Skocz do zawartości

Opel Meriva B - błąd p1101


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

No wszystko przez to, że nie można dostać w miarę dokładnego schematu. Wydawało mi się, że ten nieszczęsny zaworek oddziela kolektor dolotowy od przestrzeni skrzyni korbowej, bo na https://www.pokrywy-zaworów.pl/kolektor-ssący-a14net-nel

doczytałem, że awaria tego zaworku powoduje wywalanie oleju przez wszystkie uszczelki i symeringi.

Swoją drogą wczoraj zacząłem dokładniej przyglądać się temu miejscu gdzie zaworek powinien być. Możliwe, że on tam jest, tylko nagromadzona przez lata i kilometry "smoła" nie daje mu się ruszyć. Wtrysnąłem tam trochę WD 40 ale muszę się zastanowić co z tym dalej zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zwrotny kolektora jak sama nazwa wskazuje działa tylko w jedną stronę. Kolektor jest przedzielony jakby na pół. Jedna część to część dolotowa powietrza z turbiny. Druga część to obszar odmy. Sprawny zaworek ma działać tak, że jeśli jest podciśnienie w kolektorze ssącym (część dolotowa od turbiny) to zaworek jest otwarty i umożliwia zasysanie do dolotu par ze skrzyni korbowej. Jeśli w dolocie (część od strony turbiny) robi się nadciśnienie (turbina zaczyna cisnąć) to zaworek ma się zamknąć i utrzymać ciśnienie. Czyszczenie tego owszem, jest możliwe, że będzie skuteczne, ale nie tak... Należałoby zdemontować kolektor i zamoczyć na maksa w rozpuszczalniku nitro albo zmywaczu do hamulców. Przepłukiwać, ruszać, przelewać - wtedy to ma jakiś głębszy sens. Tak jak teraz szkoda zachodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minął miesiąc i napiszę Wam coś ciekawego. Po kolejnym przeglądzie tego feralnego króćca, spostrzegłem, że coś tam wystaje. Przelałem to jeszcze raz WD40, trochę oczyściłem i... zobaczyłem czerwony wierzch zaworka. Roześmiałem się, jakbym wygrał parę złoty w totolotka. Wniosek jest taki, że ten zaworek "stanął" w prowadnicy na wskutek nagaru, który zaatakowałem WD40 i po kilku płukaniach puścił. Ciężko jest tam zrobić dobre zdjęcie bez zdjęcia podszybia ale może coś wymyślę. Swoją drogą muszę coś pomyśleć o wyczyszczeniu przepustnicy, bo jest tam trochę tej "smoły" ale w każdym razie mniej niż w dieslu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego Adamie, w Twojej wypowiedzi trzeba było dodać: zamiast WD40 zastosować płukankę... itd. Mam prośbę, jako Administrator, możesz skasować te posty, poprawić co trzeba i będzie po kłopocie. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spray do turbin i EGR to nie jest płukanka.

To jest dużo lepsza wersja WD40

Wd40 odrdzewia i coś tam smaruje a  ten myje wszystkie syfy i rozpuszcza je.:spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności