Gość Tumak5 Opublikowano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Opla Sintrę z silnikiem X22XE właśnie i nieuchronnie dochodzi do wymiany uszczelki pod głowicą. Jak wiadomo taki silnik w Sintrze to straszny muł bagienny i przyszedł mi pomysł by wymienić głowicę na tę z C20XE. Mogło by to poprawić moje samopoczucie za kierownicą, bo wyprzedzanie taką kolubryną z 140KM na pokładzie to czasem niezły wyczyn... Trochę poczytałem na ten temat, ale we wszystkich sytuacjach to wymieniany był blok silnika na ten z pojemnością 2.2, a ja chcę wymienić głowicę, a w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?, 2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory? 3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny. 4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.? 5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice? Na co jeszcze powinienem zwrócić jeszcze ewentualnie uwagę? Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu... Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2018 Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM... :D Widzę, że kompletnie nie znasz tego silnika... 1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?, Nie 2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory? Nie bo głowica z xe nie pasuje - inaczej są kanały wodne i olejowe... c20xe x22xe 3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny. Nie 4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.? Głowicy sie nie da to bajo. A nawet gdyby, to całkiem inaczej rozwiązano kwestie czujników, np wałka rozrządu. 5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice? Głowica x22xe jest IDENTYCZNA jak głowica x20xev. Napisałem na początku, że kompletnie nie znasz tego silnika... już tłumaczę dlaczego. x22xe oraz x20xev różnią się tylko wałem korbowym i blokiem. Mają te same tłoki, te same korby, te same głowice, ten sam osprzęt. Różnice są dwie: 1. blok x22xe jest wyższy o ok. 2-2,5cm od bloku x20xev 2. wał ma głębsze wykorbienia Różnica pojemności tych silników bierze się z tego, że wydłużyli tuleje cylindrów i zwiększyli skok tłoka poprzez głębsze wykorbienia wału korbowego. Stąd większa pojemność skokowa... Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu... Nie dziwię się. Pomysł jest niestety z gatunku tych "z dupy" bo próbujesz ożenić se sobą generacyjnie inne silniki - to, że x20xev powstał w oparciu o zamysł konstrukcyjny c20xe to nie oznacza, że cokolwiek będzie pasowało. Akurat masz pecha i w tych silnikach inne jest WSZYSTKO za wyjątkiem misy olejowej. No i pompę oleju da się wykorzystać. Inny wał, korby, tłoki, głowica, blok i oczywiście w x20xev wszystko sporo słabsze. Chcąc się bawić w takie gierki wywalisz kilka tysiaków - liczę że ze 3 poleci. Kup człowieku zestaw na swap x30xe i po krzyku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Muszę potwierdzić co napisał ARKOS. Tumak masz dwa wyjścia - albo nauczyć się jeździć sintrą z x22xe - bo ja takich problemów nie widzę - ale silnik musi mieć dobrą kondycje i wszystkie czujniki sprawne. Drugie już Arkos napisał X30XE.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Migel Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Opla Sintrę z silnikiem X22XE właśnie i nieuchronnie dochodzi do wymiany uszczelki pod głowicą. Jak wiadomo taki silnik w Sintrze to straszny muł bagienny i przyszedł mi pomysł by wymienić głowicę na tę z C20XE. Mogło by to poprawić moje samopoczucie za kierownicą, bo wyprzedzanie taką kolubryną z 140KM na pokładzie to czasem niezły wyczyn... Trochę poczytałem na ten temat, ale we wszystkich sytuacjach to wymieniany był blok silnika na ten z pojemnością 2.2, a ja chcę wymienić głowicę, a w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?, 2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory? 3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny. 4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.? 5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice? Na co jeszcze powinienem zwrócić jeszcze ewentualnie uwagę? Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu... Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM... Tumak5.... kup sobie sintrę 3.0 v6 201KM.Seryjna v-ka na trybie sport przy wyprzedzaniu pozwoli Ci zapomnieć o takich rzeźbach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Moja nawet trybu sport nie potrzebuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Migel Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Ale ja nie ważę tyle co Ty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) A co to jest tryb "Sport"? Nie mogę tego u siebie znaleźć..... Ja chyba mam zawsze sport Edytowane 31 Stycznia 2018 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Migel Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Wiem,wiem... moja bordowa to najwolniejsza v-ka na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tumak5 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Ale zostałem pojechany... Znalazłem dwa wątki w których panowie przerabiali silnik C20XE na 2.2 właśnie na naszym bloku z X22Xe. Ja myślałem "głośno" żeby zrobić na odwrót i zmienić głowicę, a nie blok silnika. Napisali, że jest problem z rozrządem (kształt zęba na pasku, ale myślałem że może da się przełożyć koła wałków rozrządu z mojej głowicy, albo całe wałki?), trzeba wyrzeźbić miejsce na tłoku na dwa dodatkowe zawory, dopasować kanały wodne między blokiem, a głowicą (ale ponoć nic wielkiego, tylko lekko doszlifować,,,), no i problem by był z kolektorem ssącym właśnie i elektroniką (czujnik położenia wałków rozrządu) i ECU?. Blok silnika jest wyższy o 7 mm tylko. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=125180 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66295&st=20 Jeżeli miał bym trochę więcej czasu, faktycznie wiedzy i samochód mógł by trochę postać to ogarnął bym to myślę... Jak kupowałem Sintrę i zastanawiałem się nad 3.0, ale zniechęciłem się niepotrzebnie tą skrzynią automatyczną... Z drugiej strony słyszałem też że 3.0 lubi paść na panewkach na wale...? no ale V-ka i 210 KM było by piękne Nauczyć się jeździć z takim silnikiem?... chyba się pogodzić?... Przejechałem już ok 50tyś. km i jest ok, ale mocy jest zawsze mało Otwarte umysły Na weekend zapoznaje się ostro z silnikiem... Wymieniam rozrząd i uszczelkę pod głowicą. P.S. O czym nie zapomnieć? i co warto zrobić przy tzw. okazji? Dzięki Edytowane 1 Lutego 2018 przez Tumak5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jay Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 nie pindol panewka?wcaaale,mi właśnie pizgła,jedyna rzecz której nie ruszałem w moim x30xe automat?wsadź manuala z Twojego 2.2 i będzie w miarę sam takowy posiadam z Vce znaczy w drugiej,zatartej Vce teraz kapitalka Vki,doładowanie i manualna w moim oczku w głowie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82813-pomys%C5%82-na-modyfikacj%C4%99-silnka-x22xe-i-pytania/#findComment-685893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.