Skocz do zawartości

Insignia Upływ prądu z akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opel Insignia Sport Tourer 2013 SIlnik A20DT

Witam, moje auto bierze 0,17A prądu w czasie postoju, jestem na etapie poszukiwania przyczyny.
W wakacje 2019 padł akumulator, po drugim razie zacząłem się przyglądać "trochę". Akumulator był oryginalny, auto miało 6 lat więc po 6 latach mógł paść, nie szukałem dalej przyczyny tylko kupiłem nowy. Pojeździłem tak do grudnia i znowu problem. W marcu po kolejnym kompletnym rozładowaniu rozpocząłem poszukiwanie przyczyn (napięcie w akumulatorze spadło do 6V, żaden elektroniczny prostownik nie chciał go ładować). Auto ma wyposażenie standardowe, nic nie dokładałem, nie ma też systemu Start-Stop. Wszystkie urządzenia w aucie działają (okna ogrzewanie, radio, klimatyzacja, nawigacja).

Sprawdziłem:
- ładowanie jest prawidłowe 14,8V (okresowo 15V)
- wpiąłem miernik w obwód na minusie i pokazał:
1) natychmiast po wyłączeniu silnika 5A
2) po zamknięciu drzwi i zablokowaniu samochodu po około 3 minutach, przepływ prądu spadł do poziomu 0,17A
3) obserwowałem przez jakąś godzinę, przepływ nie spadał poniżej 0,16-0,17 A (było że się wahał o kolejne 0,1A)
4) wyciągałem po kolei wszystkie zwykłe bezpieczniki - ani razu przepływ nie spadł do poziomu 0,02A ani nawet do 0,04A w choćby dłuższym okresie czasu np. 30 sekund,
5) OBSERWACJA NAJCIEKAWSZA: od początku sprawdzania zaobserwowałem zjawisko jakby próby przejścia do zerowego poboru prądu, po około 3 minutach pobór prądu spadał nie wiem do jakiej wartości ale było to około 0A i potem natychmiastowy powrót do poboru około 0,17A, auto próbowało zejść do 0 co jakieś 3 minuty bardzo długo ale mu się to nie udawało.

Potem rozpocząłem demontaż wszystkich bezpieczników, idąc od bagażnika w stronę silnika. Po zdemontowaniu bezpieczników w bagażniku nadal prąd płynął. Po rozpoczęciu demontażu bezpieczników pod kierownicą przy bezpiecznikach nr 23 i 24 - po wyjęciu wzrastał pobór prądu a potem spadał. Po wyjęciu bezpiecznika 24 pobór prądu spadł do zera i potem po włożeniu już nie wzrósł. Wyjąłem wszystkie inne bezpieczniki pobór prądu był zero. Wsadziłem bezpiecznik nr 23 pobór prądu wskakiwał do 0,15-0,16A, po wyjęciu spadał na zero, jak bezpiecznika 23 nie było wsadzonego to wkładanie bezpiecznika 24 nic nie robiło, nie było żadnego wzrostu ani spadku napięcia, więc wyeliminowałem bezpiecznik nr 24.
Podejrzewam układy zasilane przez bezpiecznik 23 opisany jako Moduł Sterujący Nadwozia. Możecie coś poradzić? jakie urządzenia wpięte są w ten układ? Jakie urządzenia sprawdzić jako pierwsze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik 23 i 24 wewnątrz pod kierownicą odpowiadają za Moduł sterujący nadwozia. Jeszcze pod maską jest na pozycji 32 bezpiecznik, który odpowiada też za ten moduł. Takie 0.17A x 12V = 2,04W, tak jakby coś było w stanie czuwania cały czas albo by nie gasła mała żaróweczka w popielniczce czy schowku, ale czy tam jest dwa watty, chyba że świeci bardziej jak auto ma włączony zapłon czy otwarte są drzwi kierowcy. A jakieś błędy posiada po podłączeniu pod interfejs?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadna żaróweczka się nie świeci, sprawdzałem na zablokowanych czujnikach w drzwiach i pokrywie oraz zamkniętym aucie z kluczyka.

sprawdzałem też wieczorem i nic się nie jarzy. nie mam też żadnych nietypowych żarówek, led czy cos innego, wszystko standard.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość tojajacek
W dniu 15.04.2020 o 23:10, Ada$ko napisał:

Niestety żadna żaróweczka się nie świeci, sprawdzałem na zablokowanych czujnikach w drzwiach i pokrywie oraz zamkniętym aucie z kluczyka.

sprawdzałem też wieczorem i nic się nie jarzy. nie mam też żadnych nietypowych żarówek, led czy cos innego, wszystko standard.

Witam , czy udało się znaleźć przyczynę, mam dokładnie  takie same objawy 0,18 A, robiłem dokładnie to samo akumulator, bezpieczniki i nic . Teraz mam rozłącznik prądu , ale to dziecinada. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tojajacek
3 minuty temu, adam1954 napisał:

A odpinałeś rozrusznik i alternator?

 No tylko by przeczyścić  masy i połączenia , ale w odłączonej wersji upływu nie sprawdzałem .

Edytowane przez tojajacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawdź czy czasem nie ma upływności przez te urządzenia.

Jest jeszcze opcja alarmu.

 

Pytanie jak długo czekałeś robiąc pomiary.

Czasem trzeba nawet do 15 minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tojajacek

Alarm odłączałem to nie on , a pobór jest niezmienny przez cały czas nawet po kilku godzinach, rzadko ale czasami się wygasi do 0,06 mA . Zaintrygował mnie ten rozrusznik i alternator jutro sprawdzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BCM.

Jeśli są zapchane odpływy w podszybiu to woda potem kapie na BCM a on odpowiada za wygaszanie sterowników auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności