Skocz do zawartości
Tumak5

Pomysł na modyfikację silnka X22XE i pytania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Posiadam Opla Sintrę z silnikiem X22XE właśnie i nieuchronnie dochodzi do wymiany uszczelki pod głowicą.

Jak wiadomo taki silnik w Sintrze to straszny muł bagienny i przyszedł mi pomysł by wymienić głowicę na tę z C20XE. Mogło by to poprawić moje samopoczucie za kierownicą, bo wyprzedzanie taką kolubryną z 140KM na pokładzie to czasem niezły wyczyn...

Trochę poczytałem na ten temat, ale we wszystkich sytuacjach to wymieniany był blok silnika na ten z pojemnością 2.2, a ja chcę wymienić głowicę, a w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?,

2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory?

3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny.

4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.?

5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice?

Na co jeszcze powinienem zwrócić jeszcze ewentualnie uwagę?

 

Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu...

 

Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM...

:D :D :D

Widzę, że kompletnie nie znasz tego silnika...

 

1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?,

Nie

 

2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory?

Nie bo głowica z xe nie pasuje - inaczej są kanały wodne i olejowe...

 

c20xe

90051997.jpg

 

x22xe

467592.jpg

 

 

 

3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny.

Nie

 

 

 

4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.?

Głowicy sie nie da to bajo. A nawet gdyby, to całkiem inaczej rozwiązano kwestie czujników, np wałka rozrządu.

 

 

 

5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice?

Głowica x22xe jest IDENTYCZNA jak głowica x20xev.

Napisałem na początku, że kompletnie nie znasz tego silnika... już tłumaczę dlaczego.

x22xe oraz x20xev różnią się tylko wałem korbowym i blokiem. Mają te same tłoki, te same korby, te same głowice, ten sam osprzęt. Różnice są dwie:

1. blok x22xe jest wyższy o ok. 2-2,5cm od bloku x20xev

2. wał ma głębsze wykorbienia

Różnica pojemności tych silników bierze się z tego, że wydłużyli tuleje cylindrów i zwiększyli skok tłoka poprzez głębsze wykorbienia wału korbowego. Stąd większa pojemność skokowa...

 

 

 

Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu...

Nie dziwię się. Pomysł jest niestety z gatunku tych "z dupy" bo próbujesz ożenić se sobą generacyjnie inne silniki - to, że x20xev powstał w oparciu o zamysł konstrukcyjny c20xe to nie oznacza, że cokolwiek będzie pasowało. Akurat masz pecha i w tych silnikach inne jest WSZYSTKO za wyjątkiem misy olejowej. No i pompę oleju da się wykorzystać. Inny wał, korby, tłoki, głowica, blok i oczywiście w x20xev wszystko sporo słabsze.

 

Chcąc się bawić w takie gierki wywalisz kilka tysiaków - liczę że ze 3 poleci. Kup człowieku zestaw na swap x30xe i po krzyku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę potwierdzić co napisał ARKOS.

Tumak masz dwa wyjścia - albo nauczyć się jeździć sintrą z x22xe - bo ja takich problemów nie widzę - ale silnik musi mieć dobrą kondycje i wszystkie czujniki sprawne.

Drugie już Arkos napisał X30XE.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

Posiadam Opla Sintrę z silnikiem X22XE właśnie i nieuchronnie dochodzi do wymiany uszczelki pod głowicą.

Jak wiadomo taki silnik w Sintrze to straszny muł bagienny i przyszedł mi pomysł by wymienić głowicę na tę z C20XE. Mogło by to poprawić moje samopoczucie za kierownicą, bo wyprzedzanie taką kolubryną z 140KM na pokładzie to czasem niezły wyczyn...

Trochę poczytałem na ten temat, ale we wszystkich sytuacjach to wymieniany był blok silnika na ten z pojemnością 2.2, a ja chcę wymienić głowicę, a w związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy jest możliwość przypasowania kolektorów i to głównie ssącego do głowicy z C20XE?,

2. Czy obowiązkowo trzeba szlifować tłoki pod dodatkowe 2 zawory?

3. Czy można przełożyć bez przeróbek koła zębate z wałków rozrządu? bo ponoć profil zębów na pasku jest inny.

4. Czy jest potrzeba wymiany elektroniki np. ECU itp.?

5. Czy ewentualna wymiana głowicy na tę z X20XEV (Jeżeli podjął bym decyzję że wymiana głowicy z C20Xe to za dużo pracy) jest możliwa w sposób P&P i czy poprawiła by nieco osiągi w stosunku do seryjnego X22XE, czy to te same głowice?

Na co jeszcze powinienem zwrócić jeszcze ewentualnie uwagę?

 

Założyłem temat też na innym forum, gdzie już podobne modyfikacje robili, ale bez odzewu...

 

Pomysł jest niezły. Mogło by wyjść może nawet 170KM...

Tumak5.... kup sobie sintrę 3.0 v6 201KM.Seryjna v-ka na trybie sport przy wyprzedzaniu pozwoli Ci zapomnieć o takich rzeźbach. B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja nawet trybu sport nie potrzebuje. ;):P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie ważę tyle co Ty :D


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to jest tryb "Sport"? :)

 

Nie mogę tego u siebie znaleźć.....

 

Ja chyba mam zawsze sport ;)

Edytowane przez ja37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem,wiem... moja bordowa to najwolniejsza v-ka na forum. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ale zostałem pojechany... :D

Znalazłem dwa wątki w których panowie przerabiali silnik C20XE na 2.2 właśnie na naszym bloku z X22Xe. Ja myślałem "głośno" żeby zrobić na odwrót i zmienić głowicę, a nie blok silnika.

Napisali, że jest problem z rozrządem (kształt zęba na pasku, ale myślałem że może da się przełożyć koła wałków rozrządu z mojej głowicy, albo całe wałki?), trzeba wyrzeźbić miejsce na tłoku na dwa dodatkowe zawory, dopasować kanały wodne między blokiem, a głowicą (ale ponoć nic wielkiego, tylko lekko doszlifować,,,), no i problem by był z kolektorem ssącym właśnie i elektroniką (czujnik położenia wałków rozrządu) i ECU?. Blok silnika jest wyższy o 7 mm tylko.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=125180

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66295&st=20

 

 

Jeżeli miał bym trochę więcej czasu, faktycznie wiedzy i samochód mógł by trochę postać to ogarnął bym to myślę...

 

Jak kupowałem Sintrę i zastanawiałem się nad 3.0, ale zniechęciłem się niepotrzebnie tą skrzynią automatyczną... Z drugiej strony słyszałem też że 3.0 lubi paść na panewkach na wale...? no ale V-ka i 210 KM było by piękne :D

Nauczyć się jeździć z takim silnikiem?... chyba się pogodzić?... Przejechałem już ok 50tyś. km i jest ok, ale mocy jest zawsze mało :lol:

 

Otwarte umysły :P

 

Na weekend zapoznaje się ostro z silnikiem... Wymieniam rozrząd i uszczelkę pod głowicą.

P.S. O czym nie zapomnieć? i co warto zrobić przy tzw. okazji?

 

Dzięki

Edytowane przez Tumak5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pindol :D

panewka?wcaaale,mi właśnie pizgła,jedyna rzecz której nie ruszałem w moim x30xe :D

automat?wsadź manuala z Twojego 2.2 i będzie w miarę :P sam takowy posiadam z Vce :P znaczy w drugiej,zatartej Vce :D

teraz kapitalka Vki,doładowanie i manualna w moim oczku w głowie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na weekend zapoznaje się ostro z silnikiem... Wymieniam rozrząd i uszczelkę pod głowicą.

P.S. O czym nie zapomnieć? i co warto zrobić przy tzw. okazji?

 

Dzięki

Nowe uszczelniacze na wałkach rozrządu i wale, sprawdzić uszczelkę pompy oleju, zakręcić na kleju śrubę/szpilkę dystansową od pokrywy rozrządu, kupić porządną pompę wody żeby drugi raz nie rozpinać rozrządu.

A jeszcze sprawdzić oring od podstawy filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

trzeba wyrzeźbić miejsce na tłoku na dwa dodatkowe zawory,

 

 

Czegoś nie ogarniam - obydwa silniki są 16 zaworowe - jakie dodatkowe miejsca na zawory chcesz szlifować ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha ha

W silniku C20XE na każdym tłoku są 4 nacięcia - wgłębienia na zawory, a w Sintrze X22XE są tylko dwa górne i tłok jest wklęsły. Albo głowica z C20XE jest niższa, albo wałek rozrządu ma większe krzywki i bardziej zawór otwiera...

 

P.S. Rozebrałem głowiczkę i okazało się że silnik jest po przejściach... na wszystkich czterech tłokach odbite są dolne zawory. Doszło kiedyś do spotkania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle może niższa głowica, ale zawory chodzą pod innym kątem.

W klekotekach jest inny kąt i wystarczą dwa podebrania od strony ssących.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.