Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego, że może mieć na przykład wylatane łożysko i wirnik nie jest w osi do obudowy?

Nie rozbierałeś, może kiedyś będzie okazja, a na chwilę obecną stan mamy taki, że JESZCZE nie gotuje wody. Ale to moim zdaniem kwestia czasu. No chyba, że wcześniej przedmucha uszczelkę głowicy.

przejechałem z tym problemem juz 3 albo 4 tys km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674194
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja bym jednak jak najszybciej pompę wymienił jak ArKos radzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674195
Udostępnij na innych stronach

Cały rozrząd, bo pompa jest na pasku. Zgodnie ze sztuką się powinno robić.

Najpierw dokładnie sprawdzić to, co nic nie kosztuje czyli drożność chłodnicy i kanałów w bloku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674197
Udostępnij na innych stronach

Jak to mogę sprawdzić

Wiecie co chyba wezmę i podłącze wentyl na przycisk do kabiny

Nie da się sprawdzić bez wyjęcia pompy.

Dodatkowy włącznik wentla to tylko pół środek - bez pompy chłodzenie tylko grawitacyjnie działa - może być tak że wirnik pompy przy wyższych obrotach coś tłoczy a na wolnych stoi opisy na forum już były o wadliwych pompach wody z luźnymi wirnikami i ze zjedzonymi wirnikami.

Ja bym najpierw sprawdził jaka rzeczywista jest temperatura chłodziwa - już wcześniej opisane - bo wskaźniki na desce są tylko orientacyjne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674204
Udostępnij na innych stronach

Nie da się sprawdzić bez wyjęcia pompy.

Dodatkowy włącznik wentla to tylko pół środek - bez pompy chłodzenie tylko grawitacyjnie działa - może być tak że wirnik pompy przy wyższych obrotach coś tłoczy a na wolnych stoi opisy na forum już były o wadliwych pompach wody z luźnymi wirnikami i ze zjedzonymi wirnikami.

Ja bym najpierw sprawdził jaka rzeczywista jest temperatura chłodziwa - już wcześniej opisane - bo wskaźniki na desce są tylko orientacyjne.

jadę w poniedziałek do mechanika podłączy pod komputer opytam się go i zostawię tam auto potem na pisze co i jak było . Dzięki wszystkim za rady

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674206
Udostępnij na innych stronach

Nie jedną pompę miałem w ręku, ale do tej pory obracałem się w grupie VAG, Oplowskich pomp nie miałem w ręku. Jeśli chodzi na przykład o Audi to tam nie było opcji aby wirnik obracał się na ośce, bo ośka miała specjalny frez. To co się zdarzało to pęknięcie wirnika na pół - pech chciał że zdarzyło się do moje znajomej dzień po wymianie rozrządu - spokojnie, to PB więc pompa napędzana z paska wielorowkowego. Objaw - momentalne "gotowanie" się auta. W Audi 80 miałem też przypadek że tak padły łożyska że cała ośka wysunęła się z obudowy na kilka mm. Po za lekkim wyciekiem nie było żadnych innych objawów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674242
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przypadek odspojonego wirnika miałem jakieś 7-8 lat temu właśnie w grupie VAG.

Była to pompa w Seacie Cordoba 1.4 od kolegi.

Przyjechał na tym jakieś 30 km.Nie było wesoło ale udało mu się nie zwalniać.Pędem auta wychładzał układ po wyjęciu termostatu.

Więc jak widać nie wszystkie VAG-i mają wirniki na klinach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674243
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że wszystkie VAGi mają wirniki na klinach - nie miałem w ręku wszystkich jakie były dostępne. Ale tylko potwierdziłeś to co mówię. Przejechałeś 30km i było ciężko, a nie że wirnik kręcił się jako-tako i generalnie szło jechać jak u kolegi z tematu. Sytuacja było 0-1. Wirnik się odspoił od ośki i nie było już za bardzo jak jechać, a nie że tylko ślizgał się po ośce i problem występował tylko w określonych sytuacjach. Powiem ci tylko że ja przejechałem 25 km z kaszą w zbiorniku wyrównawczym - w chłodnicy pewnie to sam. Tak, mój błąd, nie sprawdziłem płynu po kupnie auta. Ale kto wiedział że przyjdą mrozy -35 stopni, a takie wtedy się zdarzyły.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/81044-wysoka-temperatura/page/3/#findComment-674245
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności