Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zapaliła mi się kontrolka Check Engine na stały żółty kolor. Sprawdziłem OBDII przez Torque i wyszedł błąd:

P0141, 02 sensor Heater Circuit (Bank 1 sensor 2). Podobno jest to uszkodzenie w obwodzie grzałki czujnika/sondy lambda. Błąd skasowałem.

Wczoraj przeczyściłem styki wtyczki sondy, ale chyba nie tej co trzeba (tej sondy "z przodu silnika", przed katalizatorem, ma Nr 1)

Jak dobrze wyczytałem to moim problemem jest sonda lambda Nr 2 (jest osadzona w przedniej rurze wylotowej i służy do regulacji pracy katalizatora).

Dzisiaj dostałem się do drugiej spod spodu samochodu. Przeczyściłem te 4. styki bawełną (patyczki do uszu) nasączoną WD40. Podłączyłem jeszcze raz OBD-II i wybrałem m.in. wykres "Napięcie sondy lambda nr 2 Bank 1" i niestety linia stała na tym samym poziomie 1,2V. Natomiast podobny wskaźnik napięcia, ale dla sondy Nr 1 równomiernie falował między 0,2-0,8.

 

Chcę sprawdzić jeszcze bezpiecznik odpowiedzialny za tę sondę lambda. Dlatego proszę powiedźcie:

Jaki to numer bezpiecznika? Czy ta skrzynka bezp. znajduje się w komorze silnika? Jeśli skasowałem błąd to czy kontrolka zaświeci się ponownie przy zepsutej sondzie?

schemat bezpieczników i przekaźników Astra H

Edytowane przez lansjer

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik F26 10A.

Tylko on jest od obydwu grzałek sond, od EGR, od zaworu par paliwa i jeszcze kilka rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/#findComment-673159
Udostępnij na innych stronach

To, że odczyt jest stały, to dobrze, tak właśnie działa poprawnie druga sonda.

 

Zmierz oporność grzałki, może to nie wina sondy, tylko coś prąd nie dochodzi.

 

EDIT

 

Tylko czemu 1,2V?

To raczej sonda kaputt.

Moja jednovoltowa pokazywała nawet 4V, jak się spsuła.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/#findComment-673170
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem oporność grzałek (przewód biały i fioletowy). Na tej przed katalizatorem wyszło 13 Ω, natomiast na tej drugiej pomiar nie wykazał ohm. Dlatego zamówiłem nową, tylną sondę lambda Nr 2 (Nr katalogowy Opla 855396).

Edytowane przez lansjer

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/#findComment-673359
Udostępnij na innych stronach

Opór grzałki powinien być 9Ω, ale złóżmy to na karb błędu pomiarowego miernika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/#findComment-673364
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sondę wymieniłem na nowy egzemplarz. Błąd skasowałem. Wygląda, że program Torque prawidłowo wykrył problem, bo kontrolka "Check Engine" już się nie zaświeca. :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80883-jaki-nr-bezpiecznika-dla-sonda-lambda/#findComment-673909
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności