Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Szanowni niestety gniewajcie się nie gniewajcie na mnie :) świeca żarowa działa na zasadzie typowej grzałki elektrycznej czy podamy jej plus z góry czy odwrotnie zawsze zaświeci nam :) dlatego do DIZLA :) potrzeba większy akumulator :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-690390
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

szanowny kolego... mylisz się. Może i świeca to proste urządzenie ale nie działa samo ale 4 równolegle, dlatego tak ważne by wszystkie miały takie same parametry...

Duży akumulator to też nie dobrze - i większe obciążenie altka i niedoładowanie jego samego...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-690442
Udostępnij na innych stronach

Kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia dla świec żarowych.

To zwykła opornica która po prostu zamienia prąd na ciepło.

Natomiast co do wielkości alternatora i akumulatrora tez nie ma to kompletnie znaczenia.

Kiedyś nawet mój kolega miał problem cały czas z odpalaniem auta przy dużych mrozach.,

Wiecznie akumulator slaby. A że miał aku z tira 220Ah to zapodał go na czas zimowy do bagażnika i nawet go nie przymocował tylko kable przedlużył i wszystko działało jak należy.

Nie ma czegoś takiego jak dopasowanie aku do alternatora.

Alternator ładuje w zasadzie aku tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze kilka minut prądem do około 20 amper.

Więcej nigdy nie widziałem nawet przy aku mocno wyładowanym poprzez zostawienie na swiatłach mijania na tyle ze auto jeszcze odpaliło.

Tak po 5-8 minutach prąd ładowania przy normalnej eksploatacji do ładowania aku to jakieś 3-6 amper.

I tu to czy aku ma 60Ah czy 100 Ah nie ma znaczenia. Nawet żeby było śmiesznie wielkość altka jest zależna od tego jak dużo jest odbiorników w aucie.

I np u nas w pracy mamy dwie sztaplarki i jeden dźwig i co??

Ano aku tam seryjne to są 74Ah a altki niewiele większe od silniczka od wycieraczek bo maja zaledwie 40 Amper.

Tym bardziej liche bo u nas sztaplarki dość mało jeżdżą i często sa odpalane i gaszone.

Czyli odpalam wykonuje prace w 2 minuty i gaszę i to samo za pół godziny czy godzinę itd.

Już tu chyba pisałem ze w swoich autach co prawda z koncernu vag mam zamienione altki.

Z 120 lub 140 Amperowych mam w touranie zalożony 220 Amperowy a w sharanie mam 180 Amperowy.

W golfie mam tylko 140 czy nawet 120 jeszcze.

 

 

 

Czy kolega może pisać tak aby było zrozumiałe i czytelne?

Poprawiłem błędy

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-690480
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę tak żeby można było zrozumieć...

 

Sent with handy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-690481
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

'''Kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia dla świec żarowych.

To zwykła opornica która po prostu zamienia prąd na ciepło.

Natomiast co do wielkości alternatora i akumulatrora tez nie ma to kompletnie znaczenia.

Kiedyś nawet mój kolega miał problem cały czas z odpalaniem auta przy dużych mrozach.,

Wiecznie akumulator slaby. A że miał aku z tira 220Ah to zapodał go na czas zimowy do bagażnika i nawet go nie przymocował tylko kable przedlużył i wszystko działało jak należy.

Nie ma czegoś takiego jak dopasowanie aku do alternatora.

Alternator ładuje w zasadzie aku tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze kilka minut prądem do około 20 amper.

Więcej nigdy nie widziałem nawet przy aku mocno wyładowanym poprzez zostawienie na swiatłach mijania na tyle ze auto jeszcze odpaliło.

Tak po 5-8 minutach prąd ładowania przy normalnej eksploatacji do ładowania aku to jakieś 3-6 amper.

I tu to czy aku ma 60Ah czy 100 Ah nie ma znaczenia. Nawet żeby było śmiesznie wielkość altka jest zależna od tego jak dużo jest odbiorników w aucie.

I np u nas w pracy mamy dwie sztaplarki i jeden dźwig i co??

Ano aku tam seryjne to są 74Ah a altki niewiele większe od silniczka od wycieraczek bo maja zaledwie 40 Amper.

Tym bardziej liche bo u nas sztaplarki dość mało jeżdżą i często sa odpalane i gaszone.

Czyli odpalam wykonuje prace w 2 minuty i gaszę i to samo za pół godziny czy godzinę itd.

Już tu chyba pisałem ze w swoich autach co prawda z koncernu vag mam zamienione altki.

Z 120 lub 140 Amperowych mam w touranie zalożony 220 Amperowy a w sharanie mam 180 Amperowy.

W golfie mam tylko 140 czy nawet 120 jeszcze'''



Pozwolę sobie odpowiedzieć może nie na wszystko ale na cześć :)

Natomiast co do wielkości alternatora i akumulatrora tez nie ma to kompletnie znaczenia.

-Ma znaczenie i to ogromne jeżeli akumulator będzie byt duży alternator go nie doładuje a powiem więcej będzie się bardziej pocił i szybciej zużywał bo alternator ma za zdanie po zapłonie dać nam napięcia na urządzenia plus doładować akumulator gdy ten będzie zbyt duży nie zostanie doładowany nawet na długim odcinku

''Nie ma czegoś takiego jak dopasowanie aku do alternatora''

-Oczywiście można to dwojako rozumieć dla laika nie ma znaczenia dla zawodowego elektryka samochodowego ma czyli co wychodzi na to że podłączysz każdy aku i będzie dobrze ?? błąd !!! bo alternator ma swoje parametry i wydajność po to się sprawdza alternator np po regeneracji na stołach i określa się jago wartość.

''Alternator ładuje w zasadzie aku tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze kilka minut prądem do około 20 amper''

-Kompletna bzdura nie określisz jakim prądem !! chyba że podłączysz multimetr w czasie rzeczywistym akumulator jest ładowany cały czas

''I tu to czy aku ma 60Ah czy 100 Ah nie ma znaczenia. Nawet żeby było śmiesznie wielkość altka jest zależna od tego jak dużo jest odbiorników w aucie.''
-Bzdura ma znaczenie i to gruntowne

Tak że kolego z szacunkiem nie wprowadzaj w błąd bo racji w poście jest 20%

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-691187
Udostępnij na innych stronach

To czy kierunek przepływu prądu w świecy żarowej nie ma znaczenia zależy od budowy...

 

Instalację mamy 12V a ktoś się zastanawiał ile prądu pobiera samochód?

Samych żarówek to będzie że 100W czyli 8A

Do tego radio, komputer, abs, klima (sterowanie) i kolejne 5A idzie...

 

Inna sprawą to też jaki zakres bezpieczeństwa układów elektronicznych, elektrycznych, zwłaszcza tych montowanych w komorze silnika, jest określony przez producenta.

 

Sent with handy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83205-zwarcie-%C5%9Bwiec-%C5%BCarowych/page/3/#findComment-691217
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności