ponoć takie aj-waj-super. Jakby doliczyć do tego koszt przekładki, to chyba wyjdzie taniej, niż reanimacja tego mojego trupa (o ile faktycznie jest taki super, jak gość pisze).

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Albercik napisał:

Mechanior, za wymianę rozrządu, wałków, dźwigienek, popychaczy, UPG + planowanie

A dlaczego tylko tyle? A gdzie dotarcie zaworów , wymiana uszczelnień zaworowych i sprawdzenie szczelności?

Lepiej będzie kupić głowicę po regeneracji z gwarancją lub wziąć od niego głowicę i samemu zwieźć do warsztatu regenerującego.

6 godzin temu, Albercik napisał:

Za 2100 znalazłem cały silnik (goły) podobno bo zrobieniu UPG,

A masz pewność że to nie taki sam trup jak twój tylko np.z innymi usterkami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 17:43, adam1954 napisał:

A masz pewność że to nie taki sam trup jak twój tylko np.z innymi usterkami?

99% silników na portalach ogłoszeniowych jest wyjęta z auta, więc żadnej pewności nie mam... Na ten gość miał papiery wszystkie za remont, ale niestety - oferta już dawno nieaktualna (jak ja uwielbiam, jak sprzedający nie ściągają ogłoszeń...).

 

Niemniej - pojeździłem dziś autem z podpiętym laptokiem i wnioski są takie:

1. wskaźnik temperatury na desce przekłamuje tylko o 1 st. C.

2. przy 88 st. otwiera się termostat

3. temperatura bez problemu przebija 90 st.

4. podczas jazdy, temp. spada do ok. 89-90 st.

5. podczas stania - grzeje się tyle, ile stoi (czyli czym dłużej tym bardziej)

6. po dobiciu do 98 st. wiatrak nadal się nie włączył

Bateria już mi padała w lapku, więc nie grzebałem dalej, ale muszę znaleźć w OPCOMie gdzie się robi testy wykonawcze podzespołów i sprawdzę czy w ogóle się wiatrak włącza z kompa. Wtedy będę wiedział gdzie dalej szukać. Dodam, że po włączeniu klimatyzacji - również wiatrak się nie włącza (ale tu może być kwestia braku gazu, bo jakiś wyciek jest).

Jednocześnie - nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby (przekaźnik tyka jak się włącza przyciskiem), więc zaczynam kierować swe podejrzenia w stronę skrzynki z bezpiecznikami (wszystkie bezpieczniki są całe - sprawdzałem)...

 

<CENZURA: BRZYDKIE SŁOWO> MAĆ z tym dyliżansem :-|

 

[EDIT] jestem już mocno zdesperowany, ale tyle kasy i czasu włożyłem w ten wehikuł, że raczej go nie sprzedam, tylko ogarnę do jakiegoś tam stanu.

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albercik, weź no wpisz do profilu silnik.

Żeby było wiadomo, czego szukać.

Klekot ma inaczej, benzyna ma inaczej i jeszcze roczniki nieraz są ważne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem

 

1 godzinę temu, Albercik napisał:

6. po dobiciu do 98 st. wiatrak nadal się nie włączył

Bateria już mi padała w lapku, więc nie grzebałem dalej,

Naładuj i sprawdź przy jakiej temp.się włączy.

 

1 godzinę temu, Albercik napisał:

Jednocześnie - nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby

Miernik w łapy i mierz na samej szybie.

 

1 godzinę temu, Albercik napisał:

Dodam, że po włączeniu klimatyzacji - również wiatrak się nie włącza (ale tu może być kwestia braku gazu, bo jakiś wyciek jest).

Masz w Ocpomie podgląd na ciśnienie w klimie. U mnie widać to było w silniku. Z klimą się Opcomnie nie łączył

 

1 godzinę temu, Albercik napisał:

1. wskaźnik temperatury na desce przekłamuje tylko o 1 st. C.

Corsa C i Meriva A miała prawie 10 st.C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ja37 napisał:

Albercik, weź no wpisz do profilu silnik.

Przecież mam od początku... A miejsca na rocznik nie ma niestety (moja jest 2006, MY2007)

image.png.a818c41e85161b397b013bb6bfff188f.png

13 godzin temu, adam1954 napisał:

Miernik w łapy i mierz na samej szybie.

to już sprawdzałem - nie pojawia się prąd ani na szybie, ani na lusterkach.

13 godzin temu, adam1954 napisał:

Masz w Ocpomie podgląd na ciśnienie w klimie. U mnie widać to było w silniku. Z klimą się Opcomnie nie łączył

Nie znam specyfiki Opla, ale w większości marek, jesli nie masz climatronika/klimy automatycznej to z klimą się nie połączysz i to właśnie ECU nią steruje. Właśnie wskrzeszam laptoka drugiego, który jest zabytkowy, ale przynajmniej ma dobrą baterię :)

13 godzin temu, adam1954 napisał:

Corsa C i Meriva A miała prawie 10 st.C

nie sprawdzałem w innych zakresach temperatur. VW ma wskaźnik, który działa tak, że od 75 st. do ok 105 st. wskazówka stoi jak skała na 90 ;)

13 godzin temu, adam1954 napisał:

Naładuj i sprawdź przy jakiej temp.się włączy.

O ile się włączy... Dziwne, że nie załącza się na pierwszy bieg po wrzuceniu klimy, co może sugerować (oprócz braku gazu oczywiście) usterkę opornika pierwszego biegu (małem kiedyś sporo Fiatów [Bravo, Brava, 2x Marea, Seicento, Panda, Doblo] i w każdym przerabiałem ten sam problem). Potestuję jak mi laptok zmartwychwstanie :)

 

Edytowane przez Albercik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem i pologowałem co się dzieje. Poniższy wykres przedstawia dane:

image.thumb.png.fbc566835a5aad1543c18e3024590206.png

 

Wykonałem też testy wentylatora i sprawdziłem klimę. Klima ma prawo nie działać, bo w blokach pomiarowych ciśnienie gazu jest oznaczone jako "Underpressure", a wartość ciśnienia to 140kPa.

Wentylator w czasie testów prawidłowo załączał się zarówno na pierwszym, jak i na drugim biegu.

 

W czasie "próby temperaturowej" auto osiągnęło temp. 98 st. C, a parametry "Fan Control 1" oraz "Fan Control 2" miały cały czas status "Inactive".

Czy w Corsie, za włączenie wiatraka odpowiada jakiś dodatkowy czujnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, adam1954 napisał:

Nie. Potrzymaj dłużej temp. Nic sie nie stanie jak dojdzie do 100 st. Płyn ma temp. Wrzenia ponad 130 st.

Temperatura wrzenia to jedno, a uszczelnienia silnika to drugie ;) trochę strach... Skądś ten olej w płynie się wziął :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności